OFICIAL: Noul Ford Focus ST, hot hatch-ul mult aşteptat

Publicat luni, 12.09.2011 22:47 de Bogdan Mirică

Ford a dezvăluit mai devreme noua generaţie a hot-hatch-ului Focus ST. Modelul vine cu 250 de cai putere, dar şi cu o variantă break, la fel de potentă.

La un an după ce a fost introdus în versiune concept, noul Ford Focus ST debutează cu o seară înainte de deschiderea oficială a Salonului de la Frankfurt. Deşi hatchback-ul sportiv nu era o surpriză pentru nimeni, varianta Station Wagon cu acelaşi indicativ ST a surprins pe toată lumea.

Ambele variante de caroserie ale hot-hatch-ului adăpostesc un motor pe benzină EcoBoost supraalimentat, de 2.0 litri, capabil să livreze un total de 250 cai putere şi 360 Nm. Propulsorul este exploatat cu ajutorul unei cutii manuale cu şase rapoarte, care transmite resursele doar punţii faţă.

Potrivit comunicatului oficial emis de Ford, noua unitate cu patru cilindri este deopotrivă mai puternică şi mai economică decât vechiul motor cu cinci cilindri de provenienţă Volvo, instalat pe vechea generaţie. Mai mult decât atât, noul propulsor oferă un sunet greu de egalat în segment.

"Clienţii, şi nu numai, au iubit sunetul vechiului Ford ST. Acustica unui motor cu cinci cilindri este complet diferită de cea a unei unităţi cu patru cilindri. Cu toate acestea, Beethoven şi Mozart, deşi au compus arii diferite, muzica lor a sunat la fel de bine. Suntem de părere că noul motor de pe ST va încânta publicul la fel de mult ca predecesorul său", susţine Jost Capito, directorul diviziei de vehicule de performanţă Ford.

Inginerii Ford au modificat intens suspenisa şi frânele lui ST, oferind în acelaşi timp o versiune îmbunătăţită a sistemelor Ford Torque Steering Compensation şi ESP, acesta din urmă disponibil cu trei moduri diferite de operare.

La nivel exterior, noul ST a primit o grilă nouă, un pachet aerodinamic distinct cu un spoiler faţă nou, praguri laterale, eleron pentru acoperiş şi deflector, precum şi un set de scaune Recaro la interior. Exteriorul este completat de un set de jante de 18 inch, încălţate cu pneuri GoodYear Eagle F1 Assymetric 2 de 235/40.

  • gabi, marţi, 13.09.2011 00:45
    ....

    cred ca e masina buna... dar prima impresie ce mi-a facut-o cand am vazut masina a fost ca e o masina ce vomita... galbena ca ii e rau cu un radiator in forma de gura si cu un numar alb in mijloc care e voma... scuze de descriere... dar asta e impresia artistica initiala

  • 745, marţi, 13.09.2011 01:23

    nu stiu ce e mai exagerat si mai de prost gust, noua honda civic sau noul ford focus? dupa ce vezi modelele astea ajungi sa crezi ca si leon-ul e totusi masina pe langa ele 2 (si are designul ala de 180 de ani). prea exagerate sunt, stau si ma gandesc daca atunci cand ridici noua honda civic sau un ford focus galben, oare iti dau si cravata de aur si iti canta si salam asa ca de 0 km? ca sa fie tipator si in ton cu masina... oricand un golf, astra, 308, c4, leon sau mazda 3, decat asa ceva.

  • LauCalin, marţi, 13.09.2011 01:53

    Zona rosie incepe la 6000 rpm... ca la un Focus de 1.6. Evident motorul e conceput sa functioneze la alti parametri, dar nu cred ca e la fel de placut de condus precum un Civic Tipe R pe care il poti duce usor spre 7000 rpm. Iar in privinta designului, interiorul imi place. Exteriorul eu zic ca e o chestie de gust si de obisnuinta.

  • tzenu_bmw, marţi, 13.09.2011 02:42
    @ LauCalin........

    Civic Tipe R trage pana la 8500 rpm......... despre noul ford focus pot spune ca numi place.......vechiul era mult mai frumos......... modelu asta nou seamana prea mult cu o 'asiatica'

  • George, marţi, 13.09.2011 08:47
    Aspect

    Personal, imi place mai mult ST-ul decat hatch-ul, pt. ca aduce putin a muscle-car-urile americane. E mai masiv si inspira forta, fata de hatch, care pare doar un hot-hatch si atat.

  • newton, marţi, 13.09.2011 09:32

    Am citit articolul, m-am uitat la poze, am vazut varianta de serie live, si mi-am facut o parere (Normal, doar in ce priveste designul. Inca nu am ajuns sa o conduc). Dar, parca nu eram foarte impacat cu ideea mea,, si am citit comentariile de la acest articol. Am constatat ca majoritatea au cam aceeasi parere. Deci, modelul anterior, desi nu era un exemplu sau o referinta de design, arata mai bine (ma refer strict al exterior). MI se pare ca, designerii au facut un exces de zel si a iesit,....,o masina ciudata. Primul gand ar fi: cam exagerat. Intr-adevar, duce putin dupa niste modele coreene putintel mai vechi. Anyway, trebuie sa fii mare fan FORD, sau, trebuie sa aiba un sasiu si motor de exceptie ca sa te convinga sa o cumperi (concurenta arata mai bine in ceea ce priveste designul). La interior.....tot asa,....,exagerat, dar, arata mai bine. Nu-mi place cum sunt desenate ceasurile din bord, si nici cum sunt desenate si executate acele de la indicatoare. Parca ar fi de la ceva masinute de jucarie. Iti lasa impresia ca se vor misca sacadat (ca la unele dacii vechi), si in plus, ca nu vor indica corect (poate gresesc, dar asta e parerea mea).

  • marius, marţi, 13.09.2011 19:34

    greseala in text ''nu era o surpriză pentur nimeni''. on-topic arata cam banal, parca trebuia putin mai agresiva, parerea mea

  • absolut, miercuri, 14.09.2011 08:33

    ORIBILAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!

  • ursus, miercuri, 14.09.2011 22:31

    un ambalaj

  • titi duru, marţi, 27.09.2011 13:32
    gusturile nu se discuta

    In afara de culoarea aia turbata de galben mustar nu am ce sa reprosez la aspect