Maserati Kubang - italienii se lasă ispitiţi de ideea unui SUV de lux

Publicat marţi, 13.09.2011 16:14 de Bogdan Mirică

Maserati a dezvăluit la Frankfurt conceptul Kubang, destinat a prefigura versiunea de serie a unui SUV de lux, dezvoltat pe platforma lui Jeep grand Cherokee.

În timp ce unii îşi frecau mâinile de bucurie la ideea unui SUV Maserati, alţii blamau faptul că italienii îşi vând sufletul pentru profit. Astăzi, la Salonul de la Frankfurt, în ciuda opiniilor diferite ale fanilor săi, Maserati a decis să scrie o nouă pagină importantă în istoria mărcii.

Standul italienilor a găzduit premiera mondială a SUV-ului Kubang, o reinterpretare contemporană a conceptului cu acelaşi nume, prezentat în urmă cu opt ani. Cum era şi normal, pentru a justifica producţia de serie, Kubang a fost dezvoltat pe arhitectura lui Jeep Grand Cherokee, preluând în linii mari dimensiunile acestuia.

Lorenzo Ramaciotti, directorul de design al Centro Stile Maserati, a reuşit să contureze o serie de linii frontale care construiesc un nou limbaj de design pe moştenirea dobândită de la Quattroporte şi GranTurismo. Posteriorul, puternic bombat, păstrează similitudini cu fraţii mai experimentaţi.

Sub capotă se vor găsi două propulsoare deja familiare publicului: un V8 pe benzină de 4.7 litri şi un diesel de 3.0 litri, cunoscut fanilor alianţei Fiat-Chrysler. Ambele unităţi vor fi asistate de o transmisie automată cu opt rapoarte.

  • va, marţi, 13.09.2011 16:50
    ...

    pt cocalari din ro

  • dan_grc, marţi, 13.09.2011 16:54

    Din spate seamana f mult cu Audi Q5

  • flo, marţi, 13.09.2011 17:28

    Interesant,sa zicem,dar duce lipsa de originalitate.

  • verde, marţi, 13.09.2011 18:36
    cu bang...

    sau fara bang... e frumos

  • black_ink, marţi, 13.09.2011 18:36
    zuper!

    De la lansarea oficiala (daca va iesi in serie) ii dau o saptamana pana cand o sa-l vedem in Dorobanti parcat in fata la terasele de fitze! :D

  • you_hoooo, marţi, 13.09.2011 20:09
    a fi sau a nu fi

    Trebuie inteles ca pentru a mai vedea pe strada frumuseti gen Gran Coupe sau Quattroporte trebuie sa existe si monstrii d-astia care sa creeze profit si sa le intretina prezenta. Cred ca nu va mai exista marca premium care sa nu aiba macar un model SUV in gama (a se vedea Jaguar, Bentley- pregatesc deja noi modele). Pe parte de design masina e ok. Prima masina de la Maserati cu... diesel!!!! Asta ca sa mai ajute la o scadere in medie a emisiilor de CO2... O sa vedem, cred, si un hibrid... deh trebuie sa fim eco! Oricum va fi interesant de urmarit. Poate fi un succes sau un mare esec.

  • dion_vrg, marţi, 13.09.2011 21:08

    Va fi un succes atata timp cat va tine pasul cu trand-ul...adika macar o motorizare diesel sau vre-un hibrid!Maserati a fost exlusivist, prin motorizari strict pe benzina ,pentru a mai pastra urme din traditia sportiva a marcii dar lucrul asta nu a i-a adus profit semnificativ.Nu spune nimeni sa renunte la benzinare,dar oferta trebuie sa includa macar o varianta diesel .Deja conceptul de super sportivitate a fost preluat de fratele Ferrari ,maserati ramanad undeva la comfort si sportiv ,asa ca motoarele diesel ar putea aduce un succes semnificativ modelelor kubang sau quatroporte.

  • dion_vrg, marţi, 13.09.2011 21:10

    ''vreun''...sorry

  • Firestarter, miercuri, 14.09.2011 10:57
    Singurul "jeep" care are voie sa i se spuna si jeep ca si substantiv comun

    Mai in gluma, mai in serios, denumirea generica a masinilir de teren sub substantivul comun jeep a fost generata de succesul marcii Jeep in in cateva zeci de ani. Maserati Kubang, desi este construit pe platforma lui Grand Cherokee, va pastra caracterul marcii din Modena. O va face atat prin design cat si prin adaptarea platformei americane la traditiile italienesti in materie de tinuta de drum. Deocamdata fac doar supozitii insa Maserati a aratat ca nu este genul de marca dispusa sa mearga pe compromisuri. Gran Turismo si Quatroportte sunt doua modele de succes, vandute foarte bine pe pietele europene si nord americane. Sper intr-un succes al acestui model pentru a putea vedea finantate modele noi atat ale marcii Maserati cat si ale Alfa Romeo. Maserati, Alfa si Abarth au acelasi CEO iar strategia de dezvoltare a marcilor implica si platforme comune Alfa-Maserati. De altfel, pe aceeasi platforma pe care este dezvoltat Kubang este asteptat si SUV-ul Alfa. Le fel si in cazul unei limuzine de clasa E a carei platforma va fi impartita de Maserati, Alfa si viiotarele Chrysler 300/Lancia Thema (nu ma refer la cele aflate acum pe piata).