Skoda Citigo, cel mai ieftin şi mai mic model al mărcii din Cehia

Publicat miercuri, 28.09.2011 10:03 de Sebastian Toma

Skoda a prezentat versiunea de serie a lui Citigo, interpretarea cehă a lui Volkswagen Up. Citigo debutează în vara lui 2012, are 60 CP şi consumă, în medie, 4.5 litri la sută.

Volkswagen Up! a primit primul frăţior. Acesta vine de la Skoda şi se numeşte Citigo. Modelul va fi cel mai mic şi cel mai ieftin model din gama Skoda şi va debuta pe piaţa din Europa în vara anului 2012. Spre deosebire de fratele său din Wolfsburg, Citigo va fi oferit atât în versiuni cu trei uşi, cât şi în versiuni cu cinci uşi. Pentru a reduce costurile, o bună parte din caroserie este comună în cazul celor două modele, cei de la Skoda punându-şi amprenta doar pe partea frontală, pe grafica internă a stopurilor şi pe bara de protecţie spate. Cehii au avut "luxul" de a desena o gamă întreagă de jante pentru acest model.

În mod normal, modelele din Concernul Volkswagen care împărţeau platforma primeau un design diferit când erau împrumutate unei alte mărci din concern. De data aceasta, costurile ridicate de dezvoltare i-au împiedicat pe nemţi să facă o asemenea mişcare, aşa că au optat pentru o soluţie mai economică. Rezultatul arată ca o versiune "cuminţită" a lui Up!, deşi vopseaua "verde mentă" îi dă un aspect agresiv. În mod evident, platforma tehnică a lui Volkswagen Up! a fost preluată integral de Skoda Citigo. Pentru moment, cehii au dezvăluit doar versiunea cu trei uşi a lui Citigo, dar ne aşteptăm ca versiunea cu cinci uşi să debuteze până la finalul acestui an.

Skoda Citigo este oferită în compania a două motorizări cu trei cilindri. Acestea au o cilindree de 1.0 litri şi oferă 60, respectiv 75 CP. Ambele motoare sunt noi pentru gama Skoda şi sunt oferite şi în versiuni Green Tec. Versiunea de 60 CP are un consum mixt de 4.5 litri la sută, în timp ce versiunea de 75 CP are un consum de 4.7 litri la sută. Emisiile de CO2 sunt de 105 grame pe kilometru, respectiv 108 grame pe kilometru. Versiunile Green Tec reduc consumul cu 0.3, respectiv 0.4 litri la sută, în timp ce emisiile de CO2 au scăzut cu opt, respectiv nouă grame pe kilometru.

Via | Skoda

  • LSM, miercuri, 28.09.2011 10:47
    Skoda brand low-cost WV

    Este clar (pt mine) Dacia are concurenta pt low-cost in Europa din acest moment Este clar WV este putin jenat de succesul actual al marcii Skoda Masina nu este o frumusete dar nici urata, design rotii imi place foarte mult Singura dilema va fi cum vor accepta clientii de Superb si Skoda Octavia noul model

  • Tudor, miercuri, 28.09.2011 11:18

    @LSM, mergi si bate mingea afara, nu mai vorbi prostii. In primul rand e "VW" nu "WV" cum ai scris tu si in al doilea rand, Skoda cand a lansat modelul nu s-a gandit la Ghiorghita si Ionica posesori de Octavia si Superb, s-au gandit la Vasilica, posesor de Lastun.

  • GsmWorld, miercuri, 28.09.2011 11:18
    "Motor nou"

    Motorul asta "nou" este foarte apropiat de performantele motorului de 1.0 pus pe tripletii Aygo/107/C1, doar ca tripletii folosesc motrul asta din 2005. Se pare ca VAG-ul e mereu in urma cu 5-7 anila capitolul motoare fata de concurenta. Mai bine cumparau motorul de la concurenta decat sa se mai "chinuie" in cercetari :))

  • george, miercuri, 28.09.2011 12:23
    MAI BINE CUMPARAI NISTE NEURONI DE LA VANGHELIE

    @GsmWorld Nu pot sa inteleg cum de ti-a fost atat de usor sa scrii in conditiile in care se vede clar ca ti-e foarte greu sa gandesti...

  • tepuitul, miercuri, 28.09.2011 12:48

    are tot motorul in 3 cilindri?

  • io, miercuri, 28.09.2011 14:27
    @LSM

    Skoda nu are si nu va face niciun concurent direct pt Dacia. "Oficialii Skoda au infirmat zvonurile care anunţau un model low-cost. Cehii au declarat că preferă să se orienteze pe modelele de volum, cu ajutorul cărora pot obţine profit." Sursa: Automarket

  • GsmWorld, miercuri, 28.09.2011 14:43
    @george

    Observ ca tu ai il depasesti deja pe Vanghelie.

  • antonny, miercuri, 28.09.2011 15:06
    ****

    si din fata si din spate pare chinezerie ....costa mai mult de 6000euro ???

  • george, miercuri, 28.09.2011 15:08
    AR FI PREA MULT PENTRU TINE...

    @ GsmWorld "Observ ca tu AI IL depasesti deja pe Vanghelie." Observatia presupune potential si efort intelectual. Pe care tu nu le ai/sustii...

  • ScorpyonVAG, miercuri, 28.09.2011 15:42
    @

    Iata, ca de la o discutie despre un model ce urmeaza sa fie lansat, se trece la politica. Sa revenim... @GsmWorld: Motorul de la C1/107/Aygo furnizeaza 68cp. Cel de la VAG 75. Deci 7Cp in plus + cuplu (sigur mai mare).

  • Andrei, miercuri, 28.09.2011 16:13
    @ScorpyonVAG

    motorul care are 7 cp in plus, are si 2 Nm in plus, dar si consuma cu 0.2l/100km mai mult. cel care consuma cat cel al tripletului C1/107/Aygo are doar 60 cp.

  • Andrei, miercuri, 28.09.2011 16:14
    Aygo

    informatii despre Aygo aici http://www.automarket.ro/masini-noi/toyota/aygo-3-usi-10-l-vvt-i-crea-4106/specificatii.html

  • ScorpyonVAG, miercuri, 28.09.2011 17:35
    @

    @andrei: tu nu ai da 0.2% din consum, pentru 7CP in plus ? Unii se sacrifica foarte mult pentru a scoate dintr-un aspirat, 10% din puterea pe care o furnizeaza.

  • Thor, miercuri, 28.09.2011 18:40
    mare controversa

    Fix p de la gara si Aygo si asta. Amandoua pacanitori/ tacanitori in 3 cilindrii. Mare smecherie si tehnologie cu 7 cp si 2 Nm in plus, abia in 2012, care se simt ca si diferenta aproape de viteza maxima posibila. Se vede clar in performantele 0-100 cat de mult conteaza 7 cp si 2 Nm.

  • Alex Radoi, joi, 29.09.2011 01:47
    Un lucru e cert,

    anume ca la romanu' prost si incuiat modele de genul asta nu or sa prinda... Pe de alta parte insa, este foarte adevarat ca si pretul (inclusiv la AYGO/C1/107) este exagerat. Adevarul (ca intotdeauna) este la mijloc. Apropo, stiati ca o Toyota IQ poate ajunge si la 18.000eu??? NU e gluma, verificati!

  • LauCalin, joi, 29.09.2011 01:48

    Off: motorul de pe Aygo, acea "pacanitoare" cum ii place lui Thor sa-l numeasca a aparut in 2001 si de atunci pana anul trecut a fost cel mai apreciat motor din lume la cilindreea lui. Diferenta de 7 CP pe o asemenea caroserie poate ca se vede, dar conteaza mult si modul cum ajunge puterea la roti. Ca idee, nu intamplator tripletii au ca benzinar motorul asta si ca diesel un HDI. In opinia mea, poate ca nu mai sunt cea mai buna alegere din clasa, mai ales ca tocmai a aparut si Fiat Panda, dar nu cred ca se poate contesta calitatea generala a acestor masinute. Revenind: era firesc sa apara si o varianta de-a lui Up! la Skoda, pentru ca vorbim de un segment nu foarte scump. Mi se parea insa o miscare mai inteligenta daca aparaea sub sigla Seat ca inlocuitor al lui Arosa, asa mai veneau ceva bani si din partea lui Seat.

  • LauCalin, joi, 29.09.2011 01:52
    @Alex Radoi

    Acum am vazut mesajul tau: 1. Lasa IQ-ul, e altceva, nu este concurent pentru Fiat Panda sau Ford Ka. Masina aia e un fel de Smart ForTwo. 2. Pretul unei masini de clasa mini e mare daca il compari cu Logan, care in afara de faptul ca e mai mare nu prea e mai presus decat masinutele astea.

  • Nazi, joi, 29.09.2011 08:44

    Bai din asta o sa imi cumpar si eu. Ui' ce zvastica are pe jante, draguuuuuuut

  • Thor, joi, 29.09.2011 09:59
    @LauCalin

    Pt un 3 clindrii e ok motorul de pe Aygo, mai ales ca are vvt, ceea pentru vw este sf la ora actuala. E am o problema cu orice 3 cilindrii - taca taca taca taca... si cu modelul de masina in cauza, Aygo. Nici la varianta cu 5 usi nu poti sa cobori geamurile spate si multe alte tampenii. Prefer de departe in aceasta clasa genul micro-van, gen Suzuki Splah/Opel Agila, Hyundai i10, Chevrolet Spark - modelul nou. Spark are un motor nou de 1l cu 4 cilindrii, daca nu treci sufiecient de aproape pe langa masina nici nu sti ca e pornit motorul

  • Fulger, joi, 29.09.2011 10:55
    De ce atat de tarziu?

    De ce oare a intrat marca Skoda atat de tarziu pe segmentul A? Se fac bani buni cu modelele astea citadine. De ce oare nu se misca si Dacia in directia asta? Ce naiba...e un gol care se preteaza marcii ....il umpli.

  • LSM, joi, 29.09.2011 15:12
    Tudor, io

    Nu ii contrazic pe cei care m-au contrazis dar de ce nu au facut ceva ca sa concureze cu Fiat 500 daca vreau sa fiu absurd, hai Fiat Panda, C1 Renault Twingo Ei au anuntat Felicia, MissionL ...

  • Erick, marţi, 04.10.2011 19:32
    jalnic

    Acum astept interpretarea britanica a celor de la Bentley, francezilor de la Bugatti, nemtilor de la Porsche si asa mai departe cu celelalte marci lesinate a grupului VAG! Un lucru e sigur, toate sunt la fel, fara personalitate, e pentru oameni care nu doresc mai multe de la o masina decat sa se clinteasca de pe loc! Aici vinde marketing-ul agresiv al VAG si prostu cumpara ca na "e ca passatu ba!"