BMW a patentat un turbocompresor electric revoluţionar

Publicat joi, 03.11.2011 11:14 de Sebastian Toma

Nemţii de la BMW se pregătesc pentru o revoluţie a motoarelor supraalimentate. Mai precis, ei au patentat turbocompresorul electric, menit să elimine întârzierea la răspuns a motoarelor turbo.

BMW a patentat un turbocompresor electric destinat motoarelor supraalimentate care ar putea revoluţiona industria auto prin performanţele sale. Primele schiţe ale patentului au fost publicate de cei de la F30Post.com, o comunitate axată pe noul BMW Seria 3, iar proiectul promite să elimine întârzierea specifică motoarelor turbo. Deşi noile motoare TwinPowerTurbo de la BMW aproape că au eliminat întârzierea la răspuns la apăsarea bruscă a pedalei de acceleraţie, nemţii vor să fie siguri că nu le va mai duce nimeni dorul motoarelor aspirate de cilindree mare. Spre deosebire de simplele compresoare electrice disponibile pe piaţa aftermarket, sistemul celor de la BMW este adânc înrădăcinat în turbina convenţională.

Pe scurt, sistemul ajută turbina să atingă o turaţie la care începe să furnizeze presiune, pentru a optimiza performanţele şi răspunsul la acceleraţie. Atunci când nu mai este necesar motorul electric, acesta funcţionează ca un alternator pentru a-şi încărca propria baterie. Sistemul are două ambreiaje şi permite decuplarea „părţii reci” a turbinei de „partea caldă”, unite în mod tradiţional de un ax, în locul căruia a fost amplasat un motor electric şi două ambreiaje. O altă funcţie a acestui sistem este limitarea turaţiei maxime a turbinei, eliminând necesitatatea unui wastegate tradiţional.

Pentru moment, nu există nicio informaţie referitoare la data la care va fi introdusă această tehnologie în producţia de serie şi pe ce model. Unele voci spun că viitorul M3 va fi primul beneficiar al noului patent. În orice caz, tehnologia patentată de cei de la BMW ar putea reprezenta adevăratul secret din spatele motoarelor "tri-turbo", cu excepţia cazului în care nemţii mai au încă un as sub mânecă.

Via | F30Post.com

  • Serd, joi, 03.11.2011 11:57
    BMW

    Cumva ,e o evolutie la care ne asteptam,dar ideea amplasarii motorului electric e una de exceptie!

  • barichelu, joi, 03.11.2011 12:20

    da, ma rog! bmw vine acum cu o "mare inovatie", turbocompresorul electric, cand alte firme au deja tot motorul electric: renault-nissan, mitsubishi e.t.c..

  • Tudor, joi, 03.11.2011 13:05
    saracu barichelu

    Dar Mini E si seria 1 electric (bmw active E) ti-au scapat asa-i ?

  • barichelu, joi, 03.11.2011 13:31

    nu am inclus Mini E si seria 1 electric (bmw active E) nici macar in categoria e.t.c. pentru ca spre deosebire de cele enumerate de mine acestea nu se vand (s-au dat doar in leasing pentru teste unui numar mic de persoane) cand o sa apara i3 va avea si bmw masina electrica

  • Tudor, joi, 03.11.2011 19:14
    @barichelu

    Ca sa iasa bine i3 trebuie bagate la teste mini si seria1. bmw nu isi permite sa se arunce pe piata precum renault-nissan si mitsubushi etc

  • 745, vineri, 04.11.2011 01:46

    Exista oameni pe planeta asta atat de prosti, ba atat de prosti incat sunt in stare sa creada ca BMW nu e in stare sa faca o masina complet electrica...bineinteles acela poate fi doar un fan Renault, dar cand stai si te gandesti cat de mare e prostia in tara asta... Einstein zicea: "Doua lucruri stiu sigur ca sunt infinite: universul si prostia omeneasca. De a 2-a nu sunt 100% sigur"

  • barichelu, vineri, 04.11.2011 10:52

    oricum bmw e specialist in chestii marunte actionate electric; daca nu ma insel la ultimele modele are chiar si geamurile actionate electric. dar sa faca si el un model cu motor electric, care sa poata fi cumparat, ca de testat testeaza de ani de zile si motorul pe hidrogen si tot degeaba

  • Tudor, vineri, 04.11.2011 15:56
    @barichelu

    Barichelu, tu crezi ca motorului pe hidrogen nu i-a dat drumu(spre vanzare) fiindca nu e bun ?:)) tu esti chiar pe dinafara...problema e ca nu e pregatita lumea pentru masini cu hidrogen, e greu de stocat in statii de alimentare. Motorul pe hidrogen de la bmw merge f bine si e f sigur chiar si la un impact puternic (asta in cazul in care sti cum se comporta hidrogenul intr-un rezervor). Probabil asa e si cu masinile full electrice...tu esti pregatit sa iei una full electric ? sau prietenii tai ? http://www.youtube.com/watch?v=Pohu--Ij7BA Sunt curios ce pregatire ai tu barichelu in domeniul auto :)

  • Esan, vineri, 04.11.2011 23:14

    Nu stiam ca renault si mitsubishi au inventat electricitatea. Pai asta inseamna ca BMW ar trebui sa le plateasca drepturi de autor!

  • barichelu, luni, 07.11.2011 07:54

    si la motoarele biturbo cum le pune: in serie sau in paralel?

  • Tudor, luni, 07.11.2011 10:32
    saracu barichelu

    :))

  • barichelu, luni, 07.11.2011 15:35

    ca sa nu mai spunem ca nu este un turbocompresor electric ci unul hibrid, avand in vedere ca este actionat si de gazele arse

  • Tudor, miercuri, 09.11.2011 17:37
    ca sa nu mai spunem ca n-ai nici o treaba

    http://www.forbes.com/sites/joannmuller/2011/11/03/bmws-vision-for-the-future-of-automobiles/

  • barichelu, joi, 10.11.2011 09:05

    spank you for the informations

  • Tudor, joi, 10.11.2011 21:28

    http://techcrunch.com/2011/11/09/meet-bmws-new-all-electric-i3-suv-and-hybrid-electric-i8-sports-car/