GM se opune noilor patroni chinezi şi ar putea îngropa definitiv Saab
General Motors şi-a exprimat public dezacordul pentru vânzarea Saab către chinezii de la Pang Da şi Youngman. Opoziţia fostului părinte american ar putea ucide astfel marca suedeză.
Atunci când suedezii răsuflau uşuraţi, iar chinezii îşi frecau mâinile de bucurie, înţelegerea dintre Saab şi asiaticii de la Pang Da şi Youngman este din nou pusă în pericol. De această dată, ameninţarea vine din partea fostului părinte Saab, conglomeratul General Motors.
Încă furnizori pentru resuscitatului constructor scandinav şi deţinători ai unor
Pang Da şi Youngman plănuiesc o generoasă infuzie de capital în interiorul Saab şi chiar construirea modelelor suedeze în cadrul unor uzine din China. Planurile noilor patroni sunt de a dubla producţia actuală până în 2013. În aceste condiţii este clar că brandurile premium de sub cupola GM vor avea un nou concurent pe o piaţă în plină creştere.
*Actiunile preferentiale presupun în general un dividend fix precizat încă de la început, care este încasat în totalitate în fiecare an în care compania a realizat profit, dar în acelaşi timp o limitare sau eliminare totală a dreptului deţinătorilor de a participa la Adunarea Generală a Acţionarilor şi de a vota. Aşadar o companie promite plata cu regularitate a unui dividend mai ridicat pentru acţionarii care cumpără acţiuni preferenţiale, dar aceştia nu au dreptul să se implice în nici un fel ţn activitatea acesteia şi nu pot influenţa deciziile ce se iau în Adunarea Generală a Acţionarilor. |
via | carscoop
-
dan_grc, luni, 07.11.2011 11:32
Spui tu ca nu este problema? Si daca nu sunt asa de destepti? Asta va intarzia reluarea productiei, in cel mai fericit caz. Nu ma asteptam la asta din partea GM.
-
Bethurbazal, luni, 07.11.2011 11:47Opinie
Daca explicatia voastra privind actiunile preferentiale e adevarata nu vad de ce mai ridica pretentii. SAAB e liber sa faca ce vrea. In caz contrar explicatia voastra nu sta in picioare.
-
ztele, luni, 07.11.2011 13:10revin
@Dan_grc: Interesul GM este sa-si protejeze afacerile in China. Ei deja au un parteneriat cu SAIC, si nu sunt foarte bucurosi sa cedeze platformele si tehnologia detinuta altei companii chineze. Nu trebuie blamati, asa ar face oricine. Totusi, presedintele GM China spunea azi dimineata ca "daca cerintele noastre sunt indeplinite, putem sa continuam in a fi un furnizor si partener pentru Saab". Inca n-am lamurit care-s cerintele lor. Cel mai probabil bani. @Bethurbazal: Da, Saab e liber sa faca ce vrea, dar deocamdata tot ce face, face pe arhitecturi GM. 9-4X nici macar nu e fabricat de Saab, de exemplu. Asadar, GM, ca furnizor major si detinator de actiuni, are drept de veto.
-
Andrei, luni, 07.11.2011 13:30Actiuni preferentiale
Ati folosit definitia legala romana. In exterior exista si un alt gen de actiuni preferentiale neacceptate in legislatia interna. Daca v-ati referi la acele actiuni preferentiale GM nu ar putea face nimic. Dar in exterior exista legislatii care prevad nu remiterea preferentiala a dividentului ci drepturi de vot mai mari decat numarul de actiuni existente, dreptul de veto etc. Intrebarea e daca acele actiuni nu sunt de fapt ,,golde shares" care la noi in legislatie nu sunt permise. Si cred ca sunt astfel de actiiuni. Totodata ar fi interesant daca ne-ati spune ce prevede actul constitutiv al SAAB, pentru a putea observa care este modalitate de opunere a GM. Totusi cred ca indiferent de modalitate ar putea sa se treaca de opozitia GM pe baza onstatarii unui abuz de drept.
-
Un fan SAAB, luni, 07.11.2011 15:52@ztele. Corect omule !
Banca o sa scoata la licitatie marca si uzina iar chinezii pot cumpara linistiti. Poate chiar mai ieftin. Sau daca se prezinta mai multi la licitatie,m posibil sa cumpere mai scump....ramane de vazut. PS: SI TOTUSI SAAB TRAIESTE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Verano, luni, 07.11.2011 17:12
GM are dreptate. Saab foloseste tehnologie GM si nu e corect ca aceasta tehnologie sa ajunga pe mana chinezilor fara acordul americanilor. Plus ca saab 9-4x e fabricat in uzinele GM din Mexic si nu are nicio treaba cu adevaratul Saab. Totul depinde de GM.
-
ztele, luni, 07.11.2011 18:32Completare
Oricum se stia demult ca GM se va opune. Eu cred ca deocamdata totul se negociaza, ma indoiesc ca Victor si chinezii nu stiau in ce se baga.
-
iulianiulianb, luni, 07.11.2011 21:32
Iti dai seama ce pierdere....nu poate lumea de saab...
-
SaabCuantic, luni, 07.11.2011 21:40apa de ploaie :)
Eu continui sa cred cu inversunare :D ca problema cu actiunile preferentiale GM este doar o cacealma mediatica pusa la cale impreuna cu Spyker atunci cand i-a vandut SAAB. Totusi, de ce oracaie acum idiotii de americani? Pai, va dati seama, le-a intrat frica in oase ca vor arunca galbejitii cu lovele grupa mare in suedezi (cica vreo 2 miliarde de euro pana in 2014, dupa ultimele zvonuri internaute) si astfel SAAB ar putea sa ia fata produselor GM pe cea mai vertiginoasa piata a momentului actual (desigur, la cea chineza ma refer), nu-i asa? Tot din acest motiv jenant a ezitat megaconcernul din Detroit (in mod obiectiv si cavaleresc, i-am laudat neasteptata intorsatura calitativa din anul curent, ceea ce nu inseamna insa ca-l am la inima...) sa marite SAAB in 2009 - pentru ca intuia prea bine ca, odata incaput pe mainile lui Koenigsegg si ale sobrilor businessmani norvegieni asociati , brandul suedez ar fi renascut fulminant din propria-i cenusa, de aceea s-au straduit dracii astia impielitati sa saboteze tranzactia de ochii lumii cu seriosul, laboriosul, patriotul si...naivul domn Christian von K, pana i-au distrus puterea de rabdare si l-au fortat sa-si bage picioarele in cele din urma...Cu Spyker insa s-a insinuat alta mancare de peste, in sensul ca gagimanii din Renaissance Center au fost 100 % siguri ca firmulita olandeza, in pofida sustinerii din umbra a miliardarului mafiot Vladimir Antonov, n-ar fi fost in stare sa readuca SAAB pe linia de plutire, daramite sa-l mai si indrepte spre piscurile profitabilitatii...Cata rautate disimulata, hm? De fapt, GM s-a temut intotdeauna nu de concurenta rivalelor locale Ford si Chrysler, nici a "triadei" germane, ci in special de potentialul imens, imprevizibil si spumos al lui SAAB deoarece, fiind decenii la rand lider autoritar la vanzari globale, a socotit cu just temei ca ingeniozitatea inovativa cvasi-inepuizabila a corpului tehnic din cadrul micutului producator european constituie o amenintare reala, constanta si teribila la adresa calitatii, fiabilitatii si atractivitatii masinilor sale - a se vedea cazul SAAB Monster din 1959, despre al carui esec regretabil de admitere legala pentru productia in serie nici pana astazi nu se stie clar ce cauze l-au determinat; in contrabalans, dupa 3 ani, GM a introdus in premiera mondiala turbina cu aer la autoturisme, desi era evident pentru toata lumea ca isprava cu dubla motorizare de pe Monster oferea mult mai multa putere decat supraalimentarea...Si, in orice caz, cum in acea perioada nu exista nicaieri nici o criza de proportii in privinta carburantilor auto, prezenta turbosuflantei nu era solicitata in general, neurmarindu-se inca optimizarea consumului de zi cu zi si nici o crestere sesizabila a puterii motorului altfel decat prin dimensionarea cilindreii (ca doar facea ravagii pretutindeni epoca de gratie a muscle-car-urilor). Din pacate, nici prototipul SAAB EV-1 nu s-a putut materializa in masa (inclusiv din cauza insuficientei fondurilor interne), dar parsiva corporatie de peste Ocean nu s-a lasat pagubasa pana n-a pus gheara integral pe ghimpele de la Cercul Polar de Nord (repet: dusmanul dpdv calitativ, nu la vanzari, ca sa nu sara de fund in sus obisnuitii ofuscati antisaabisti...), caruia i-a rapit cu japca emblema definitorie si de succes - sistemul turbocharge - pentru ca a-l aplica pe carucioarele scartaitoare zise Opel si Buick, dupa care i-a servit un sut revansard in dos, chiar daca a trebuit sa accepte disconfortul pierderii catorva sute de milioane de dolari, alias pretul achizitiei din 1990, la care s-au adaugat "astupaturile" gaurilor financiare infioratoare ale subsidiarei nordice vreme de amar 20 de ani...Haideti, cine vrea sa ma "reveleze" unde gresesc sau unde "fabulez" din tot ce-am scris aici?...Astept! @Verano, frate, scuza-ma, n-am nimic cu tine, dar de unde pana cand SAAB a folosit sau foloseste tehnologie GM !? La ce te referi, mai exact? La componente si subansamble? Nimeni nu-i intrece pe suedezi la acest capitol! La platforme tehnice? Dar nu-s tehnologie! La motoare, nu? Cum, atunci de ce am insirat, impreuna cu amicii mei binecunoscuti, tomuri intregi pe Automarket despre originea reala a motorizarilor SAAB? Doar cele de tip Ecotec parvin pe filiera GM Europe, dar ar trebui sa ai idee pertinenta cum s-a nascut si cine a contribuit in mod regulat la realizarea, dezvoltarea si evolutia respectivei "engine", nu-i nevoie sa ne tot repetam, ca doar ai la dispozitie, in orice clipa, tot universul net si orice carte de specialitate posibila! Nu fii insinuant fara motiv, te rog frumos! Pe de alta parte, 9-4X chiar este un SAAB get-beget si are al naibii de multa treaba cu specificul marcii, indiferent cine si unde il produce; probabil il confunzi cu pleasca aceea ordinara, de sinistra amintire, poreclita din burta GM "primul SUV de la SAAB", in esenta un pseudo-SAAB fara drept de apel, in speta 9-7X - deci 9-4X este PRIMUL SUV DE LA SAAB, un adevar fundamental de care nu se poate indoi nici om inteligent! Aaa, OK, fabrica de productie, materialele de asamblat si mana de lucru apartin lui GM, dar cel mai important factor din ecuatia plamadirii - schitele de ansamblu si detaliile constructive - provine indubitabil din directia Trollhattan, limpede? Una-i una, alta-i alta, prin urmare implacabila nu se pot confunda sau rastalmaci!
-
@SaabCuantic, luni, 07.11.2011 23:23
"De fapt, GM s-a temut intotdeauna nu de concurenta rivalelor locale Ford si Chrysler, nici a "triadei" germane, ci in special de potentialul imens, imprevizibil si spumos al lui SAAB deoarece, fiind decenii la rand lider autoritar la vanzari globale, a socotit cu just temei ca ingeniozitatea inovativa cvasi-inepuizabila a corpului tehnic din cadrul micutului producator european constituie o amenintare reala, constanta si teribila la adresa calitatii, fiabilitatii si atractivitatii masinilor sale"- ha ha ha ha!!! Mai baiatule spalat pe creier, daca nu era GM maretul sit de productie SAAB era un supermaket la ora asta. Ce-mi plac mie povestile astea cu producatori aflati in faliment dar care puteau, faceau, dregeau. Adevarul e ca produsele SAAB nu se vand si nu cred ca o se vanda pentru ca au design prea clasic si invechit pe un segment de piata care cere altceva. Or fi bune tehnic, dar nu cred ca vreau sa ma urc intr-o masina de 40.000 de euro care sa arate ca un Opel.
-
Verano, luni, 07.11.2011 23:27@SaabCuantic
Usor,copilu'... Ai luat foc? :)))))))) Poezia ta nu m-a convins,mai incearca! Ca iti place sau nu,Saab a folosit si foloseste tehnologie GM pentru masinile sale ''premium''. Hai mai baga ceva,gogule....
-
SaabCuantic, marţi, 08.11.2011 00:07Doamne, de ce ma pedepsesti?
SAAB arata ca un Opel?!? Cea mai vanduta la nivel global varianta de Vectra arata ca...SAAB 900 NG, fiindca in acel model isi are radacina psihosomatica, si functioneaza cu Ecotec, creatie initiatica de asemenea a lui SAAB, ce naiba, cum poti sa ignori niste informatii elementare si certificate oficial ?! M-am saturat pana-n gat si inca un cap sa ripostez intruna orisicui adora sa strecoare "strambe" - tot promit ca ma las de "sportul" asta, dar si cand ma voi lasa, aleluia! Deci: toti cei interesati de polemici sterile si ciufute, de acum inainte adresati-va cu incredere dealerilor SAAB si site-ului oficial al marcii, care, fiind eminamente competenti, ar putea lesne sa va faca sa va acoperiti de ridicol daca ar accepta sa se coboare la mintea voastra...
-
SaabCuantic, marţi, 08.11.2011 14:18@Verano
Stii care cred eu ca este simptomul indaratniciei tale de a primi adevarul ca atare? Acesta este: sigur nu te-ai urcat niciodata intr-un SAAB...Iti vine mai usor sa apleci urechea la susotelile "curentului", fara sa te intereseze daca supozitiile celor din jurul tau se bazeaza realmente pe niste informatii solide, verificate pe teren, sau izvorasc din stravechiul spirit de fronda al omenirii fata de tot ceea ce nu intelege in masa, asa cum se intampla de obicei la comanda oficiala, si i se pare ca-i depaseste net puterea de acceptie (iata o definitie mai plastica a exclusivismului). In definitiv, ce te costa sa incerci a te indeparta putin de "cireada" si de ale dansei "tendinti" snobiste si automatisme frustrante? Think about it!
-
Unu, marţi, 08.11.2011 15:58:)))))))))))))) Eu ti-am mai spus sa te faci scriitor.
NEXT page pls :))))))))
-
SaabCuantic, marţi, 08.11.2011 18:03da?
Asa deci, mi-am arogat rolul de bufonul satului, n-am alta menire decat sa distrez romanul de rand incovoiat de cazne cotidiene? Bun, accept fara cracnire, daca este pentru o cauza nobila :D ...Dar cum ramane cu...SAAB? Nu, imi pare rau, eu nu pot sa ma amuz sau sa ma delectez precum multi egumeni ai rasului de pe acilisea, deoarece pentru mine supliciul prelungit al acestui (re)nume - SAAB - nu coincide in "realitatea imediata" decat cu o epopee intrinseca a compatimirii...verstehen Sie das? Poate unii ma percep ca un poet desuet provenit din stroma Bucurestilor, dar poezia pe care dansii ar "trebui" s-o recepteze cu tentaculele spiritului se cheama tot SAAB - cine poate sa inteleaga, atunci sa inteleaga!
-
Verano, marţi, 08.11.2011 18:40@SaabCuantic
Sa stii ca eu apreciez indarjirea cu care tu aperi marca asta! Totusi,daca Saab era asa de bun cum spui tu,azi nu mai era in pragul falimentului si nu mai cersea mila chinezilor. Cum zicea cineva mai sus,daca nu era GM,Saab era mort si ingropat de foarte mult timp. Stim cu totii ca Saab nu a mers bine niciodata,asa ca nu e cazul sa dam vina pe GM sau pe altcineva. Masinile produse de Saab sunt scumpe si nu se ridica la nivelul concurentei. Te-am pupat...
Citeste si
-
INTERVIU | miercuri, 5 octombrieLotus Exige S costă 73.160 euro în RomâniaCel mai puternic Lotus de serie din istorie va costa 73.160 de euro pe piaţa din România, cu tot cu TVA. Modelul dezvoltă 350 CP şi 400 Nm şi accelerează de la 0 la 100km/h în 3.8 secunde. Citeste tot
-
INTERVIU | vineri, 4 martieŞeful de design Renault: Viitorul Logan va avea un interior evoluatLaurens van den Acker, directorul de design Renault, a declarat că viitorul logan va reprezenta o evoluţie în ceea ce priveşte designul exterior. Interiorul va creşte şi el calitativ. Citeste tot
-
INTERVIU | joi, 11 martieJohn McLeod (designer Ford): "Noul Focus este 100% Kinetic Design"Seful designerilor care se ocupa de programul de personalizare Ford Individual ne-a acordat un interviu la Geneva in care ne-a explicat ce inseamna cu adevarat Kinetic design pentru Ford. Citeste tot
-
INTERVIU | miercuri, 10 martieCarlo Bonzanigo, designer Citroen: "Viitorul DS4 va arata 90% ca prototipul High Rider"Intr-un interviu acordat Automarket la Salonul de la Geneva, unul dintre responsabilii de design ai conceptelor Citroen, Carlo Bonzanigo, ne-a explicat logica din spatele ultimelor prototipuri ale marcii franceze. Citeste tot
-
INTERVIU | miercuri, 10 martieAndreas Lassota (Opel): "O masina electrica are o autonomie de 14.000 de kilometri pe an"Partea a doua a interviului cu seful de marketing al diviziei de modele electrice Opel ne scoate in fata cateva dintre secretele lui Ampera, primul model 100% electric al germanilor. Citeste tot
Nu e problema, sa intre in faliment. Chinezii, daca sunt destepti, vor prelua licenta Saab si, incepand cu noul 9-3 de anul viitor (care nu este de origine GM), vor putea relua productia. Nu e such a big deal.