UPDATE: Saab a intrat oficial în insolvenţă
Tribunalul din Vanersborg a anunţat astăzi că a acceptat cererea de intrare în insolvenţă a constructorului suedez Saab.
După ce a vândut Saab atunci când s-a lovit de faliment, General Motors îngroapă definitiv constructorul suedez. Conglomeratul american s-a opus salvării scandinavilor de către chinezii de la Youngman şi a împins practic fostul său subsidiar în prăpastie, fără alte şanse de salvare.
Oficial, astăzi, Saab a anunţat că intră în faliment. În comunicatul emis de scandinavi se arată:
Suedezii continuă în acelaşi comunicat: "Membrii consiliului de conducere Saab Automobile au decis în unanimitate că fără alte fonduri compania devine insolventă şi cea mai bună soluţie este declararea falimentului, în folosul creditorilor săi."
În perioada imediat următoare, Curtea va aproba probabil falimentul suedezilor şi va desemna administratorii procedurii de lichidare. Ce aduce falimentul? Oprirea activităţii şi valorificarea tuturor bunurilor de către lichidator. Creanţele încasate vor fi distribuite către creditori şi mai apoi, dacă încă mai există fonduri, către acţionari.
Practic, astăzi Saab încheie nefericit un lung proces de salvare de la faliment. Deznodământul dezamăgitor vine după ce chinezii de la Youngman s-au arătat dispuşi să salveze compania şi chiar au oferit o infuzie serioasă de capital. Eforturile au fost zădărnicite însă de opoziţia GM, care vedea într-un Saab renăscut un concurent de temut pe piaţa din China.
UPDATE: FURNIZORII NU MAI SPERĂ SĂ RECUPEREZE DATORIILE
Reacţiile după anunţul oficial al constructorului suedez nu au întârziat să apară. FKG, unul dintre cei mai importanţi furnizori ai mărcii scandinave, consideră că falimentul anunţat al celor de la Saab reprezintă "un dezastru" pentru sectorul auto suedez şi că şefii companiei poartă discuţii intense cu guvernanţii suedezi pentru a rezolva problema plăţilor restante din partea Saab. "Nu vom primi bani, este evident acest lucru, suntem ultimii în lanţ. Vorbim însă cu reprezentanţii guvernului pentru a analiza soluţiile", a declarat Frederik Sidahl unul dintre oficialii FKG, citat de Just Auto.
Conform "cozii de aşteptare", activele Saab vor fi vândute, iar din banii recuperaţi vor fi plătiţi, pe rând, creditorii mărcii suedeze. Prioritate va avea statul suedez, care a garantat un împrumut de 270 de milioane de euro pe care Saab l-a contractat la banca Europeană de Investiţii.
"China este cea mai mare piaţă a celor de la GM în afara SUA şi cea mai mare piaţă auto a lumii. Dacă scădem pick-up-urile şi SUV-urile, China rămâne cea mai mare piaţă pentru GM. E uşor de înţeles de ce aceste lucruri sunt atât de delicate pentru General Motors", continuă oficialul FKG.
SINDICATELE REACŢIONEAZĂ
Sindicatele celor aproape 4000 de muncitori Saab din oraşul Trollhattan au iniţiat întâlniri cu oficialităţile imediat după anunţul managerilor Saab. Conform liderilor de sindicat ai celor de la Saab, guvernul va acoperi în momentul declarării oficiale a falimentului salariile muncitorilor pe lunile noiembrie şi decembrie. Salariul mediu al unui angajat Saab de la Trollhattan este de 24.000 de coroane suedeze, aproximativ 2700 de euro.
20 decembrie: SAAB INTRĂ ÎN INSOLVENŢĂ
Curtea judecătorească a districtului Vanersborg a anunţat oficial marţi, 20 decembrie 2011, că cererea de intrare în insolvenţă formulată de Saab Automobile, Saab Automobile Powertrain şi Saab Automobile Tools a fost acceptată. Următorul pas este evaluarea activelor de care dispun cele trei companii.
MAȘINI FĂRĂ GARANȚIE
Saab și-a anunțat dealerii din Statele Unite, imediat după decizia Tribunalului din Vanersborg, că mașinile existente pe stoc vor fi vândute "așa cum sunt", fără niciun fel de garanție. În plus, garanția modelelor deja vândute de Saab în perioada de după cumpărarea mărcii de către Spyker este suspendată automat. Cu toate acestea, General Motors a anunțat că modelele Saab vândute de dealerii proprii până în momentul înstrăinării companiei (februarie 2010) vor rămâne în garanție așa cum a fost stabilit în contractul inițial de cumpărare. Conform inventarului anunțat de Saab, dealerii mărcii suedeze mai au circa 2500 de mașini în stoc pe piața de peste Ocean.
via | Saab | Just Auto (Înreg.)
-
900_S, luni, 19.12.2011 13:00...
Ei bine, pana azi am tot crezut si sperat in bine. Acum simt ca s-au stins si ultimele firicele de speranta... Pacat, mare pacat... este o zi foarte trista pentru toti cei care simt ceva pentru SAAB. Cel putin sunt mandru ca am avut privilegiul de a ma delecta cu unele modele produse de ei. SAAB a murit!! Traiasca SAAB!! Nu se stie niciodata... ;)
-
men, luni, 19.12.2011 13:09
sa speram ca coantic (se accepta) nu va face vreun gest necugetat :)
-
CapitanuMeme, luni, 19.12.2011 13:49
masini frumoase..de acum vor deveni de colectie
-
Mirela_, luni, 19.12.2011 14:04
Nu inteleg de ce cei de la GM s-au opus vanzarii?
-
george, luni, 19.12.2011 14:25PE CINE NU LASI SA MOARA NU TE LASA SA TRAIESTI
@ Mirela Motivul apare in ultimele 2 randuri ale stirii: "Eforturile au fost zădărnicite însă de opoziţia GM, care vedea într-un Saab renăscut un concurent de temut pe piaţa din China."
-
Schubler, luni, 19.12.2011 14:45Saab
Mare mare pacat... fanii Saab cred ca vor alerga in perioada asta dupa 9-3-uri noi ca nebunii. Eu sigur asa voi face, pt ca alta ocazie la unul nou nu va mai fii. Pacat
-
CCC, luni, 19.12.2011 15:02De 1 an tot spun ca e inevitabil falimentul Saab. Dar mereu m-ati injurat
ca sunt eu nu stiu cum. Uite ca am avut dreptate !!!
-
DOG, luni, 19.12.2011 15:07
Nimic nou,au fost multe marci bune care au disparut(pontiac,hummer,rover,....etc.
-
ScorpyonVAG, luni, 19.12.2011 15:27@
Am vazut azi un model 3.0T :)) Imi pare rau de Cuantic si ztele, care erau ,,baietasi" de treaba, si asa cum eu sunt fan V.A.G, asa sunt/erau si ei fani SAAB. Pacat ca visul lor sa spulberat, insa cine stie... poate intr-o zi...
-
Gogu, luni, 19.12.2011 15:36bye,bye....
Asta inseamna ca marca asta nu a fost apreciata si masinile produse de ea nu s-au ridicat la nivelul concurentei.Boala lunga,moarte sigura. Ma gandesc la bietul SaabCuantic,cata suferinta il apasa acum..... Suntem alaturi de tine,baiete!!!!
-
SaabCuantic, luni, 19.12.2011 16:06Poftim? Eu prabusit psihic?! M-as simti astfel doar daca m-ar trada propria mea mama
Le multumesc tuturor celor care ma consoleaza sincer (si nu numai pe mine...). Mi-a placut atitudinea lui @900-S, adica trebuie sa prevaleze demnitatea barbateasca a fanilor loiali lui SAAB, nu vaicareala muiereasca, cum probabil asteapta cu nerabdare de la noi unii amatori de rizilicuri, pe care trebuie insa sa-i dezamagim crunt :P In concluzie, SAAB n-a murit; cui i se pare o gogomanie ca asta?! Nu, traieste bine-mersi, se cheama in continuare SAAB AB Aero&Defence&Space si a comis o greseala grava cedandu-si divizia auto unor idioti sadea in urma cu 20 de ani, care nu se dezmint nici acum - atat conteaza, restul este statistica (sau can-can, daca preferati asa).
-
agoox, luni, 19.12.2011 16:14@gogu
Partea cu apreciatul masinilor este relativa, depinde cat de multa reclama si marketing bagi, sunt sigur ca daca ar fi avut o reclama foarte agresiva, "pe toate gardurile", cu siguranta mai multi ar fi stiut mai multe despre Saab si automat ar fi fost mai mari vanzarile ceea ce dupa logica ta ar fi fost mai apreciate de oameni si implicit mai bune (adica se ridicau la nivelul concurentei, eu cred ca-i gresita ultima parte, mai bune).
-
george, luni, 19.12.2011 17:10PANA LA URMA, MANAGEMENTUL GM A FOST IDIOT...
@ SaabCuantic Multumesc!
-
ztele, luni, 19.12.2011 17:35SAAB
"Eforturile au fost zădărnicite însă de opoziţia GM, care vedea într-un Saab renăscut un concurent de temut pe piaţa din China." Asta spune multe. Si GM nu e chiar oricine... Oricum, SAAB nu a murit. SAAB nu va muri niciodata.
-
Devorattor, luni, 19.12.2011 18:53Pentru oamenii care vad dincolo dea! aparente, saab nu va muri niciodat
Este trist ce s-a intamplat si despre asta as putea vorbi/scrie pana maine...Dar acum, haideti sa vedem si partea buna a lucrurilor: asa cum bine a zis cineva inaintea mea, peste cativa ani Saab vor deveni masini de colectie. Vor deveni adevarate 'delicatese auto", preturile lor vor fi la fel ca in cazul vinurilor: cu cat mai vechi, cu atat mai scumpe! Sunt posesorul unui "biet" Saab 900s din 1995 si ma gandeam sa-l vand pa un pret de...cielo sau espero. Ei bine, de data asta s-ar putea sa ma razgandesc! Daca nu am bani de un 9-3 mai recent, prefer sa o pastrez si sa mor cu ea de gat decat sa o vand pe nici 1500 de euro! Sau, in cel mai rau caz, o vand pestew 10 ani unui colectionar care stie ce vrea!
-
Devorattor, luni, 19.12.2011 19:04Pentru oamenii care vad dincolo dea aparente, saab nu va muri niciodata!
Este trist ce s-a intamplat si despre asta as putea vorbi/scrie pana maine...Dar acum, haideti sa vedem si partea buna a lucrurilor: asa cum bine a zis cineva inaintea mea, peste cativa ani Saab vor deveni masini de colectie. Vor deveni adevarate 'delicatese auto", preturile lor vor fi la fel ca in cazul vinurilor: cu cat mai vechi, cu atat mai scumpe! Sunt posesorul unui "biet" Saab 900s din 1995 si ma gandeam sa-l vand la un pret de...cielo sau espero. Ei bine, de data asta s-ar putea sa ma razgandesc! Daca nu am bani de un 9-3 mai recent, prefer sa o pastrez si sa mor cu ea de gat decat sa o vand pe nici 1500 de euro! Sau, in cel mai rau caz, o vand pestew 10 ani unui colectionar care stie ce vrea!
-
john_range, luni, 19.12.2011 19:25Sa-i ia naiba pe cei de la GM Fricosilor!!!
Chiar imi pare rau pentru SAAB ca a ajuns in aceasta situatie,nu-mi vine sa cred..Ultimele modele chiar erau masini frumoase.Era de asteptata aceasta decizie la saab cu vreo 2 ani in urma dar atunci a avut norocul sa scape,dar dupa cate vad acum nu mai exista sansa de scapare.Pacat SAAB,,,pacat de tine.Bine ca nu il afecteaza acest faliment pe constructorul de camioane SCANIA care este,sau de azi vom zice care a fost in familia SAAB.
-
JAN, luni, 19.12.2011 19:38
BMW ar fi facut o treaba buna sa cumpere SAAB. CAndva SAAB era considerata a doua masina dupa BMW care oferea ceva ce AUDI si Mercedes nu au, sportivitate si mersul pana la limita.
-
ztele, luni, 19.12.2011 19:57cel care il imita pe jay-z iluminatul
pacat de ei, faceau masini bune.... doar ca nu au gasit destui fraieri sa dea atatia bani pe un opel mai aspectuos, cu alt interior si mai solid...
-
SaabCuantic, luni, 19.12.2011 20:32N-am incotro...
Acum este momentul prielnic sa fac ceea ce ma indeamna constiinta sa fac - o initiativa la care renuntasem la un moment dat sperand sa dea chinezii lovitura, insa, fiindca nu s-a intamplat nimic pozitiv in curtea SAAB, de acum incolo voi miza pe aceasta carte personala pana la capat...Sa dea Domnul sa fie asul din maneca...@Bethurbazal stie bine la ce anume ma refer...Timpul va hotari ce si cum.
-
slv83, luni, 19.12.2011 22:10GM
De fiecare data cand voi vedea vreun naiv intr-un Chevrolet plasticos ma voi gandi ca 4000 de oameni au ramas someri in plina iarna iar o legenda s-a stins! Pacat, mare pacat! Chiar erau masini cu personalitate!
-
AndreiRN, luni, 19.12.2011 22:28Faliment
Saab a disparut cam de mult. Nu au fost capabili sa produca o masina buna la un pret bun. Daca nu era GM erau falimentati de 10 ani sau mai mult. Ulitimele generati erau o combinatie de sasiuri luate de la diverse masini din grupa GM. Care din voi care ii laudati atata ati pus banii jos pt aceasta marca? Cimitirele de masini sunt pline de ele.
-
ztele, luni, 19.12.2011 23:28:)
It's not over just yet :)
-
SaabCuantic, luni, 19.12.2011 23:28@slv83
In primul rand, creeaza-ti un cont, ca sa te stim bine conturat :) Intri de o gramada de timp pe aici si nici macar atat sa nu faci? Apreciez dintotdeauna interventiile tale, de regula scurte, dar concludente si bine precumpanite. In al doilea rand, te rog sa-i repeti ultima ta fraza si pitecantropului irecuperabil de AndreiRN, care niciodata nu se abate de la basnelile lui aiuriste, statute si acre si nici in ceasul al doisprezecelea nu ne scuteste de fierea lui inepuizabila...N-o sa fie pre voia cainilor: nu va ajuta Dumnezeu, ma, terminati odata cu prohodul prematur si prelungit la adresa acestei marci care si-a lasat o amprenta profunda in istoria automobilului, oricat v-ati munci voi s-o maculati cu sufletul vostru anchilozat de ura. Normal ca nu se vinde, caci, asa cum observa foarte corect mai sus @agoox, doar o campanie-tavalug de marketing supradimensionant, insistent si desucheat atrage clienti val-vartej, cu duiumul, in ziua de azi, si astfel iti umple tolba cu dinari, fara sa tina seama aproape nimeni de reversul medaliei, adica de cantonarea oarba in zona regretabila a platitudinii, conformismului si globo-uniformizarii in non- sau pseudo-calitate...
-
9-5Aero, marţi, 20.12.2011 00:03
AndreiRN a spus doar adevarul. Daca nu prelua GM aceasta marca,Saab era mort si ingropat de foarte multi ani. Acum GM isi apara drepturile si e normal sa faca asta. Saab nu a mers bine niciodata asa ca nu e cazul sa dam vina pe concernul american la nesfarsit. Era o vorba.......,,oaia care nu poate sa-si duca lana,o mananca lupii'' Si cu siguranta,lupul nu a fost GM. Te pup,Cuantic.....condoleante...
-
LauCalin, marţi, 20.12.2011 01:24
Daca esti un adevarat pasionat de masini, fie ca nu esti neaparat fan SAAB nu ai cum sa te bucuri sau sa ramai indiferent la o asemenea stire. Pacat, mare pacat. Intr-un fel ma bucur ca cei de la Ford au gandit cu capul cand au dat Volvo lui Gelly. Respect pentru fanii altor marci pentru bunul simt si respectul pe care il au pentru o legenda a industriei auto care incet, incet se stinge.
-
Thor, marţi, 20.12.2011 01:51?!
Eu sunt mai sceptic, merg la concret, mai putina emotie.... "GM a omorat Saab" e deja un mit. Eu zic ca era deja moarta cand s-a bagat GM in afacere, era in cadere totala. GM a vrut Jaguar la momentul respectiv, dar a castigat Ford. Daca nu era GM, era Fiat care o vroia cu disperare. Deja la epoca respectiva Saab avea in gama un Lancia cu stema Saab. Graficul vorbeste de la sine, ce-am avut si ce-am pierdut. http://www.saabhistory.com/blog/wp-content/uploads/2008/10/saab_sales_specs1.jpg
-
ztele, marţi, 20.12.2011 04:22SAAB
Asadar, ca am reusit in sfarsit sa ajung si acasa, in fata calculatorului... In primul rand, imi pare bine sa va revad, partenerii mei de discutie si "suferinta" :) In al doilea rand, nu pun mare pret pe acest faliment, pentru ca legea falimentului in Suedia spune, in mare, ca Saab va fi eliberata de toate datoriile. Asadar, vesti proaste pentru SWAN, GM si Guvern, vesi extrem de proaste pentru furnizori, vesti bune pentru potentialii investitori. Saab momentan trebuie sa stea "capra" in fata GM din cauza tehnologiei livrate de ei, practic 55% din 9-3 este GM, 35% din 9-5 si vreo 60% din 9-4x. Continuand mica mea teorie, eu daca as vrea sa cumpar o firma, dar e plina de datorii, as prefera s-o iau fara datorii din faliment, si sa nu mai am obligatii fata de nimeni, in speta GM in aceasta situatie. Mi se pare cel putin suspecta linistea afisata de Rachel Pang in toata tarasenia asta, si optimismul aproape contagios afisat de Youngman. In momentul in care, sa presupunem, Saab ar fi preluata de un nou proprietar, contractele de licenta cu GM vor trebui renegociate, evident pe niste criterii mult mai relaxate, pentru ca nu vor mai valora mare lucru, iar platforma Phoenix poate fi dezvoltata in continuare. Tragand linie, eu vad in falimentul Saab un lucru "bun"... sa zicem. De-aia spuneam mai devreme ca "it's not over just yet". Just my 2 cents. Sarbatori deosebite tuturor!
-
BMW, marţi, 20.12.2011 04:25@Saabcuantic
Buna amice unde iti e marca de cruce ??? Eu zic sa o tii bine cu SAAB-ul tau si sa nu mai pomenesti in viata ta de BMW ca saab e un jaf armat.
-
dan, marţi, 20.12.2011 08:15saab
imi pare rau
-
SaabCuantic, marţi, 20.12.2011 08:59Vae victis
Eu stiu un lucru si pace: "Vom fi iarasi ce-am fost si mai mult decat atat" (Petru Rares). Suedezii sunt extrem de nationalisti si de aceea nu-si vor condamna niciodata la disparitie simbolurile lor nepretuite, indiferent ce "enunta", "recomanda" sau "poruncesc" rationamentele economice, care constituie motivul principal al alienarii spirituale a omului contemporan si pricina cea mai facila de ratacire, racire si aversiune fata de semenii sai si mai ales fata de...?
-
Bogdanel, marţi, 20.12.2011 09:42Pe cocalari ii mananca limba
BMW, pun pariu ca directorii companiei bavareze regreta enorm ca un exemplar de-al lor a ajuns pe mana unui cocalar afisat asa cum esti tu!
-
SaabCuantic, marţi, 20.12.2011 10:03A venit vremea rece, dar ganganiile rezista inca...
Mereu m-am jurat (desi inca nu reusesc sa ma tin de cuvant) sa-i ignor complet pe toti bondarii neaveniti care bazaie gratuit, agresiv si zadarnic pe aici si pentru care SAAB inseamna un fel de Flit...O s-o fac pana la urma si aleluia, sa se manifeste apoi gagiii cum ii taie capul (anormal in cazul lor, fiindca dpdv anatomic face parte din traiectul urinar), ca n-o sa ma mai intereseze deloc...In alta ordine de idei, salutari cordiale lui ztele si toate cele bune pentru anul viitor, iar daca mai lasa din pret (sa zicem pana la 5000€), poate o sa-i cumpar 9-5-ul, never say never :)
-
Saab, marţi, 20.12.2011 12:04
Cine spune ca GM a omorat Saab e un mare dobitoc.
-
SaabCuantic, marţi, 20.12.2011 12:33
Nu, GM n-a stiut sa aplice o strategie de marketing, de omorat l-a omorat lumea in ansamblu si felul ei de a gandi...
-
LSM, marţi, 20.12.2011 13:05Saab
Imi placea Saab inainte de GM, dupa aceea au scos niste masini care nu mai aveau personalitate chiar daca ca si continut tehnic reprezentau ceva. Multi dau vina ca GM nu a vrut sa vanda la chinezi, dar daca GM si statul suedez poate si altii, prefera ca tehnologia care exista acolo sa moara odata cu Saab decat sa ajunga in zona crepusculara Este pacat!
-
BMW, marţi, 20.12.2011 15:24@saabcuantic
" A venit vremea rece, dar ganganiile rezista inca... " Mie imi pare ca a venit vremea rece dar ganganiile dau FALIMENT :))) Saab e in drum spre groapa cu tot cu fanii lui , asistam la inmormantarea unei moluste care demult trebuia sa fie unde e acum . Salutari din München ;)
-
CM, marţi, 20.12.2011 19:08mda...
mai d p margine as zice si eu cate ceva: saab trebuia sa aiba o imagine proprie, sa bage bani in cercetare si dupa sa aiba pretentii d masina premium asa cum face volvo. volvo nu a luat d la kinezi nici o tehnologie doar capital p care l-au investit in cercetare. k sa vii cu o masina si sa bagi preturi premium e cam greu. incearca asta si Jaguar si tot nu le iese pt k au facut 4 stele la euro ncap. deci e greu sa fii premium. nu stiu istoria saab, da parerea mea dak ar fi vrut o parte dn piatza trebuiau sa ramana la nivelu Passatului care e cel mai bun exemplu... si sa nu-mi sariti in cap k e acelasi model d 2 generatii k nu are rost. o fi... da nu au nici pretentii premium, e o masina d calitate si s vinde.
-
SaabCuantic, marţi, 20.12.2011 21:32Economie de pacat...
Inca nu pot sa inteleg in ce mod actionarii SAAB Automobile AB au decis declararea falimentului...Asta-i buna: esti actionar, dar nu intreprinzi nimic benefic pentru a evita colapsul financiar al firmei! Logica primara ar trebui sa precumpaneasca in mintea lor: daca vreau sa obtin profit consistent din dividende, trebuie sa investesc mai mult decat valoarea nominala a actiunilor pe care le detin la societatea respectiva, nu ca am plusat o suma acolo, contravaloarea reala a actiunilor, si gata, hodoronc-tronc, astept sa-mi ploua cu galeti de bistari in teasta la sfarsitul fiecarui an, fara sa ma implic palpabil in procesul managerial, fara sa sugerez solutii viabile in cadrul CA al companiei, fara sa am o viziune de ansamblu asupra posibilei evolutii a pietii, nimic-nimic, mie sa-mi dai banii inmultiti, ca de! Hm, as vrea sa vad si eu lista cu efectivul, numele si datele personale ale actionarilor SAAB, dar si cu precizarea surselor generale de venit ale acestora, ca sa-mi dau seama cine poarta de fapt raspunderea pentru situatia extrem de critica a gestiunii financiar-economice a companiei...Personal, ma pronunt categoric pentru desfiintarea globala a acestei forme paguboase de "investitii interactive" numita societatea pe actiuni, in care orice troglodit care a strans ceva branzeturi la portofel din alte activitati lucrative, mai mult sau mai putin oneste, sta pe urma acasa tolanit in pat, cu pulpa in sus, dar totodata primeste dreptul legal de a capata control deplin (pe care nici macar nu-l exercita el ca atare, ci prin intermediul unui salahor conformist zis manager general) asupra esantionului patrimonial al firmei care ii revine dupa nivelul "investitiei"...Eu nu ma impac deloc cu ideea fanfaronarda a "economiei de piata": mai bine lipsa sau chiar m-as intoarce la ciomag carat in spinare si la blanuri de animale salbatice, dar macar as sti ca nu m-ar teleghida nimeni din varful patului...
-
george, miercuri, 21.12.2011 00:27CE A AJUNS SI AUTOMARKET-UL ASTA...
@ AUTOMARKET Intr-o vreme, administratorii site-ului mai periau (mai mult sau mai putin atent) si ei comentariile ca sa nu borasca toti imbecilii prin articole. De o vreme incoace vad ca nu prea se mai intampla asta ceea ce este totusi un lucru bun. Cu conditia ca macar imbecilii sinistri sa fie tinuti la distanta. Ceea ce nu se intampla atata timp cat unii vin in casa voastra si va fac "mari dobitoci" iar voi nu-le ziceti nimic...
-
Devorattor, miercuri, 21.12.2011 11:41GM=Gangster Motors, General Mafiots, etc
GM au dorit cu ardoare falimentarea Saab-ului! Practic, au impins in corzi unul din cele mai profi branduri auto din lume! Tehnologia si ideile inginerilor de la Saab ar fi fost o adevarata mina de aur in mana chinezilor, iar cum GM au pus multa baza in vanzarile din China, treaba se explica foarte bine. Nu e prima data cand GM(Gangster Motors) baga pe butuci un brand auto care ii incomodeaza! Daca vrei, revin cu exemple. Asadar cine spune ca GM nu a avut nicio vina habar nu are ce spune.
-
SaabCuantic, miercuri, 21.12.2011 15:43@Devorattor
Da, mosule, exact acesta este tabloul real al faptelor, cel zugravit de tine pe scurt. Iti dau si un sfat: fa-ti cont aici, mi-esti foarte simpatic, plus ca te stiu de vreo doi ani si nu mi-ai inselat niciodata asteptarile. In privinta lui SAAB, ar fi recomandabil sa nu ne lamentam prea mult, caci intotdeauna se gaseste o solutie pentru autenticii pasionati. Rabdare si tutun (preferabil fara:)) Deja s-a constituit si consolidat un mic comitet fidel pe Automarket care lupta cu ardoare si nadejde, prin intermediul ideilor si al sentimentelor, pentru salvarea celei mai revolutionare marci auto: ztele, Cuantic, 900-S, Devorattor...mai lipseste werewolf3, dar cu siguranta urmareste si el cu sufletul la gura ultimele evolutii de la Trollhattan. Personal, imi voi intensifica eforturile de achizitie a unui SAAB propriu, iar in perspectiva tintesc sa capat o functie activa in cadrul retelei globale de distributie-service. Doar Dumnezeu cunoaste viitorul si doar El poate sa-l calibreze "pozitiv", in functie de zbaterile noastre telurice si de buna noastra credinta...
-
marxe, miercuri, 21.12.2011 16:31
"General Motors îngroapă definitiv constructorul suedez. " citesc libertatea si nu m-am prins inca? dupa mintea unor era normal ca GM sa dea tehnologie gratis piticilor si sa isi taie singuri craca pe piata "rosie" ! dupa mintea unora GM a impins in corzi SAAB-ul de parca le dadeau cu titlu de gratuitate platformele si nu pe bani, jenant! (@Devorattor bineinteles ca ii incomodau cu vanzarile lor masive pe piete comune :)) ) Ca de obicei, nelipsitul quantic aproba ineptii!
-
george, miercuri, 21.12.2011 17:35NU CITESTI LIBERTATEA DAR INTELEGI LA FEL DE MULT
@ marxe Managerii GM nu sunt doar prosti...mai sunt si ticalosi cum ii sta bine unui gentleman in busuness. Nu era normal ca GM sa dea tehnologie gratis. Pentru ca nici n-au facut asta. Ei au VANDUT SAAB la un moment dat. Vrei sa stii ce era normal? Normal era ca GM sa bage bani in SAAB ca sa-l faca eficient din punct de vedere economic. Dar cum fabricarea masinilor este o chestie la care nu se pricepe toata lumea (cu atat mai putin americanii), GM a facut si acum o alta porcarie si a preferat sa distruga SAAB ca nu cumva sa-i faca pana si chinezii de 2 lei...
-
marxe, miercuri, 21.12.2011 18:56
amice, ai eu vandut SAAB, ei mai aveau "ceva" la SAAB insa nu TOT, ei le VINDEAU platforme (adica motiv de castig pt ei ! ORICE companie este interesata sa isi vanda produsele fie ele platforme auto), ei nu au mai considerat benefica investitia in SAAB si i-au lasat sa se descurce!(asta dc intelegi ce presupune o investitie din care te astepti sa ai un castig, ca nu o face nimeni de dragul artei). Solutia salvatoare a venit fix de unde nu a convenit GM : CHINA! 1) nu e nici un secret ca piticii nu sunt f inventivi si sti f bine unde bat 2) gandeste-te la urmatorul scenariu : GM permite aceasta achizitie si se OBLIGA sa vanda in continuare platforme celor de la SAAB aka chinezilor mici si rai, acestia incep sa aiba ca piata de desfacere china, GM vinde deja produse pe acea piata, GM resimte IN MOD DIRECT pierderi pe acea piata! CASTIGUL in urma vanzarii de platforme catre SAAB nu acopera pierderile (sa fim seriosi cum crezi ca si-ar fi impus piticii strategia de vanzari tocmai la ei acasa? ) !
-
93 ss nordic, miercuri, 21.12.2011 19:01
pot sa zic ca trec printr-o perioada foatre grea, m-a afectat atat de mult aceasta veste...... Totusi sper din tot sufletul ca aceasta marca sa reinvie. Este o mare pierdere pentru industria auto. Ce nu inteleg este faptul ca foarte multe persoane se bucura, comenteaza tot felul de aberatii....dar sunt foarte curios cate dintre ele au condus un saab. Niciuna, pentru ca cel care a condus ocazional, mai devreme sau mai tarziu a deventi proprietar de saab. Este o masina cu adevarat speciala care te face sa uiti de problemele cotidiene si sa zambesti larg atunci cand indicatorul turbo trece spre zona rosie. Personal, cand vreau sa ma relaxez, iau avionul la o tura si scap de toate grijile ce ma apasa. Am gasit in comunitatea saab o mare familie cu adevarat pasionata de aceste superbe masini. Acesta familie nu o sa se stinga niciodata si o sa tina traza imaginea emblematica a marcii. Iti multumesc SAAB
-
SaabCuantic, miercuri, 21.12.2011 19:22@marxe
N-o sa te abordez ca pe BMW sau AndreiRN, caci tu ai la baza mai multa cultura si un lexic mai scapatat decat al lor. Cand GM se vaicareste ca un SAAB RENASCUT (subliniez) i-ar periclita serios interesele economice pe esantionul en-vogue de piata numit China, colosul american se refera indubitabil la doua aspecte importante, ambele recunoscute in mod voalat: 1) admite valoarea intrinseca a marcii suedeze (baietii din Renaissance Center cu manuta lor, nefortati de nimeni, au intocmit in 2008, in plina criza a SAAB-ului, clasamentul intern al celor mai rasunatoare creatii de modele ale lor din toate timpurile, adica inca de la infiintarea corporatiei, iar pe primul loc l-au indicat pe...SAAB 92, care nici macar n-a fost produs de GM !!! - este ca si cum mi-as face eu un top personal al femeilor care mi-au placut cel mai mult dintre toate cele cu care am umblat si pe prima pozitie as aseza-o pe Gina Pistol, desi in realitate n-am avut nici o conexiune cu dansa...); 2) admite ca este principalul responsabil pentru evolutia nefasta a brandului nordic din cei 20 de ani amari de "leadership" de la Detroit (pai atunci de ce ar mai folosi termenul "renascut"?...ce sa insemne altceva? aaa, ca pe SAAB il naruise Spyker? atunci de ce i l-a mai vandut? de ireprosabil, linistit si prosper ce era pana atunci???). Cat despre marea tehnologie GM livrata lui SAAB, oare despre ce sa fie vorba in esenta? Despre motoarele de tip H engine, proprietate intelectuala a suedezilor de dinainte de 1990 si folosite pe 9-3 pana in 2002, respectiv pe 9-5 pana in 2009? Sau despre platformele (ce altceva decat schite si planuri) trasate de GM Europe si bagate pe gat si lui Opel, si lui SAAB, care sunt obligate sa le respecte in executie? Sau SAAB nu este in stare sa-si monteze subsisteme si subansambluri, realizate de firme preponderent scandinave, alea fata de care a acumulat datorii fluvii? Nu-si poate concepe de la zero un panou de comanda, respectiv un bord tipizat? Tetierele specifice lui SAAB si XWD sunt de origine GM si n-am aflat eu? Sau cumva turbosuflantele? Aaa, motoarele alea brute Ecotec, la care oricum si-a adus o contributie consistenta si care, de fapt, sunt facute in Australia? Gata, m-am prins: grila frontala, alt punct forte de identitate SAAB, este mesterita intr-o magazie laturalnica de la subsolul lui Renaissance Center, corect? Deci ceeeeeeeeee anume este pana la urma mult discutata tehnologie GM implantata in masinile lui SAAB? Ei, acestea sunt niste Opel-uri recarosate cu motoare Fiat si tabla suedeza, nu? (am auzit de atatea ori aceasta enormitate de gradinita incat o pot inregistra pe telefon si apoi s-o folosesc ca sunet de apel). Eu va propun sincer si suav voua, tuturor "realistilor" care incriminati in desert imaginare mixturi tehnico-constructive contabilizate de la alte marci si cica reunite sub sigla SAAB, sa va relaxati omeneste si sa va bucurati de clinchetul zurgalailor de Sarbatori, pe urma sunteti liberi ca pasarile cerului sa tot chiuiti brasoave pe maidanul societatii, caci oricum nu va vor lua in seama decat babele din piete zgribulite de frig si damblagite de atatea iluzii erotice cu super-bunastarea capitalista promisa in vremuri imemoriale de PDSR...
-
marxe, miercuri, 21.12.2011 19:46
Pai dc sunt in stare sa asambleze si ei piesele alea(subsisteme si subansabluri) produse de firme scandinave de ce nu o fac? Sa fie oare faptul ca acele firme (scandinave ...dar asta e egal cu 0) nu au dreptul legal de a vinde acele subansambluri decat GM-ului (si implicit subsidarelor sale?) pt ca exista o proprietate intelectuala asupra lor? Daca puteau sa continue fara aceste "nimicuri" si fara GM, o faceau, stai linistit! Insa o platforma nu este atat de usor de realizat precum gandesti tu ( ma gandesc ca sti ce e aia o platforma si ca nu vorbim de tetiere si grile frontale)! sunt destui constructori care cumpara platforme tocmai datorita costului ridicat de productie- si nu uita : nu conteaza unde sunt realizate...tari nordice, malaezia sau japan! (asa cum nu conteaza unde este produs procesorul intel al pc-ului tau! conteaza cine a investit inteligenta, resurse, logistica samd pt realizarea lui ) ! sanatate, noroc bun!
-
Troll, joi, 22.12.2011 07:55marxe are dreptate
Total de acord cu marxe. Saab s-a ingropat singur,nu GM a facut asta. Si ca de obicei saurul numit george spune cele mai mari prostii.
-
SaabCuantic, joi, 22.12.2011 11:37De tinut minte
Il invit si pe 93-ss-nordic sa se logheze si sa ni se alature...Apropo, mereu sunt placut surprins de o certitudine incontestabila: cum se face ca fanii SAAB nu sunt numai oameni pasionali, ci si educati, cu bun simt, cultivati, elevati, cumpatati, sugestivi si respectuosi fata de optiunile altor fani auto? Aceste caracteristici tipologice prin care se disting acestia mi se par foarte elocvente in privinta segmentului populational caruia i se adreseaza SAAB cu predilectie. Bine, nu va spun nimic nou, dar, ori de cate ori se hazardeaza cineva sa ponegreasca acest (re)nume, ar trebui sa se reveleze mai intai ca argumentele sale morale pe care isi intemeieaza gestul imprudent sunt echivalente permanent cu zero barat! Cat despre aspectele de ordin tehnic sau economic: OK, libertatea de expresie autorizeaza constitutional pe orisicine sa se pronunte orisicum are chef, dar opiniile profesionale pertinente si aureola de eruditie nu se pot inscrie decat in dreptul celor care lucreaza efectiv la SAAB sau pentru SAAB, scurt/2 !!!
-
george, joi, 22.12.2011 11:59SAYS WHO?
@ Troll Unu` care n-a fost in stare sa scrie decat doua randuri si nici alea complete? Daca spun prostii, vino cu argumente ca sa dovedesti ca nu esti doar un alt cretin care a facut putina scoala (din aia romaneasca de dupa revolutie) si se crede un geniu... Nu de alta, dar sunt atat de satul de imbecilitatea bravilor mei concetateni incat am ajuns sa nu ma mai revolt pentru faptul ca tarisoara asta se va prabusi in flacari iar locuitorii ei (foarte multi dintre ei cel putin) vor crapa in chinuri cumplite.
-
93ss nordic, joi, 22.12.2011 13:34
Iubesc automobilismul, iubesc masinile si mai mult decat atat ador SAAB-ul. Niciodata nu am inteles de ce atata rautate din partea unora pentru aceasta marca deosebita. Foarte multe persoane aleg masina prin prisma faptului ca "are si vecinu si sunt ieftine piesele, e fiabila si ma duce din punctul A in punctul B. Dar trebuie ca unii sa inteleaga ca sunt si persoane care aleg masina cu inima....acestia sun posesorii de SAAB . De aceea o vorba grea aruncata acestui brand si fara argumnete nu isi au locul. Sa fim seriosi, cine si-ar cumpara un Saab cand exista doar 3 service-uri in tara? doar un adevarat pasionat de istoria acestei masini deosebite. Nu m-am nascut in saab, am avut si alte msini, dar niciuna atat de fiabila si cu un aer atat de special. Vezi posesorii de Alfa Romeo, pe care ii respect cu desavarsire pentru ca la fel ca saabistii sunt niste oameni plini de pasine pentru masina ce o conduc. Nu pot sa cred ca vreun fan auto ar putea sa se bucure de moartea unui brand auto, oricare ar fi el...asta tine de cultura. Nu are rost sa insir istoria Saab si inovatiile , dar pot sa spun cu tarie ca SAAB NU VA MURI NICIODATA. Cu respect , Adi
-
93ss nordic, joi, 22.12.2011 14:03Intalnire mondiala SAAB
Se pare ca pasionatii de SAAB din intreaga lume pregatesc o intalnire worldwide pentru weekendul 14-15 ianuarie 2012. Se pare ca si noi, fanii saab-romania o sa avem o intalnire nationala la aceasta data, asa ca asteptam orice pasionat sa ni se alature. Sa auzim de bine!
-
SaabCuantic, joi, 22.12.2011 14:31"Save SAAB" spiritus redivivus...
Vom fi acolo, indiferent de conditiile meteo :) Forever SAAB!
-
93ss nordic, joi, 22.12.2011 16:37SaabCuantic
Ai cumva cont si pe saab-romania.com?
-
SaabCuantic, joi, 22.12.2011 20:40@93-ss-nordic
Scuze ca-ti raspund tarziu: nu, n-am cont acolo, dar apreciez site-ul de care amintesti, ca si pe editorul sau, Edy Hagiu, pe care nu-l cunosc personal. Stiam de acest site de multi ani, dar, fiindca n-am putut avea un SAAB propriu, multumindu-ma doar cu drive-teste, am considerat ca nu pot face parte moralmente din comunitatea respectiva de autentici saabisti...Totusi, niciodata nu este prea tarziu si, dupa ce imi voi procura un SAAB al meu (desi imi vine foarte greu cu banii, nu va mai dura mult, achizitia fiind o chestiune de cateva luni...voi avea un exemplar SH, probabil 9-5-ul lui ztele, pe care vrea sa-l vanda, dar asta e, nu ma plang: atat se poate deocamdata), mai mult ca sigur ma voi inscrie in grupul lui Edy si voi incerca sa particip la cat mai multe actiuni organizate in comun. Fii sigur de asta! Cand Cuantic promite ceva, asa va fi si gata :) Un Craciun luminos pentru toata lumea!
-
Devorattor, sâmbătă, 24.12.2011 10:31@marxe
Nu ai inteles ce am vrut sa spun pe scurt, ma vad nevoit sa-ti desenez: - Atunci cand doresti cu adevarat sa vinzi ceva, este posibil sa vinzi si un kkt ambalat! Si poti sa-l vinzi chiar si la pret de produs de lux! Experienta in vanzari a milioane de oameni din intreaga lume a demonstrat afirmatia mea inca de acum sute de ani de zile! - Un mastodont industrial precum GM are posibilitati infinite de a-si promova produsele pe plan international. General Motors ar putea scoate profit si cu un rahat bine promovat daca si-ar dori cu adevarat! Corect pana aici? - Saab nu este o masina de rahat! Departe de ea acest lucru...dar in polemici legate de valoarea acestei marci nu am chef sa intru acum. - Acum, luand in calcul faptul ca Saab este o marca buna, dar prea putin cunoscuta publicului larg, iar GM este cine este, oare ce efort trebuia sa faca GM pt a promova in lume brandul Saab? Iti spun eu: UN EFORT INFIM PT EI! Asadar, problema nu este ca americanii nu au putut, este ca americanii nu au vrut! Punct p.s.: Cand am spus ca Saab i-a incomodat pe GM, nu m-am referit la vanzarile lor record, m-am referit la potentialul acestei marci, bineinteles in cazul in care s-ar gasi cineva care sa il valorifice! Concluzia aia ai tras-o doar tu cu neuronul tau..;)
-
Cosmin, sâmbătă, 24.12.2011 16:54un mic amanunt
Toata lumea vad ca se agita in principiu pe bune cu privire la falimentul saab . problema e ca...uitati cum se fac afacerile de fapt. Cand ai un potential concurent pe o piata care iti poate aduce f mult profit..il cumperi si il distrugi. Pierderea suferita in felul asta e calculata sa fie muult mai mica decat daca acel concurent isi face treaba langa tine ..eventual avand si vanzari mai mari. Nu vad ce se agita lumea atat din moment ce e doar o simpla strategie economica ce se preda in primul an la columbia bussines school . Cius
-
AndreiRN, miercuri, 25.01.2012 18:43Adevarul
SAAB inca de la formare a supt de la guvern fonduri si apoi a supt de la GM si aveau de gand sa o faca mai departe. Nu isi puteau imagina ca or sa fie abandonati. Au produs masini pe care le-au vandut cu mai putin decat costul de productie pt ca ........ nu meritau banii. SAAB a fost si inca e un cancer pt guvern sau orice firma ii va prelua. Singura sansa pt acest nume este sa puna chinezi numele pe masinile facute de ei.
-
madam rose, luni, 11.01.2016 10:27
contacta?i-l ?i problemele tale vor fi rezolva imediat. Dupa ce a fost în rela?ie cu el timp de ?apte ani, Mi-a lasat, am facut tot posibil sa-l aduca înapoi înapoi, dar totul a fost în zadar. L-am vrut înapoi din cauza iubirii am pentru el, l-am rugat, dar el a refuzat, pâna când am a explicat problema mea cu cineva online ?i ea a sugerat ca eu ar trebui mai degraba ne un caster vraja care ar putea sa ma ajute o vraja sa-l aduca înapoi, dar eu sunt tipul care nu crede în vraja, am avut de ales decât sa încerca?i sa-l, am trimis rola vraja, mi-a spus nu a existat nici o problema ca totul va fi bine înainte de trei zile, ca fosta mea va reveni la mine înainte de trei zile Dr.OGUN po?i sa-l e-mail daca ave?i nevoie de asisten?a sau în rela?ia pe [email protected], am promisiune, a aruncat vraja ?i surprinzator în a doua zi, care a fost în jurul valorii de 04:00. Ex meu ma sunat, am fost atât de surprins, am raspuns apela ?i tot ce a spus a fost ca el a fost atât de rau pentru tot ce sa întâmplat, ca a vrut sa se întoarca la mine, ca ma iubesc atât de mult. Am fost atât de fericit ?i surprins. De atunci am facut o promisiune ca toata lumea ?tiu voi nu au o problema rela?ie, ca le voi referi la vraja pudra pentru a le ajuta. Oricine ar putea avea nevoie de ajutor de turnare vraja, sa e-mail [email protected] De asemenea, el a aruncat atât de multe vraja cum ar fi, (1) vreau ex-va înapoi. (2) Trebuie întotdeauna co?maruri. (3) Pentru a fi promovat în biroul tau (4) Vrei un copil. (5) Nu vrei sa fii bogat. (6) vrea sa de?ina so?ul / so?ia sa fie a ta pentru totdeauna singur. (7) au nevoie de asisten?a financiara. 8) Nu vrei sa fie în control de tine casatorie 9) Vrei sa fii atras de oameni 10) childlessness 11) NEVOIE DE UN so? / so?ie 13) cum sa câ?tige LOTERIA DVS. 14) promovarea SPELL 15) vraja de protec?ie 16) precizeaza BUSINESS 17) precizeaza treaba buna 18) leac pentru orice boala / h.i.v. Contacta?i-l astazi pe: [email protected] site-ul web :: http://drogunlade.wix.com/dr-ogun sau WhatsApp / l numesc +2348032230074
Citeste si
-
ECONOMIC | luni, 25 iunieDodge Viper - primul exemplar s-a vândut cu 300.000 de dolariDodge a reuşit să vândă primul exemplar Dodge Viper cu suma de 300.000 de dolari. Suma va fi donată unei fundaţii care luptă împotriva cancerului. Citeste tot
-
ECONOMIC | luni, 25 iunieVolkswagen vrea să finalizeze achiziţia Porsche până în 2014Volkswagen a anunţat oficial că vrea să finalizeze preluarea întregului pachet de acţiuni rămas disponibil în cadrul porsche AG: Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 24 maiElveţia: BMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Consiliul ConcurenţeiBMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Comisia Elveţiană a Concurenţei pentru tentativa de blocare a importurilor de modele noi BMW din ţările vecine pentru a-şi susţine reţeaua internă de dealeri. Citeste tot
-
ECONOMIC | marţi, 22 maiBMW este cel mai valoros brand auto din lume, evaluat la 24.62 miliarde de dolariBMW şi Toyota s-au luptat şi anul acesta pentru cel mai valoros brand auto din lume. Germanii au câştigat uşor, bazându-se pe evoluţia bună înregistrată pe piaţa din China. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 16 maiGM sistează investiţiile în publicitate pe Facebook: "Nu e deloc eficient"Chiar dacă cea mai mare reţea de socializare din lume este considerată un loc excelent pentru a aduna clienţi, unele companii reanalizează opţiunile. GM a anunţat azi că sistează investiţiile în reclame pe Facebook. Citeste tot
era de asteptat. pacat, erau masini frumoase