Raikkonen: "Depăşirile nu mai sunt o artă în Formula 1"
Kimi Raikkonen consideră că farmecul depăşirilor în Formula 1 a trecut după introducerea sistemului DRS, însă şi-a format o primă impresie pozitivă despre monopostul Lotus.
Revenit în Formula 1 după o absenţă de două sezoane, Kimi Raikkonen trebuie să se adapteze la schimbările de regulament, printre care şi sistemul Drag Reduction System (DRS), care permite îmbunatăţirea vitezei de top pe liniile drepte pentru a uşura depăşirile.
Pilotul echipei Lotus nu este însă deloc încântat de noul sistem, care prevede simpla apăsare a unui buton, şi a catalogat eficienţa acestuia drept "ridicolă".
"Pentru mine, modul în care funcţionează este un pic ridicol. Depăşirile nu mai sunt cu adevărat o artă. Doar pui aripa spate în poziţie şi treci. Băiatul din faţă nu poate face nimic. Dar sunt de acord că cel puţin face spectacolul mai bun", a declarat el.
Finlandezul a avut însă cuvinte de laudă la adresa noului monopost Lotus E20, chiar dacă a minimalizat importanţa faptului că a stabilit cel mai bun timp pe pacursul primei zile de teste.
"(Timpul de marţi) nu face nicio diferenţă. Este prima zi, ar face diferenţa într-un weekend de cursă, dar aici nu înseamnă nimic. Manevrabilitatea monopostului este bună şi sunt mulţumit. Există zone în care putem îmbunătăţi şi în care trebuie să îmbunătăţim, dar am avut o primă impresie mult mai proastă cu alte monoposturi decât cu acesta. Sunt optimist", a adăugat el.
De asemenea, fostul campion mondial a raportat o acomodare lejeră la noile pneuri Pirelli, chiar dacă a fost la prima experienţă adevărată cu producătorul italian, după ce în 2009 a concurat cele oferite de Bridgestone.
"Au părut să fie destul de bune. În fiecare zi va fi uşor diferit, deoarece condiţiile se schimbă şi comportamentul pneurilor se schimba, iar circuitul s-ar putea schimba foarte mult. Sunt aşa cum sunt şi încerci să scoţi tot ce este mai bun din ele", a încheiat el.
Via | ESPNF1
Asa e. O spune Raikonen care ne-a incantat cu depasirile sale, cu luptele roata la roata. Speranta pentru competitie raman virajele care nu termina vreo linie dreapta cu DRS