Toyota Prius Plug-in are un consum mixt de 2.1 litri la sută

Publicat marţi, 28.02.2012 18:10 de Sebastian Toma

Toyota a anunţat consumul oficial al lui Prius Plug-in Hybrid în ciclul mixt conform normelor Uniunii Europene. Acesta este de 2.1 litri la sută în modul PHEV şi urcă la 3.7 litri la sută cu bateria descărcată.

Toyota a anunţat valorile oficiale ale consumului mediu pentru noul Prius Plug-in Hybrid înregistrate în ciclul standard NEDC european. Cu bateria încărcată la maximum, modelul va înregistra un consum mediu de 2.1 litri la sută şi va emite doar 49 de grame de CO2 pe kilometru. Odată ce bateria va fi descărcată, Prius PHEV trece în modul HybridVehicle, în care consumă 3.7 litri la sută în regim mixt şi emite 85 de grame de CO2 pe kilometru. Consumul redus cu bateria încărcată la maximum vine fără niciun dezavantaj în materie de spaţiu, sistemul de propulsie al lui Prius având aceleaşi dimensiuni, ceea ce înseamnă că portbagajul şi habitaclul lui Prius rămân neschimbate.

Bateria lui Toyota Prius Plug-in poate fi încărcată în 90 de minute cu ajutorul unei prize convenţionale de 240V. Odată încărcat, Prius PHEV rulează până la 25 de kilometri în modul 100% electric cu o viteză de până la 100 km/h. Odată ce bateria s-a golit, Prius trece pe modul hibrid şi motorul cu ardere internă intră în funcţiune. Japonezii de la Toyota au subliniat faptul că autonomia lui Prius Plug-in este de 1.237 de kilometri cu un rezervor plin şi cu o baterie încărcată la maximum.

Spre deosebire de un Prius standard, noul Plug-in Hybrid are o baterie nouă, cu tehnologie Litiu-Ion, care oferă o autonomie extinsă. O altă diferenţă între cele două modele este faptul că versiunea plug-in a lui Prius este cu 50 de kilograme mai grea. Iniţial, cei de la Toyota estimau că această versiune va obţine un consum mediu de 1.8 litri la sută. Modelul are nevoie de 10.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 180 km/h.

Via | Carscoop

  • Andrei, miercuri, 29.02.2012 09:39

    din pacate arata jalnic, la fel ca toate celelalte Prius-uri.

  • ani[I]aL_2008, miercuri, 29.02.2012 10:02

    Subscriu la cele spuse de Andrei: " Urata cu spume" . O masina desenata ( si redesenata) fara nici un sentiment....

  • gelu, miercuri, 29.02.2012 10:15
    F.O. andrei & ani..bla-bla

    acum ca mi-ati impartasit din parerile voastre avizate rezultate dintr-o larga experienta auto si cunostinte tehnice de nivel extre-mega-mondialo-cosmic, pot sa va urez un calduros FO?

  • Mircea, miercuri, 29.02.2012 10:27
    In 10 ani vom avea masinile pe care le visam

    In 10 ani tehnica va evolua suficient de mult pentru a avea performante pe orice tip de caroserie- inclusiv sport. PS:Putintica rabdare;)

  • @@@@, miercuri, 29.02.2012 11:12

    bine ca arata wc mai bine!! Adevarul k jeneaza pe multi chestia asta in special pe fani,consuma 2% si mai e si hibrid,altii au facut hibride cu consumuri de 11% pe hartie si real 15-16 e firesc sa deranjeaza! Bravo toyota arate-le de poti!

  • ani[I]aL_2008, miercuri, 29.02.2012 16:46
    teoria ca teoria, dar practica....

    Pt. @ GELU : daca nu ai citit cu atentie vorbeam despre design. Exact ca "nemtoaicele" de la Audi si Vw, designul acestui Prius este absolut insipid. Nu-mi spune nimic . Aaaa, ca e super tehnologizata si ca merge cu nush ce baterii in modul hibrid," blah-blah" ( pentru a te cita) nu inseamna absolut nimic nou . Tehnologia evolueaza foarte rapid in zilele noastre, iar masinile electrice si cele hibrid sunt in "trend ascendent". Din momentul in care aceasta tehnologie va fi accesibila oricui( pret achizitie, exploatare, infrastructura reala pe plan mondial), mai vorbim. Deocamdata, motoarele care functioneaza pe baza combustibilului conventional mai au multe de spus si sunt si mult mai accesibile.

  • florin, miercuri, 29.02.2012 20:23
    Eco

    Daca tot ne laudam cat suntem de eco - de ce nu spune toyota cam ce procese chimice , cam de unde vine materia prima si cam cati kilometri face pana devine acea baterie. Amprenta ecologica a unei masini nu e neaparat ce iese pe evacuare, si acel curent care incarca 90 minute bateria pentru 25 kilometri nu vine din cer, se produce in mare parte producand poluare. Toate metalele folosite la baterii sunt produse si exploatate prin proceduri daunatoare mediului, nu cad din cer. Prelucrarea se face chimic producand poluare si consumand alte resurse, oricine isi pune mintea la contributie realizeaza ca productia de baterii la scara asta este foarte daunatoare de la minerit pana ajunge in masina. Ce castiga ursii polari cand merge mr.snob cu prius-ul a pierdut cu mult inainte pana a iesit acel prius pe strada. Asta da tehnologie.

  • sneaker, miercuri, 29.02.2012 23:52
    @Florin

    nu te contrazic, dar ești primul care zice ceva de "eco" pe pagina asta :)) @Automarket: dacă am cont de utilizator și m-am logat ca să pot comenta, de ce mai trebuie să introduc și codul CAPTCHA?

  • AndreiRN, joi, 01.03.2012 19:18
    Excelent

    O masina excelenta in prezent. Toyota a spart gheatza in acest domeniu si sunt si vor fi lideri mult timp. O masina perfecta pt majoritatea din oras si astept si economisesc pt ziua cand vor produce o camioneta hybrida pe motorina preferabil. Cat despre extremisti ECO ........... sa se mute in pestera si sa poarte o frunza vara si o piele de iepure iarna.