Renault va decide în septembrie pentru câte echipe va furniza motoare în 2014
Renault speră să aibă permisiunea de a furniza motoare pentru până la şase echipe din Formula 1 începând din sezonul 2014. Francezii vor lua o decizie finală în luna septembrie.
Renault a identificat o soluţie viabilă pentru ca preţul motoarelor V6 de 1.6 litri care vor fi introduse în sezonul 2014 să nu aibă costuri prea mari pentru echipele mici din Formula 1.
Constructorul francez solicită renunţarea la regula potrivit căreia un constructor poate furniza motoare pentru cel mult trei echipe, întrucât cu cât numărul clienţilor este mai mare, cu atât costurile pentru fiecare echipă sunt mai mici.
O decizie în acest sens ar putea fi luată chiar la Consiliul Mondial al FIA din 15 iunie, iar Renault intenţionează ca până în luna septembrie să decidă pentru ce echipe va furniza motoare în sezonul 2014.
"Trebuie să alegem care va fi strategia noastră pentru 2014. Avem două tipuri de opţiuni: să ne concentrăm pe două echipe sau să alegem un număr mai mare. În orice caz, decizia va fi luată în septembrie pentru că trebuie să stabilim ce vom face. În primul rând vrem să înţelegem care va fi poziţia Consiliului Mondial cu privire la numărul de echipe. Trebuie să avem o piaţă deschisă, chiar dacă vechile reguli erau corecte când existau Ferrari, noi, Cosworth, Mercedes, Honda, BMW şi Toyota. Acum trebuie să avem o piaţă deschisă, fără limitări, în 2014", a declarat Jean-Francois Caubet, directorul executiv al Renault Sport F1, pentru publicaţia Autosport.
Renault este cel mai important furnizor de motoare în acest sezon, întrucât, cu ajutorul unei dispense FIA, oferă unităţi pentru patru echipe: Red Bull Racing, Lotus, Williams şi Caterham.
Echipele mici se tem că cei trei mari constructori prezenţi în Formula 1 (Renault, Ferrari şi Mercedes) vor solicita preţuri foarte mari pentru noile motoare V6. În prezent, se estimează că echipele vor trebui să suporte costuri de 20 de milioane de euro pentru motoare în 2014, însă constructorii insistă că, într-un interval de cinci ani, preţurile mediu va scădea la numai 15 milioane de euro, asemănător cu nivelul actual.
Pe lângă cei trei mari constructori, alţi doi furnizori independenţi speră să atragă clienţi de partea lor: Cosworth, care a revenit în F1 în 2010, şi Pure, condusă de britanicul Craig Pollock. Totuşi, presa speculează că echipele vor fi reticente să aleagă Cosworth sau Pure din cauza incertitudinilor cu privire la performanţele acestora.
Via | Autosport