Trident Iceni Grand Tourer, roadsterul cu motor V8 diesel

Publicat joi, 23.08.2012 12:25 de Sebastian Toma

Englezii de la Trident vor prezenta noul Iceni Grand Tourer, un roadster echipat cu un V8 diesel de 6.6 litri, în cadrul Salon Privé 2012, un eveniment auto organizat la Londra.

Trident Iceni Grand Tourer nu este un roadster obişnuit, din mai multe privinţe. Pe lângă aspectul exterior neconvenţional, modelul este echipat cu un motor diesel. Compania Trident Performance Vehicles, cu sediul în Norwich, a consturit un model decapotabil echipat cu un motor diesel V8, menit să ofere un nivel remarcabil al cuplului motor şi reprize excelente. Unitatea V8 montată central are 6.6 litri şi provine din gama de vehicule comerciale a celor de la General Motors. Propulsorul poate funcţiona cu bio diesel, motorină standard si chiar cu ulei de palmier.

Cuplul maxim al motorului diesel V8 care echipează roadsterul britanic este de 1.287 Nm în versiunea standard, iar puterea este de 430 CP. Versiunea standard a modelului poate să atingă o viteză maximă de 320 km/h şi are nevoie de numai 3.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 98 km/h. Pentru cei care nu sunt mulţumiţi de aceste valori, există un pachet de performanţă, care urcă puterea maximă la 660 CP şi cuplul maxim la 1.422 Nm.

În ciuda performanţelor dinamice impresionante, modelul are o autonomie de 3.218 kiometri cu un plin şi are un consum de 4.1 litri la sută la 113 km/h. Totul are loc la o turaţie de 980 rotaţii pe minut în ultima treaptă a cutiei de viteze, configurată special pentru a exploata la maximum resursele monstrului de 6.6 litri de provenienţă americană. Debutul noului model al celor de la Trident va avea loc în cadrul Salon Privé . Iceni Grand Tourer are un preţ de pornire de 94.900 euro şi este construit doar la comandă.

Via Carscoop

  • @AM, joi, 23.08.2012 12:40

    atunci cand prezentati masini sport cu motoare foarte puternice...mi s-ar parea normal sa amintiti si de masa masinii....eu cred ca conteaza foarte mult....daca atasezi acest propulsor la o caroserie de....veyron nu mai obtii cu sigurnta performantele astea....

  • levi_craiven, joi, 23.08.2012 12:50

    oare cat are rezervorul de 120-150 de litrii ? si chair de ce nu dati mai multe date technice?

  • mntsn, joi, 23.08.2012 13:49

    Imi place foarte mult designul, care ascunde o configuratie tehnica nobila. Acoperisul scurt si parbrizul bombat sunt grozave, aduc aminte de epoci demult apuse. Totusi nu inteleg de ce (in afara de a fi recunoscuti ca nonconformisti) au pus sub capota un diesel de mare capacitate si turatie redusa, exact ca la vehiculele comerciale de la care provine: 1: daca este construit in dulcele stil clasic al masinilor sport englezesti, caroseria trebuie sa fie foarte usoara, deci nu are nevoie de atat cuplu, iar 2 la mana: o astfel de masina nu este construita pentru a traversa saptamanal Australia, unde pe distante de sute bune de km nu vezi tipenie de om, de statii de carburant ce sa mai vorbim...

  • adasda, joi, 23.08.2012 14:21

    groteasca motorizare

  • .marius., joi, 23.08.2012 14:45

    Masina asta e un non-sens. O arta.

  • AndreiRN, joi, 23.08.2012 17:35

    Motorul este GM/Isuzu si are un consum foarte rezonabil pe camioanele din US. Acest motor apare si in Hummer si atractia mare este ca functioneaza cu orice fel de ulei. Pana si cu ulei de motor uzat in amestec.

  • _steli, joi, 23.08.2012 19:20

    O corectare. Motorul nu este montat central. El este montat in fata (desi este in spatele puntii fata) si deci considerat amplasat in fata.

  • mntsn, joi, 23.08.2012 20:18

    @_steli Eu ti-as da oarecum dreptate, insa asa cum zici si tu, motorul fiind amplasat in spatele puntii fata, deci intre punti, putem sa-i spunem si "central", chiar daca e in fata postului de conducere, si nu dupa, cum s-ar putea deduce. La cat de greu este un astfel de motor diesel de camion, nici nu ar fi avut cum sa fie montat in "fata", adica inainte de puntea fata, deoarece ar fi dezechilibrat total masina. Asa ca l-au pus dupa puntea fata, dar cat mai in spate posibil, dupa cum se vede si pozitia gurilor de admisie aer, care sunt undeva aproape deasupra bordului. De asta ma gandesc ca e ok sa-i zica central, poate mai clar era central-fata, gen SLS AMG. http://en.wikipedia.org/wiki/Mid-engine_design: A subset of Front-Rear when the engine is in front of the driver, but fully behind the front axle line, the layout is sometimes called Front Mid engine Rear FMR layout instead of the less-specific term front-engine.

  • the hep, joi, 23.08.2012 21:22

    oare ce cutie de viteze are , de rezista la cuplul ala ?

  • Alex Radoi, vineri, 24.08.2012 00:30

    Ha, ha, ha! Un DURAMAX pe un roadster... Tare ideea, imi place!