Alonso a pierdut "cel mai uşor pole position" din cauza unei defecţiuni la suspensii
Ferrari a confirmat că Fernando Alonso a ratat la Monza "cel mai uşor pole position" din cauza unei defecţiuni la o componentă a suspensiei spate.
Fernando Alonso va pleca doar de pe poziţia a 10-a a grilei de start în Marele Premiu al Italiei la capătul unui tur foarte lent în ultima parte a calificărilor.
Contra-performanţa dublului campion mondial a reprezentat o surpriză în contextul în care acesta obţinuse rezultate încurajatoare în antrenamente şi dominase autoritar primele două părţi ale calificărilor. Chiar dacă spaniolul a comis o eroare de pilotaj în ultimul tur rapid de pistă, adevărata cauză a prestaţiei modeste a fost o defecţiune tehnică la "anti-rol bar", una dintre componentele suspensiei spate.
Alonso nu şi-a putut ascunde dezamăgirea la finalul calificărilor, însă speră să recupereze poziţii în cursă. "Ceva s-a rupt la monopost în Q3. Nu am avut timp să remediem problema, aşa că am ieşit pe circuit să vedem dacă putem învinge pe cineva, dar din păcate nu am fost capabili."
"Este păcat, pentru că ar fi fost cel mai uşor pole position pentru noi. Am făcut foarte uşor 1:24.1 în Q2, iar McLaren a făcut 1:24.0 în Q3. Era uşor pentru noi să facem asta şi am pierdut o mare oportunitate, dar nu putem face nimic acum. Monopostul va fi reparat şi încercăm să fim puternici mâine, vom vedea ce putem face de pe locul 10", a declarat el.
Informaţia a fost confirmată şi de şeful Stefano Domenicali, care a refuzat însă să intre în detalii până când inginerii nu investighează complet situaţia.
"S-a întâmplat în primul tur din Q3. Am ştiut că monopostul nu este bun pentru că Alonso a înţeles imediat situaţia. Este mare păcat, dar asta este. Sigur că suntem foarte dezamăgiţi pentru că am fi putut face o sesiune de calificări grozavă cu Alonso, dar cel puţin Felipe Massa a făcut o treabă bună (n.r - locul trei) şi este chiar în spatele celor de la McLaren", a precizat el.
Problema tehnică a lui Alonso explică astfel şi motivul pentru care spaniolul l-a lăsat pe Massa să-l depăşească la începutul Q3, deşi iniţial s-a speculat că Ferrari a adoptat o tactică de tip slipstream pentru ca brazilianul să obţină o viteză mai bună.
Alonso are un avans de 24 de puncte în clasamentul general în faţa lui Sebastian Vettel, care va pleca de pe poziţia a cincea a grilei de start, în timp ce prima linie a fost monopolizată de McLaren prin Lewis Hamilton şi Jenson Button.
Via SkySports
Zici ca-s blestemele gandite de rivali si cazute pe capul lui...