Mercedes SLS AMG Black Series - versiune extremă de 631 CP

Publicat vineri, 09.11.2012 15:56 de Bogdan Mirică

Mercedes a dezvăluit astăzi cea mai puternică declinare a actualului SLS AMG, ediţia specială Black Series. Modelul vine cu 622 de cai putere şi performanţe demne de invidiat.

Mercedes a lansat astăzi în premieră mondială noul SLS AMG Black Series, cea mai puternică şi mai uşoară declinare a supercarului din Stuttgart.

Modelul se foloseşte de serviciile aceluiaşi motor V8 de 6.2 litri, capabil să ajungă la 8000 de rotaţii şi să dispună de 631 de cai putere. Este chiar mai mult decât ce oferea SLS AMG GT, care venea cu doar 583 de cai. Modificările aduse admisiei, sistemului de răcire şi altor componente interne ale motorului au făcut ca şi cuplul motor să urce la 648 de Nm.

Cu asemenea resurse, noul SLS AMG Black Series îşi îmbunătăţeşte cu 0.2 secunde sprintul de la 0 la 100 de km/h, reuşind să atingă această viteză în doar 3.6 secunde de la startul de pe loc. Viteza maximă atinge şi ea o valoare demnă de un supercar: 315 km/h.

Chiar şi aşa, Mercedes susţine că ediţia specială poate înregistra un consum mediu de 13.7 litri/100 de km, garantând totodată emisii de 321 g/km.

Pentru a individualiza cât mai bine versiunea de top, Mercedes şi divizia AMG au împrumutat câteva idei de la deja cunoscutul SLS AMG GT3. Este vorba despre un ecartament mai mare cu 20 de mm pe faţă şi 23 de mm pe spate, jante forjate de 20 de inch şi frâne din carbon ceramic, regăsite pe lista de opţionale la 10.200 de euro.

Nu lipsesc extensia pentru spoilerul faţă, pragurile laterale şi deflectorul posterior, toate realizate din fibră de carbon. Traseul evacuării a fost înlocuit cu unul nou, din titaniu, care cântăreşte doar 17 kilograme, cu 13 kilograme mai puţin decât cel standard. Această reducere a masei, precum şi altele mai mici, au făcut ca SLS AMG Black Series să cântărească doar 1550 de kilograme, cu 70 mai puţin decât SLS AMG GT.

În fişa tehnică a supercarului Mercedes se mai află un pachet aerodinamic din fibră de carbon (care include un eleron şi aripioare frontale ajustabile pentru a crea mai multă apăsare aerodinamică), un diferenţial blocant electronic, suspensii sport adaptive şi un sistem launch-control.

Pentru a personaliza şi interiorul, Mercedes oferă o consolă centrală din fibră de carbon, scaune sport ultra-uşoare (cu 15 kg în minus), volan îmbrăcat în piele şi elemente de personalizare, cum ar fi logo-urile Black Series. Inginerii germani au reuşit să scape de câteva kilograme şi la interior, şase mai exact, prin renunţarea la sistemul multimedia.

Noul Mercedes SLS AMG Black Series va ajunge pe piaţă în iunie a anului următor.

  • zarnesteanu, vineri, 09.11.2012 16:29

    Foarte bine lucrat la detalii. Din pacate nu coboara sub 3 secunde datorita transmisiei pe spate. De la o anumita putere in sus, are mai mult sens sa pui pe masina AWD. Pe de alta parte castiga la manevrabilitate datorita masei scazute. Apropos, BS are 80 kg mai putin fata de GT, nu 70. E ok, e vineri ... :)

  • isa.t, vineri, 09.11.2012 18:41

    FAQ de ce nu este negru tot LFA este cel mai bun mai bine un GTR

  • nume, vineri, 09.11.2012 18:50

    Nu coboara sub 3 secunde "datorita" tractiunii spate (se spune din cauza, nu datorita, dar nu mai conteaza) sau din cauza ca are doar 630 cai putere, o transmisie prea putin performanta si un eleron care il incetineste destul de mult? Daca inca ai impresia ca o masina cu tractiune spate nu poate atinge 100 km/h in mai putin de 3 secunde, atunci arunca o privire asupra lui Agera R.

  • @nume, vineri, 09.11.2012 19:20

    si iarasi mi se confirma ca mama prostilor e mereu gravida

  • ChuckNorris, vineri, 09.11.2012 21:09

    SLS-ul obisnuit parca nu era cine stie ce.Dar acum acest SLS Black Series este un supercar adevarat.

  • Mafia, vineri, 09.11.2012 21:13

    Un rahatel cu parfum nemtesc,care sa ia ochii....te atrage in capcana si ''zboinx'' peste 3 ani ,programul rabla,casare,topire,si regenareare.

  • Mafia, vineri, 09.11.2012 21:15

    Asa este,si eu ma gandeam ca este vineri si ca trb sa iei o pauza Mr. zarnesteanu ;)

  • real value, sâmbătă, 10.11.2012 07:10

    ce rost au atatia cai cu un bot aerodinamic de caramida, si un profil aerodinamic in general prost, un centru de greutate ridicat per general, transmisie spate si motor fatza.....un motor mare=masa mare si masina grea per total

  • Giga-Motors, sâmbătă, 10.11.2012 12:36

    Eu o consider o masina demna de un supercar......american :D Alura externa pare realmente agresiva, iar butoanele sunt asezate asa cum trebuie pentru o manevrare comoda si prompta, fix "la dreapta imediata" a soferului. Intr-adevar, masinuta asta radiaza personalitate, neinspirandu-se cu nimic de la nimeni, urmandu-si fidel propria linie ideologica. Nu zic, or mai comite si ei greseli (eu, unul, am vaga impresie ca in S Klasse se simte "miros" de Audi......), dar Mercedes ramane Mercedes, n-avem cum sa negam, indiferent ca suntem fani GM, VAG, Daimler, BMW etc.

  • jan, duminică, 11.11.2012 10:00

    Cred ca o sa coste vreo 400.000 euro, mai bine cumperi SLR Mclaren. oricum pana nu pun astia de la Mercedes motor de tractor nu se simt bine.

  • zarnesteanu, duminică, 11.11.2012 17:01

    "nume" - N-ai ambitie daca nu incepi si aici o discutie despre rpm la viteza x si rpm la viteza y. Uita-te la articolul despre Dacia pentru putina inspiratie. Apropos, eleronul ala incepe sa aibe rost la viteze de peste 120 km/h, deci franarea aerodinamica e minima pentru primele 4 secunde. "real value" - "Botul de caramida" este impus tuturor producatorilor de actualele reguli pentru protectia pietonilor. E una din limitarile majore in designul unui automobil modern. In rest se pare ca esti mult peste ingierii Mercedes care au proiectat masina. Da-mi voie sa te felicit. Vezi ca e unul pe-aici care spune macar odata pe luna ca lucreaza la NASA. Eu zic sa-i dai resume-ul pentru ca ai sanse foarte mari. Se pare ca sunteti de acelasi calibru. Poate intr-o zi o sa mergi intr-o masina japoneza pe care-o sufla vantul pe autostrada cand trece pe langa un TIR si daca scapi, poate o sa ai norocul sa mergi intr-o masina germana "grea", "nefiabila" si "scumpa" samd. Sa-mi spui care e diferenta.