Renault: ”Viitorul Alpine nu va fi mai extrem decât Mazda MX-5”

Publicat vineri, 28.12.2012 12:23 de Bogdan Mirică

Șeful de marketing Renault a dat câteva detalii despre viitorul Alpine, model ce va fi renăscut cu ajutorul celor de la Caterham. Potrivit acestuia, roadsterul nu va fi mai extrem decât Mazda MX-5.

Cu ajutorul celor de la Caterham, Renault va reuși să renască legendarul Alpine în mai puțin de trei ani. Data debutului oficial a fost fixată la mijlocul lui 2015, ceea ce înseamnă că procesul de dezvoltare este deja în plină desfășurare.

O confirmă chiar Stephen Norman, șeful de marketing Renault, care susține că modelul nu va fi nici pe departe unul delicat sau timid. Raportându-se la etalonul segmentului, Mazda MX-5, Norman a precizat că viitorul Alpine nu își propune să fie mai extrem decât acesta.

”Va oferi publicului un design sportiv, împletind gena estetică franceză cu inovațiile tehnice dezvoltate alături de Caterham”, a declarat Norman, care a făcut și profilul viitorului client Alpine. Mai exact, acesta va fi ”ori francez, ori un fan al produselor franceze.”

Despre datele tehnice nu se cunosc prea multe detalii, însă există zvonri care anunță un motor de proveniență Renault, capabil să dezvolte 250 de cai putere. Se vorbește chiar despre actuala unitate turbo de 2.0 litri și 265 de cai putere, regăsită pe Megane RS.

Caterham va avea propria versiune a modelului, alegând să se folosească însă de un motor diferit, cel mai probabil cel supraalimentat, de 1.6 litri și 200 cai putere, regăsit pe noul Clio RS.

Renault are planuri mari pentru Alpine, sperând să fure din clienții lui Audi TT și chiar Porsche Boxster. Prețul său nu va fi însă unul abordabil și în ton cu ceea ce găsim în prezent în gama Renault, urmând să sară de 50.000 de euro.

via wcf

  • F1, vineri, 28.12.2012 21:41

    Numele Alpine are rezonante foarte puternice in istoria automobilului. Mai puternice si decat gama DS de la Citroen. Cine stie, cunoaste. Oricum, speculatiile legate de putere si motorizari par departe de adevar. Este totusi o divizie premium de performanta; nu cred ca motoarele vor ramane nemodificate. Daca va fi ~ 50.000 euro, propulsie spate si va concura cu Porsche Boxster, atunci motorul va dezvolta in jurul a 300-350 Cp in varianta de top. Pot obtine asta usor dintr-un motor 2.0 TCe. Au scos ei in Alianta 300 Cp din 1.6 DIG-T pe Deltawing.

  • yyy, sâmbătă, 29.12.2012 00:16

    Si cu toate astea "Viitorul Alpine nu va fi mai extrem decât Mazda MX-5"... Alpine se doreste a fi o sportiva in toata regula... nu prea inteleg la ce se refera domnul. Nu va fi la mai extrem in ce sens? Pentru ca MX-5 este o masina sport destul de simpla (dpdv tehnic), cu motoare de putere medie si care demonstreaza ca o masina din clasa asta nu trebuie sa fie foarte scumpa si nici foarte puternica, ca sa fie si misto la condus.

  • reno?, sâmbătă, 29.12.2012 22:10

    bai..pai sa pui pe o asa caroserie zbarnaitorile alea de motoare e dea dreptul aiurea mai bine sa nu-l mai scoata-n veci...hai un...cel putin peste 300CP....si mai departe...

  • Mazda, duminică, 30.12.2012 16:36

    @yyy Cand spune "extrem" cred ca se refera mai degraba la masa redusa (MX-5 are ~1150 kg) , decat la puterea dezvoltata.

  • mda, marţi, 01.01.2013 19:49

    Concept Car-ul avea 800 kg si un motor V6 de 400 Cp. Interior / exterior, totul era din carbon. Cu siguranta nu va intra atata carbon intr-o masina de serie. Probabil ca declaratia lui Stephen Norman vine ca o raspuns la presupunerile unora legate de masa proprie. Oricum e clar ca va fi o masina ultra-usoara. Cat? Ramane de vazut. Alpine si Caterham au in ADN-ul lor crearea roadsterelor usoare extrem de performante.

  • some numbers, marţi, 01.01.2013 20:58

    Porsche Boxter 2.7 litri 265 CP - 1385 kg Audi TTS coupe 2.0 272 CP - 1470 kg Nissan 370z V6 328 CP - 1496 kg Subaru BRZ 2.0 200 CP - 1285 kg