Dacia Sandero face istorie în Spania: locul întâi la vânzări în luna ianuarie

Publicat miercuri, 06.02.2013 18:03 de Mircea Meșter

Dacia Sandero a reuşit să se claseze pe primul loc în clasamentul vânzărilor pe modele din Spania în ianuarie. Modelul mărcii de la Mioveni profită astfel de criză şi de scăderea acută a pieţei din această ţară.

Performanţă istorică pentru Dacia în luna ianuarie într-una dintre cele mai importante pieţe auto din Europa. Noua generaţie Sandero a reuşit să ajungă pe prima poziţie în clasamentul maşinilor vândute în statul iberic în prima lună a anului, Spania devenind astfel prima piaţă europeană importantă în care un model Dacia se impune într-o lună în afara României.

Precedentul succes de acest tip fusese un loc doi prins de acelaşi Sandero în luna martie 2010 în Franţa.

Dacia a reuşit să vândă în ianuarie 2013 aproape 1700 de exemplare Sandero, modelul produs la Mioveni acaparând astfel o cotă de piaţă de 3.4% din totalul vânzărilor auto din statul iberic. Performanţa modelului românesc este cu atât mai valoroasă cu cât Sandero a ocupat locul al 18-lea în clasamentul vânzărilor pe modele în Spania în cursul anului 2012, explicaţia creşterii bruşte constând în lansarea noii generaţii a modelului Dacia. În spatele lui Sandero s-au clasat Nissan Qashqai (1577 de unităţi vândute) şi apoi "localnicul" Seat Leon (1352). 

De altfel, performanţa lui Sandero este un succes oarecum anunţat încă din decembrie 2012, lună în care modelul românesc a reuşit să ajungă pe podiumul vânzărilor din Spania, clasându-se pe locul al treilea, în spatele lui Peugeot 208 şi a lui Nissan Qashqai.

PIAŢA DIN SPANIA, ÎN CĂDERE: -10%

Sandero a profitat de un început de an la ralanti al celorlalte mărci şi de criza care a lovit Spania, piaţa auto iberică contractându-se cu 10% în luna ianuarie 2013 faţă de ianuarie 2012. Cu 49.748 de unităţi înregistrate, este pentru prima dată în ultimii 20 de ani când vânzările din această lună scad sub 50.000.

În clasamentul pe mărci, Dacia a ocupat poziţia a 13-a, cu 2.272 de maşini vândute în Spania, primele locuri de pe podium fiind acaparate de Seat (4.123), Volkswagen (3.730) şi Opel (3.629).

REZULTATE VÂNZĂRI PE MODELE SPANIA IANUARIE 2013

Loc Model Unităţi Cotă de piaţă
1 Dacia Sandero 1692 3.4%
2 Nissan Qashqai 1577 3.2%
3 Seat Leon 1352 2.7%
4 Seat Ibiza 1269 2.6%
5 Opel Corsa 1170 2.4%
6 Renault Clio 1135 2.3%
7 Renault Megane 1102 2.2%
8 Opel Astra 1097 2.2%
9 VW Golf 1042 2.1%
10 Toyota Auris 957 1.9%
...
48 Dacia Duster 338 0.7%
76 Dacia Lodgy 182 0.4%
121 Dacia Logan 60 0.1%
  • Faurelianu, miercuri, 06.02.2013 18:26

    Am 2 frati si 1 sora in Spania.Toti au Dacie in familie.

  • Thor, miercuri, 06.02.2013 18:44

    Efecte majore ale crizei in Spania ...... saracii

  • un oarecare, miercuri, 06.02.2013 19:00

    e un lucru bun pentru tara noastra

  • Dan, miercuri, 06.02.2013 19:16

    Ce surpriza placuta! :)

  • 745, joi, 07.02.2013 00:07

    Vanzarile acestea se datoreaza programului de tip "rabla" din Spania, astfel, noul Sandero ajunge la pretul 4700 euro, nou. In aceste conditii, multi au cumparat acest model ca a 2-a masina, de mers preponderent prin oras. Dupa calculele mele, cu toate taxele, plus obligatia de a cumpara sandero-ul in rate pentru a beneficia de aceasta oferta, de la 4700e, masina ajunge la 5300e pret final, ceea ce pentru spanioli inseamna o masina foarte accesibila, este ca si cum am avea noi romanii posibilitatea de a achizitiona un sandero nou la 2000-2500e, pastrand raportul de venituri intre tara noastra si cei din afara. Deci cum sa nu se vanda? Felicitari celor de la Renault, si succes in continuare.

  • ven, joi, 07.02.2013 01:07

    @Faurelianu:daca ar cumpara mai mult romanii dupa cum insinuezi tu,de ce alte modele Dacia sunt mult mai slab vandute?Deci pica clar ipoteza ta!Motivele sunt cele din articolul Automarket.

  • Vasy, joi, 07.02.2013 08:43

    bravo celor de la Dacia! si mie imi place noul sandero, e o masina placuta.

  • Ducu, joi, 07.02.2013 08:45

    Sandero si Dokker vor face vanzari record anul asta. Bravo Dacia!!!!!

  • Misa, joi, 07.02.2013 09:01

    Eu nu cred ca reantoarcerea la simplitatea este un efect al crizei. Mai degraba cred ca este un efect al lipsei de fiabilitate ce a caracterizat industria auto in general in ultimii ani. Oamenii aveau nevouie de un vehicul simplu care sa te duca in punctele A si B fara sa se strice si care sa nu coste foarte mult. Asemenea masini au mai existat in istorie. Vw Kaffer, Citroen 2 CV, Isseta, etc. Daca tot veni vorba de criza, ea se datoreaza in cea mai mare parte a ei consumului peste posibilitati. Iar producatorii de masini prin sute de oferte tentante au contribuit pe deplin la asta. Reducerile s-au vazut in fiabilitate.

  • soferu', joi, 07.02.2013 13:18

    Cat timp o sa fie criza in europa , dacia o sa se vanda bine, daca o sa treaca criza insa vanzarile or sa scada , li se diminueaza masa de cumparatori cu venituri reduse, insa dupa cum se arata vremurile , inca nu au atins anul de varf la vanzari :)) P.S. Daca o sa tina suficient de mult criza , poate or sa cumpere si alte marci :-)))

  • dan, joi, 07.02.2013 14:26

    In Europa, criza n-o sa se termine niciodata, asta fiind o consecinta directa a redistriburii globale a bogatiei. Cum in tari precum India, China, Rusia si Brazilia puterea de cumparare a crescut enorm fata de ce era, e si normal sa apara o 're-echilibare' a balantei mondiale financiare. Pt Dacia, chestia asta nu poate reprezenta decat o veste buna continua: in tarile lumii a treia care devin usor-usor puteri economie cetatenii care pana de curand nu-si puteau permite nici o bicicleta au acum posibilitati la masini cu pretul intre 5 si 10.000 Euro, iar europenii care mai pana ieri nu prea se uitau la masini ca Dacia incep sa fie mai atenti cu portofelul lor din ce in ce mai subtire. Renault tb sa investeasca mai mult chiar in diversificarea ofertei Dacia. Pe de alta parte, inca nu vad Lodgy ca fiind un succes. Ma asteptam sa rupa vz in Europa occidentala, dar se pare ca lumea, cand e vb de prima si singura masina de familie, nu prea vor sa renunte, probabil, la siguranta sau la confort superior.

  • dan, joi, 07.02.2013 14:28

    Corectura*Imi cer scuze "lumea nu prea vrea sa renunte", nu "nu prea vor"

  • Andy, joi, 07.02.2013 17:00

    Cineva zicea ca e ca 5300 de euro la spanioli inseamna 2000-2500 la veniturile romanilor. Salariul mediu in Spania e in jur de 1800 de euro si cel minim 1000. La noi media e 400 de euro deci e ca si cum un roman cumpara o masina la 1000 de euro!!! Bine observat de cel care dadea exeplul tarilor BRIC. Din pacate europenii si americanii (ca modelul e american totusi) au cheltuit din banii bancilor si nu au mers pe mentalitatea mai bine pun deoparte 300-400 euro lunar/familie (ma refer la europa vestica ca la noi sunt putini care pot strange si 100 de euro de la o luna la alta) si in 4-5 ani imi iau masina noua. Sclavia bancilor datorata societatii de consum.

  • pt andy, joi, 07.02.2013 23:08

    nu stiu de unde ai scos tu cu salariu mediu de 1800 de euro in spania eu sunt in spania in Madrid de 8 ani si nu am avut niciodata salar mai mare de 1400 media de salar in spania e de 1000 de euro si minimu e de 700 la ce criza e acum asa ca mai usor cu presupusu ca nu sunt pe aici caini cu covrigi in coada... si cu minim de 1000 de euro...

  • @Andy, joi, 07.02.2013 23:38

    Venituriile minime si medii pe economie au scazut in Spania, chiar si asa ai dreptate, insa ai uitat ca majoritatea romanilor cu salarii medii se mai descurca sa invarta si alte chestii ca doar suntem romani iar patronii nu au cultura generala ca sa tina chestiile astea in frau pentru ca au facut banii dupa 2 tunuri cu terenuri in 2006 (intelegeti ideea).

  • Octav72, duminică, 10.02.2013 16:46

    Dacia a mai reusit astfel de performante in Spania. In februarie 2009, an de criza economica, o statistica spunea ca piata auto din Spania a inregistrat un record negativ la vanzari, de -41,6%. In acelasi timp, Dacia a inregistrat vanzari bune in Spania, de +45,7%, in timp ce alte marci au avut scaderi importante, de exemplu Citroen -23,9%, Kia -48,6%, Ford -50,4% si ''localnicul'' Seat -53,1%. Noul Sandero reprezinta un progres, care se vede in noua linie de design a marcii Dacia. Am vazut recent un Sandero Stepway pe culoare albastra si reuseste sa reprezinte o aparitie placuta. Dispune si de noul motor 0.9 TCe, care inseamna taxe mici. Daca vor sta bine si la fiabilitate, oamenii (mai ales in afara granitelor tarii) vor continua sa cumpere modelele Dacia. Prima data am vazut un Logan in Germania prin 2006, iar masina rula constant cu 140 km/h. In acel an, am considerat ca este o performanta ca un model Dacia sa faca fata la un astfel de regim de exploatare, pe Autobahn. Prin 2007, cotidianul ''Die Welt'' a stabilit ca Dacia Logan MCV merita premiul de masina anului, ocupand locul unu la capitolul masina cu cele mai mici costuri pe kilometru. Daca in afara tarii s-a inteles rostul unei masini destul de fiabile, care te poate deplasa in conditii ok din punctul A in punctul B, atunci Dacia are toate sansele sa faca vanzari bune in continuare.