Nissan a început producţia europeană a lui Leaf
Fabrica Nissan din Sunderland a dat startul producţiei versiunii europene a electricei Leaf. Modelul primeşte 100 de schimbări faţă de varianta japoneză.
Nissan a anunţat oficial că uzina proprie din Sunderland, Marea Britanie a început producţia europeană a electricei Leaf, primul model 100% electric al mărcii japoneze. Leaf, care acum doi ani a primit premiul European Car of the Year, este uşor modificat odată cu deschiderea producţiei europene, schimbările afectând în bine autonomia, masa proprie şi suspensiile.
Conform celor de la Nissan, versiunea europeană a lui Leaf primeşte în total nu mai puţin de 100 de modificări structurale, tehnice şi tehnologice. Cea mai importantă este cea legată de autonomie, care creşte de la 175 la 200 de kilometri. "Europenizarea" lui Leaf implică, de asemenea, modificări la nivelul suspensiilor, care au fost setate astfel încât să fie pe placul consumatorilor de pe Bătrânul Continent.
În total, Nissan a reuşit să taie aproape o treime din costurile de producţie ale lui Leaf, la acest lucru contribuind decisiv apariţia unor portiere din oţel în locul celor din aluminiu utilizate la versiunea japoneză a modelului electric. Cu toate acestea, masa proprie a maşinii a scăzut în total cu 30 de kilograme, acest lucru datorându-se mai ales modificării poziţiei modulului de încărcare a bateriilor, care se mută în Europa sub capotă.
Livrările lui Nissan Leaf vor începe în luna iunie a acestui an, iar preţul pentru Europa va fi - deşi nu a fost anunţat oficial încă - mai mic decât cel pentru versiunea japoneză a modelului.
via Nissan
-
Semtex, vineri, 29.03.2013 20:50
Lucrurile se misca in directia fireasca.
-
zarnesteanu, vineri, 29.03.2013 22:31
Intr-o zi am vazut un Volvo pe strada si m-am ingrozit cat putea fi de urat. Pe urma l-am ajuns din urma si m-am linistit. Era un leaf.
-
Alex Radoi, sâmbătă, 30.03.2013 10:36
Eu cred ca fabulezi. N-avea cum sa ajunga un Leaf in Zarnesti cu o singura incarcare. :))) Glumesc, desigur. Ce sa spun... "E urata, dom'le!". Pai in caz ca n-ai inteles, ideea masinilor astora este sa iasa un pic din tipare. Este evident ca cine a facut un efort financiar sa-si cumpere masina electrica, acceptand implicit si sacrificiile ce trebuiesc facute din cauza limitarilor actuale (autonomie scazuta, incarcare lenta, lipsa infrastructurii de alimentare etc.), ei bine, omul ala vrea sa se si observe ca el conduce "altceva". Adica, sunt "eco", dar ar fi de dorit sa fiu si apreciat ca sunt "eco". Pana la urma masina este si o prelungire a "egou-lui" personal, asta-i realitatea. Exact la asta a dat gres Renault cu Fluence ZE. Nimeni nu vrea o masina electrica care arata ca una obisnuita. Cu ZOE in schimb, altfel sta treaba. Arata altfel si se va vinde altfel.
-
@zarne...., sâmbătă, 30.03.2013 11:09
apreciez intr-o oarecare masura cunostintele tale in domeniu dar incearca,fa si tu un mic efort sa-ti vizualizezi mai bine tinta deoarece in general esti mai mult pe langa....subiect.
-
Andi, sâmbătă, 30.03.2013 11:18
Eu tot ma uit la masina asta si ma intreb... De ce o masina electrica trebuie sa fie asa de urata?... Sunt fan Nissan, si asta datorita GTR-ului, dar nu inteleg designul modelelor compacte ale lor...
-
100%electric, sâmbătă, 30.03.2013 11:45
Mie imi place cum arata. E cea mai vanduta masina electrica din lume, pentru cine nu stie.
-
Andi, sâmbătă, 30.03.2013 11:51
Citez "55.000 de exemplare Nissan Leaf circulă pe străzi în întreaga lume la această oră" Cu tot cu alea care stau la incarcat? :))
-
erf, sâmbătă, 30.03.2013 21:51
ce sa zic? sint foarte curios....poate vedem si impresii de la proprietari
-
xss, duminică, 31.03.2013 22:12
Posesorii masinilor astea vor dormi in timp ce se reincarca, deci mai mult vor resimti statul la pompa cei rupti in fund ce alimenteaza de 50 RON in fiecare zi. Culmea, tocmai astia comenteaza aiurea de electrice!
-
erf, marţi, 02.04.2013 22:21
@xss:mda ,ai dreptate,dar nu pot sa nu remarc faptul ca de vreo citeva luni platesc vreo 40%in plus pt fACtura la curent(pe acelasi consum),,,si asta culmea,din cauza energiei verzi ...si cica factura va mai creste vreo40% anul asta....cum ti se par5e scumpirea asta de vreo 80% la curent???...drept ii ca si combustibilul fosil a crescut 100% in perioda de criza...da ce te face sa crezi ca curentul nu va mai creste vreo 200-300% in viitorul apropiat(uita-te la intelegerile mafiei medicamentelor unde vor sa creasca de 70 de ori!!!!!!!!pretul celor destinate bolnavilor de cancer)....am putea dezbate subiectul pina dimineata ...eu unul vazind ce se petrece in jur nu sint deloc optimist ci cum spuneam curios...eu cred ca primii 50-100000 de primi posesori se vor bucura de avantajele unui auto electric ,iar dupa aceea statul sau baietii destepti te vor pune inapoi unde ti-e locul.. adica in rindul sclavilor
-
erf, marţi, 02.04.2013 22:30
ps:si sincer nu inteleg ce ai cu cei ce pun de 50ron...fiecare e cu micile lui vicii sau bucurii,ca colectioneaza timbre,ca isi ludtruieste si el riia aia de 2000 de euro toata ziua,ca atit isi permite ...eu am pus si de 20 ron motorina sa-mi ajunga pina la statiile peco care au moto mai ieftina...stiu eu de ce esti suparat:ca nu toti boicoteaza consumul de petrol...aici de acord cu tine...dar totusi nu mai sintem pe vremea lu ceausescu(desi ma intreb cit mai avem pina acolo) ca toata lumea sa faca, ce viseaza noaptea cite un nebun...partea proasta e ca sintem intr-un mare rahat(ca tara) si ai sa vezi cit de curind ca si cwei care pun de 50 ron sint pe cale de disparitie
-
@erf, miercuri, 03.04.2013 10:14
Termina cu prostiile! Vezi tu vreun Leaf in oferta Nissan Romania ? S-a specificat clar in alte articole cui se adreseaza Leaf acum la inceput. Imi pare rau sa te jignesc, dar tot ce ai scris e o aberatie de la cap la coada: pret al energiei cu sute de procente fata de benzina/motorina, intoarcerea comunismului, disparitia celor care alimenteaza de 50 ron etc. Ce nu stii tu: In primul rand, constructorii si-au facut un calcul de profitabilitate pt electrice, in sensul ca atata timp cat barilul de petrol nu scade sub 70$ , ei sunt f linistiti, ori acum barilul de petrol e peste 100$ si nu e nicio sansa sa scada ptr ca necesitatile devin din ce in ce mai mari, iar rezervele se diminueaza constant. Nu uita ca petrolul e o resursa epuizabila. Asta spre deosebire de energia electrica. Statul "ii va pune la locul lor" pe cei care vor cumpara masini electrice?! Pai tocmai asta-i prietene ca statul are tot interesul sa incurajeze cumpararea de masini electrice pentru a reduce efortul asupra bugetului la cumpararea de petrol. Cel putin acum la inceput. In momentul in care electricele vor lua avant si mai mult, nu vor mai avea nevoie de ajutorul statului. Energia electrica circula libera in natura, este inepuizabila si poate fi produsa prin nenumarate metode. Tocmai de aia pretul nu are cum sa urce procentual mai mult decat cel al petrolului. PS: degeaba compari tu factura de curent clasica cu activitatile din timpul zilei si seara, pentru ca o masina electrica se incarca NOAPTEA cand energia e mult mai ieftina. Un exemplu: un Kangoo ZE are motor de 44 kW , iar la un cost de 0.16 lei/kWh in Romania, inseamna 7.04 RON pentru 160 km parcursi. Pentru aceeasi distanta parcursa pe benzina dai peste 80 RON, iar pe motorina peste 50 RON.
-
mda, miercuri, 03.04.2013 12:15
mai vedem...sper sa ai dreptate ...dar sincer sa fiu cam in toate am avut dreptate(da aceea firma mea supravietuieste si multe altele din domeniul meu au dat faliment) m-am cam saturat sa zic:"ti-am spus eu"...curentul nu va creste musai din pretul de productie ci si din taxe directe sau indirecte pe care un stat falimentar nu isi permite sa la piarda
-
@mda, miercuri, 03.04.2013 19:29
Totul porneste de la nivel global. Faci insa din tantar, armasar. Ce spui tu e ca statul va inclina balanta in favoarea masinilor alimentate pe benzina/motorina, in momentul in care masinile electrice vor intra mai serios pe piata, ceea ce sincer mi se pare o aberatie. Statul n-are niciun interes in sensul asta, ba din contra!
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
ce sa zic...SUCCES! sper ca va exista minimul de bun simt sa nu se provoace o discutie ridicola despre inutilitatea masinilor electrice, pret, etc....