Peugeot 308 - detalii despre viitoarea generaţie

Publicat marţi, 02.04.2013 13:13 de Bogdan Mirică

Peugeot pregăteşte o ofensivă puternică în segmentul compact. Viitoarea generaţie 308 va fi complet diferită de cea actuală şi va beneficia de o platformă complet nouă, de tip modular.

Cu un Volkswagen Golf care a câştigat cele mai importante distincţii ale anului şi un Ford Focus care se vinde foarte bine în Europa, cei de la Peugeot se văd nevoiţi să inventeze ceva spectaculos pentru viitoarea generaţie 308. Este o condiţie esenţială pentru a rezista în acest segment.

Laurent Blanchet, şeful de produs Peugeot, este primul oficial al Leului care promite o ofensivă puternică şi anunţă că viitorul 308 va fi complet diferit de actualul model. Compacta este descrisă ca fiind o combinaţie dintre un sedan şi un hatchback, gata să împrumute linii de design de la conceptul Onyx, expus de Peugeot în cadrul Salonului Auto de la Paris, de anul trecut.

Blanchet a dezvăluit şi că modelul de serie va adopta o gardă la sol ceva mai redusă, console mai mici şi o capotă mult mai coborâtă decât cea a modelelor actuale.

Suportul tehnologic pentru aceste noi modificări va fi asigurat de o nouă platformă PSA, botezată EMP2, care se ghidează după acelaşi principiu de modularitate ca în cazul platformei MQB de la Volkswagen.

Noua EMP2 va fi folosită atât pentru dezvoltarea modelelor de segment C, cât şi pentru cele de segment D, ceea ce va face ca aproximativ 50% din produsele grupului să fie găzduite de noua platformă, creată special pentru a suporta o configuraţie a suspensiei posterioare şi cu bare de torsiune şi cu legături de tip Multilink.

Graţie folosirii acestei platforme, viitorul Peugeot 308 va scăpa de 70 de kilograme şi va avea o masă totală aproximativă de 1300 kilograme. Un beneficiu care se va oglindi şi asupra gamei de motorizări, menită să devină mult mai eficientă.

Înlocuitorul actualei generaţii Peugeot 308 va fi dezvăluit în această toamnă, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Numele modelului curent va fi păstrat şi în cazul generaţiei viitoare.

  • ??, marţi, 02.04.2013 13:18

    ioooi da ce arata asa a broasca turtita?

  • CatalinX, marţi, 02.04.2013 15:07

    @?? ... aia e o schita a modelului actual ....nu a celui ce va fi dezvaluit in cadrul salonului auto de la Frankfurt

  • LEE, marţi, 02.04.2013 15:36

    Peugeot 308 "Mk II" for year 2014? http://ahw308.blogspot.ro/2013/01/peugeot-308-for-year-2014.html

  • Radu, marţi, 02.04.2013 17:40

    Din linkul de mai sus arata chiar decent noul 308. Nu pot sa sper decat ca versiunea finala va fi cat mai apropiata de aceste poze.

  • -Rolf-, marţi, 02.04.2013 18:45

    Printre alte elemente de noutate -in afara de platforma modulara EMP2- ar fi motorizarea 1.2VTi de 136cp, practic vorbim despre motorul de 1.2 VTi 82cp caruia i-a fost adaugata o turbina si astfel ajunge la 136cp, pe langa acest motor se mai anunta si un turbo diesel 2.0HDi de 180cp. Aceste motorizari vor indeplini norma de poluare Euro 6, de fapt toate motorizarile vor fi Euro 6. De asemenea noul 308 este posibil sa dispuna de o suspensie spate multi-link, acest aspect ramane inca in discutia conducerii companiei fiind vorba de niste costuri suplimentare ca doar, nu-i asa, in ziua de astazi masinile sunt facute de contabili, economisti si nu neaparat de catre ingineri.

  • BV, marţi, 02.04.2013 22:09

    Asta ar fi fotografia mai reala a modelului 308 http://i13.servimg.com/u/f13/17/84/30/43/308_ii11.jpg

  • LauCalin, miercuri, 03.04.2013 00:51

    Era si timpul. Desi actualul 308 a insemnat un pas mare fata de 307, mai ales in privinta fiabilitatii, este una dintre cele mai slabe masini din clasa compacta din Europa. Si una din cele mai scumpe. Pacat, pentru ca masina in esenta e una reusita. .