Peter Schreyer, designerul Hyundai-Kia: ”Încercăm o diferenţiere ca între VW Golf şi Audi A3”
Peter Schreyer, noul preşedinte al grupului coreean Hyundai-Kia şi omul care răspunde de designul ambelor branduri, a anunţat că vor exista o diferenţiere mai mare între cele două mărci, asemănătoare celei dintre Volkswagen şi Audi.
Cu 26 de ani petrecuţi în fieful grupului Volkswagen, unde s-a ocupat personal de liniile primei generaţii Audi TT, Peter Schreyer se străduie să scrie acum istorie în cealaltă parte a globului.
Din 2006, Schreyer încearcă să schimbe faţa constructorului coreean Kia, iar din decembrie 2012 are îndatorirea de a ghida întreg grupul Hyundai-Kia către succes.
Decizia vine după ce Kia, care era privit ca un brand abordabil şi sportiv, începe să câştige teren şi să ameninţe produsele Hyundai, mai rafinate şi globale.
Conceptul HND-9, oglinda viitoarelor modele Hyundai
Dacă la Kia a reuşit să schimbe faţa întregii game, abordând o grilă frontală nouă şi blocuri optice cu aspect sportiv, Schreyer va avea mai mult de lucru la Hyundai. Cu toate acestea, primele eforturi în definirea unei direcţii de design au fost deja depuse, conceptul HND-9, expus la salonul Auto de la Seoul, luna trecută, fiind o oglindire a ceea ce vom vedea în viitor.
”Rolul meu la Hyundai este acela de a găsi o direcţie de design nouă, mult mai bine definită. Nu sunt aici să repar lucruri, ci să ajut la conturarea lor. Numirea mea în funcţia de supervizare a ambelor birouri de design nu are de a face cu slăbiciunea unui anume brand, în speţă Hyundai. Dimpotrivă, Hyundai s-a descurcat chiar foarte bine, însă are nevoie de ajutor pentru a merge mai departe. E nevoie de un limbaj mult mai evoluat decât actualul Fluidic Sculpture”, a declarat Schreyer.
Tot el a precizat că vrea să traseze o diferenţă clară între cele două companii: ”Dacă vezi maşinile pe stradă, poţi spune care sunt deosebirile de design. Ceea ce aş vrea să diferenţiez însă pe viitor este tipul maşinilor pe care le lansează fiecare brand în parte.”
Volkswagen şi Audi, un exemplu de urmat
Schreyer foloseşte ca exemplu Audi şi Volkswagen două branduri reunite sub cupola aceluiaşi grup auto, dar diferite, fără un pericol iminent de a-şi canibaliza vânzările. ”Să ne uităm ca exemplu la actualele hatchback-uri Golf şi A3. Au aceeaşi platformă, au aproximativ aceleaşi dimensiuni, concurează în acelaşi segment, dar sunt maşini complet diferite. Clientul care cumpără un Golf nu va cumpăra niciodată un A3 şi invers. Dacă urmăm acest exemplu ne putem adresa mai multor clienţi, cu tipologii diferite.”
Schreyer a ţinut însă să precizeze că, spre deosebire de Audi, Hyundai trebuie să îşi păstreze filosofia unui brand de volum. Din această cauză, modalităţile de diferenţiere sunt destul de limitate.
Schreyer a recunoscut că, în prezent, nu are un plan concret pentru a transpune această idee de diferenţiere în realitate. ”Am început acest proiect abia acum. Sunt în această funcţie de numai două luni. Am nevoie să îmi acordaţi puţin timp pentru a mă gândi la soluţii de viitor”, a declarat Schreyer, care susţine şi că există ADN pentru o identitate puternică.
”Cea mai mare provocare va fi să nu devenim confuzi. Cu toate acestea, cel mai mare risc este să nu îţi asumi nici un risc”, a concluzionat neamţul.
via automotivenews (înreg.)
Cea mai mare provocare va fi să nu devenim confuzi => am devenit care este Golful si care este Audi in asocierea Kia, Hyundai, pentru ca Hyundai are deja in prezent toata gama de masini ieftine+scumpe