Germania: Opoziţia cere limită de 120 km/h pentru toate autostrăzile, ADAC nu e de acord
Principalul partid de opoziţie din Germania doreşte să reglementeze viteza maximă permisă pe autostrăzi, celebrele secţiuni fără limită de viteză fiind în pericol de dispariţie.
Celebrele secţiuni de autostradă fără limită de viteză din Germania ar putea fi restricţionate, anunţă englezii de la Autocar citând intenţiile liderului partidului de opoziţie SPD. Sigmar Gabriel, preşedintele partidului SPD, susţine introducerea unei limite de 120 km/h pe toate autostrăzile din Germania, măsură care ar afecta 60% din suprafaţa totală de autostrăzi, restul de 40% având deja o restricţie temporară sau permanentă de 130 km/h.
ADAC, organismul german independent care echivalează ACR-ul din România, susţine că ideea lui Gabriel Sigmar este "nesustenabilă". Andreas Holzel, purtătorul de cuvânt al ADAC, a declarat, într-un interviu acordat celor de la Auto Bild, că infrastructura actuală de autostrăzi din Germania este foarte sigură. Deşi asigură o treime din transportul rutier german, autostrăzile din Germania reprezintă doar 11 procente din accidentele grave care au avut loc în 2012, ceea ce subliniază eficienţa acestora. Mai mult decât atât, reprezentanţii ADAC subliniază faptul că nu există încă nicio comparaţie efectivă între accidentele care au loc în zonele fără restricţie ale autobahn-ului şi zonele care poartă restricţii de viteză.
Cei de la ADAC au venit şi ei cu propriile lor propuneri pentru reducerea accidentelor rutiere grave din Germania. Printre acestea se numără crearea de sensuri giratorii pentru intersecţiile problematice şi adăugarea de benzi pentru a uşura depăşirile pe drumurile înguste care leagă localităţile, măsură logică din moment ce studiile au arătat că 60% dintre decesele cauzate de accidentele rutiere din Germania au avut loc în urma accidentelor de pe drumurile care leagă localităţile între ele.
Via Autocar
Cu astfel de propuneri, opozitia germana va ramane garantat tot acolo, in opozitie.