Germania îşi menţine prognoza de vânzări pentru maşinile electrice, dar realitatea contrazice aşteptările

Publicat luni, 27.05.2013 17:42 de Mircea Meșter

Deşi publicul german a cumpărat în 2012 doar 3000 de maşini electrice, Angela Merkel susţine însă ţinta optimistă de un milion de astfel de maşini pe străzile germane până în 2020.

Deşi piaţa auto din Germania a asimilat anul trecut doar 3000 de vehicule electrice dintr-un total de peste 3.000.000 de maşini vândute în cea mai mare piaţă europeană, Angela Merkel a anunţat că prognoza sa enunţată acum doi ani - un milion de maşini electrice pe străzile Germaniei până în 2020 - rămâne în picioare.

Afirmaţia a fost realizată în cadrul unui summit pe care guvernul de la Berlin l-a organizat astăzi şi în cadrul căruia se discută oportunităţile promovării tehnologiilor verzi în industria germană.

Conform cancelarului german, constructorii din această ţară au plănuit să lanseze pe piaţă, până la finalul anului viitor, nu mai puţin de 16 modele electrice noi. În plus, investiţiile pe care industria auto germană le va face în zona soluţiilor alternative de propulsie vor atinge 16 miliarde de euro în următorii patru ani.

VEŞTI PROASTE DIN PIAŢĂ

Discuţiile optimiste ale oficialilor guvernului german sunt contrazise însă atât de piaţa în sine - modelele electrice fiind departe de avântul sperat de aceştia - cât şi de public. Astfel, conform unui studiu realizat între 1000 de şoferi germani, aceştia s-au dovedit mult mai sceptici decât acum doi ani cu privire la îmbrăţişarea noilor tehnologii, iar problemele legate de timpii de încărcare sunt mult mai greu acceptate la doi ani distanţă de la anteriorul sondaj de acest tip.

via Automotive News

  • flow, luni, 27.05.2013 18:32

    SUA ramane cea mai mare piata pt autovehiculele electrice,nemtii sunt mai incuiati si mai conservatori.

  • Marius, luni, 27.05.2013 19:28

    Germania va avea ff multe masini electrice in 2018-2020 ca se spune ca combustibilii se vor tripla pana in 2020 si nu mai merita sa nu ai electrica...vom mai vedea

  • Marius, luni, 27.05.2013 19:28

    ca pret...

  • @flow, luni, 27.05.2013 19:29

    sau socotesc mai bine..nu cred ca-s incuiati deloc

  • @marius, luni, 27.05.2013 19:31

    si crezi ca curentul va sta pe loc?

  • JBean, luni, 27.05.2013 23:01

    @flow compari o piata cu cca. 316 668 567 de oameni cu una de numai 81 836 187. Doar un procent ar putea fi relevant.

  • dan_grc, marţi, 28.05.2013 00:44

    Normal ca sunt vesti proaste din piata, era si greu sa prevezi ca piata este in scadere si cum o masina electrica se cumpara de obicei ca a 2-a masina este normal ce se intampla, doar pt unii "vizionari" de pe aici aceste lucruri nu se vedeau.

  • Andy, marţi, 28.05.2013 12:17

    E mai rentabil sa faci masini care consuma in medie 2-3l/100 km decat sa investesti in varianta electrica. Ganditi-va ca o masina full electric costa dublu sau triplu fata de varianta de serie si un utilizator normal nu si-o va amortiza in 5 ani (ma refer la Germania) ci in 10-15 ani (chiar in conditii de criza, neamtul mediu nu ajunge sa tina masina 15 ani) La americanii a prins mai repede pentru ca masinile lor normale (in general sedanuri de clasa medie sau de clasa mare) consuma mult mai mult decat clasa compacta (etalonul de pe piata vest europeana). Plus ca daca la inceputul anilor 90, un galon depasea cu putin 1 dolar, acum e in jur de 4 dolari) Masini full electric pentru toti... poate in 2030 cand vor scadea costurile de productie si bateriile vor fi mult mai performante.