România: Vânzările de maşini second-hand au depăşit de opt ori piaţa de maşini noi

Publicat vineri, 19.07.2013 17:05 de Sebastian Toma

Reprezentanţii Autovit.ro au prezentat o statistică asupra pieţei auto din România în primele şase luni ale anului. Românii au importat 101.735 automobile rulate şi au cumpărat 24.549 maşini noi.

Piaţa auto din România este în declin, statisticile privind înmatriculările noi şi vânzările de automobile prezentând cel mai scăzut nivel de când este contorizată piaţa auto internă. Cei de la Autovit.ro au realizat o analiză a datelor DRPCIV, care arată că, în primele şase luni ale anului, aprilie a fost cea mai reuşită lună pentru vânzările de automobile noi, în timp ce luna martie a fost cea mai reuşită pentru maşinile rulate importate din Europa.

În ceea ce priveşte tranzacţiile cu maşinile deja înmatriculate în România, luna februarie a avut cele mai ridicate valori din an.

După cum ne arată statisticile, românii au importat 101.735 automobile rulate în primele şase luni ale anului. În tot acest timp, în România au fost vândute şi înmatriculate 24.539 de automobile noi, un nou minim istoric al pieţei auto interne, cel puţin de la momentul în care au început să fie contorizate înmatriculările noi. Reînmatriculările, adică tranzacţiile care au loc cu maşini deja înmatriculate în România şi care au fost oficializate, au numărat 97.846 unităţi. Astfel, piaţa auto second-hand a cumulat 199.581 unităţi, fiind de opt ori mai mare decât piaţa automobilelor noi. Pe lângă acestea, există şi automobilele înmatriculate în alte state, ale căror tranzacţionări nu pot fi cuantificate de autorităţile din România.

În raport cu datele din anii precedenţi, rezultatele din primele şase luni ale anului sunt cel puţin îngrijorătoare pentru industria auto, chiar dacă am presupune că piaţa va avea o evoluţie identică în următoarea jumătate a anului, ipoteză informată de specialiştii din industrie. Spre exemplu, în 2011 au fost reînmatriculate 411.439 automobile, de patru ori mai multe decât în primele şase luni ale anului. În ceea ce priveşte înmatriculările de automobile noi, în 2012 au fost înmatriculate 66.436 automobile noi, cu peste 10.000 de unităţi mai mult faţă de dublul rezultatului din primele şase luni ale anului. Vârful de importuri a fost atins în 20120, cu 214.606 automobile rulate de import.Potrivit celor de la Autovit, cele mai populare modele rulate puse la vânzare în România sunt Volkswagen Golf, Opel Astra, Volkswagen Passat, Ford Focus şi Audi A4. Compacta din Wolfsburg a fost liderul clasamentului în primele şase luni, cu 16.166 anunţuri.

STATISTICI ÎNMATRICULĂRI ROMÂNIA (Sursa: DRPCIV)

AN ÎNMATRICULĂRI NOI ÎNMATRICULĂRI SH REÎNMATRICULĂRI
2009 116.012 212.836 349.404
2010 94.541 214.606 377.947
2011 81.709 94.488 411.439
2012 66.436 174.950 356.607

Via Autovit | Sursafoto

  • CLUBC4.RO, sâmbătă, 20.07.2013 08:11

    Este din ce in ce mai rau...... eu am spus in iarna, ca din 5 masini vandute la noi, 4 vor fi SH, se pare ca m-am inselat........... intrebarea care se pune: ce va fi anul viitor, in 2014 ???

  • Hunter, sâmbătă, 20.07.2013 11:56

    In prezent problema nu se mai pune cred eu daca exista taxa de prima inmatriculare/timbru de mediu sau cum s-ar mai numi si care ar fi cuantumului acestei taxe. Atata timp cat masinile noi sunt scumpe, atata timp cat oamenii nu au bani, atata timp cat sa iti scoti un credit pentru o masina este aproape imposibil la niste venituri mizere in Romania pentru ca nu te baga in seama nicio banca, situatia nu se va schimba. Lumea are nevoie de masini pentru a se putea deplasa, deci e un rau necesar in viata de zi cu zi, dar sa zicem ca ai in plan un buget de 10-12000 de euro pentru o masina (ceea ce pentru multi e foarte mult, si de aceea e plin de masini de 1-2-3000 de euro de peste 10 ani vechime). Dar sa zicem ca am avea 10-12000 de euro...pai ce masina noua poti sa iti cumperi de banii astia ? In principiu Logan. In schimb, daca vrei sa zicem un pic mai mult, pai te uiti la un model second hand, un Golf sau o Astra, ca tot se spunea in articol care sunt cele mai cautate, ai de ales intre benzina sau diesel, dotari bune sau chiar foarte bune, preturi pe la 6-7-8000 euro in functie de an/rulaj/dotari/stare. Iar la banii astia iti convine, pentru ca mai dai pana in 1000 euro sa o inmatriculezi cu tot cu taxa lu peste, si pana in 10-12000 de euro ai bani sa circuli, ai bani pentru asigurare, ai bani pentru piese de schimb. Plus ca, cine naiba e de vina ca prin Germania aia grijesc de masini, si foarte multe arata de parca sunt noi chiar daca au cativa ani vechime si un rulaj de peste 100-150.000 km. Masinile alea ruleaza pe drumuri bune, cu combustibil si consumabile bune si schimbate la timp, conform cartii de service. Pai atunci masinile alea mai duc pe putin 5 ani, chiar si pe drumurile de la noi, pentru ca sunt in starea care sunt si la pretul care sunt.

  • ScorpyonVAG, sâmbătă, 20.07.2013 21:55

    @CLUBC4.RO: Si ce te incurca pe tine ca romanii importa masini sh ? Poate unii prefera un Golf sau alta masina din 2009/10/11, decat un low-cost cu 11.000euro nou.

  • Hunter, duminică, 21.07.2013 00:37

    @ScorpyonVAG Nu e vorba ca romanii importa masini second hand...pana la urma mare parte din Europa Centrala si de Est importa masini, mai ales din Germania. Treaba ar trebui sa fie mai echilibrata. Nu e normal sa se comercializeze cateva mii de masini noi, iar cele second sa fie cu zecile de mii. Asta denota nivelul extrem de scazut a puterii de cumparare si nivelul economic dezastrus. Industria auto si cea orizontala reprezinta undeva la 10 % din industria mondiala, deci e un element destul de important, in care foarte multa lume e antrenata, pe langa cei care lucreaza efectiv in domeniu cat si familiile lor, deci vorbim poate de sute de milioane de oameni. Daca aia ce produc nu vand sau vand putin apar fenomene asemanatoare celor de la inceputul crizei, cand orase/zone gen Detroit aproape ca au disparut din punct de vedere economic, pentru ca toata zona se baza pe industria constructoare de masini. Da, masinile noi sunt scumpe, da lumea nu mai are bani, dar situatia nu se va imbunatatii prea curand, veniturile nu vor fi ca cele de dinainte de criza poate pentru urmatorii 10 ani, daca nu mai mult, iar atata timp cat de exemplu bancile nu vor lasa garda putin mai jos, sa nu mai aiba criterii stupide si nu vor mai fi asa constipati in a ajuta cu credite, date nu pe buletin ci pe nivelul de venituri curente, pentru ca pana la urma astea sunt vremurile, ne vom uita la soare si ne vom sufla in degete.

  • CLUBC4.RO, duminică, 21.07.2013 19:26

    @ScorpyonVAG = ai ineles GRESIT ! nu ma deranjeaza romanii care-si cumpara o masina SH de 3-5 ani in loc de una noua, ideea este ca ROMANII NU MAI AU BANI DE O MASINA NOUA ! economic, vorbind, anul asta ESTE MULT MAI RAU decat anul trecut....... si anul viitor va fi si mai rau :( masinile NOI au preturi MARI, acum, chiar daca sunt promotii interesante aici => http://www.automarket.ro/promotii/. ANUL ACESTA este cam ultima ocazie sa-ti cumperi masina noua, daca ai bani, si spre toamna vor fi reduceri si mai mari.... OK, vrei masina SH? cumpara ce vrei tu................ nu ma intereseaza..... ideea este ca nu sunt bani, lumea e tot mai saraca...... si chiar si o masina SH, s-o intretii, devine pe zi ce trece un LUX :(

  • Scrooge, duminică, 21.07.2013 20:14

    hmmm.....va certati degeaba si nu cunoasteti exact piata. Da, romanii probabil au mai saracit, dar referitor la faptul ca nu au bani de masini noi, intrebarea este de care masini noi ?? Ca sincer mi se pare copilarism sa plangi de mila unuia care da 15.000 pe un A4 de 3 ani in loc sa-si cumpere un Focus nou. Saracul de el, nu are 35.000 de un A4 nou :))))) Iar grosul pietii este la pragul de 10- 12.000 unde se poate achizitiona lejer un Logan, un Aveo nou iar aici se cumpara Golf, Octavia, Astra....etc second. Nu i-as plange sincer nici pe astia din urma. Romanul s-a mai smecherit, a cumparat masini noi cu carul, iar acum nu prea mai sunt dispusi sa faca asta, din mai multe motive.

  • Koss, miercuri, 24.07.2013 17:49

    @Scrooge ca bine zici..