Mercedes E-Klasse primeşte o cutie automată cu 9 trepte

Publicat luni, 22.07.2013 18:41 de Bogdan Mirică

Mercedes a anunţat că actualul E-Klasse facelift va primi o cutie automată cu 9 trepte. Ea se va numi 9G-Tronic şi va fi disponibilă pe versiunea E350 BlueTec.

Mercedes a anunţat oficial introducerea unei cutii automate cu nouă trepte în gama actualului E-Klasse. Berlina de segment E va adopta transmisia pe versiunea E350 BlueTec, aceasta urmând să ia locul vechii unităţi 7G-Tronic.

Cutia se va numi 9G-Tronic şi va avea rolul de a propulsa modelul german de la 0 la 100 de km/h în 6.6 secunde. Timpul este similar cu cel obţinut atunci când E350 Bluetec era oferit alături de transmisia veche 7G-Tronic. Cu toate acestea, clienţii care optează pentru cele 9 rapoarte vor fi răsplătiţi cu un consum îmbunătăţit.

Potrivit comunicatului oficial, cele două trepte în plus, precum şi instalarea unui sistem start-stop, au rolul de a reduce media consumului de la 5.5 litri la numai 5.3 litri. Emisiile scad şi ele de la 144 la 138 de g/km. În mediul urban, modelul german promite un consum de numai 6.4 litri/100 de km, în vreme ce rularea extraurbană va garanta o valoare de 4.7 litri/100 de km.

Alături de această noutate, gama E-Klasse a mai primit şi alte îmbunătăţiri. Printre ele se numără şi renunţarea la cutia manuală cu şase trepte, oferită în standard pe versiunea E220 CDI şi înlocuirea ei cu automata 7G-Tronic. Schimbarea aduce un consum mediu mai mic, de 4.4 litri/100 de km, şi o valoare a emisiilor de numai 114 g/km, suficient pentru a respecta normele de poluare Euro 6.

Gama lui E-Klasse va include şi o versiune alimentată cu gaz natural, botezată cu indicativul E200 NGD.

via Mercedes

  • Andi, luni, 22.07.2013 20:54

    cele 2 trepte in plus fix in oras ajuta la consum... doar daca te afli pe o autostrada care traverseaza orasul... :)

  • serios?, luni, 22.07.2013 23:41

    este incredibil cum o prostie monumentala primeste 10 like-uri cele doua trepte in plus permit o optimizare a etajarii treptelor care se traduce prin turatii mai mici inainte de schimbarea treptei si deci un consum mai mic.

  • zeuss, marţi, 23.07.2013 08:05

    vor ajunge astia cu treptele la masina fix ca si Iphone-ul cu generatiile, doar ca industria auto are un avans considerabil :))

  • Lucian, marţi, 23.07.2013 08:32

    Sunt fan Mercedes, pentru mine fiind marca de suflet. Dar... nu pot sa nu fiu rautacios si sa intreb daca a meritat efortul de a produce aceasta cutie de viteze doar pentru a reduce consumul cu 0,2 l (nesemnificativ pentru cineva care cumpara un E-Klasse nou).

  • Vasilica, marţi, 23.07.2013 09:41

    Ce ziceti le da eclipsa totala la restul ?

  • eee, marţi, 23.07.2013 11:52

    abia astept cutia cu 69 de trepte :))))

  • Norbert, marţi, 23.07.2013 17:35

    Exista si dezavantajul retrogradarii treptelor. Ruland econom in treapta a 9-a este cam greu sa accelerezi puternic instantaneu. Pana retrogradeaza 5 trepte de exemplu dureaza ceva.

  • A M_C, miercuri, 24.07.2013 12:27

    De ce nu o CVT- cutie cu variatie continuua??

  • A M_C, miercuri, 24.07.2013 12:33

    Si consumul,obtinut in laborator in conditii ...nemtesti.Pt ca eu cumpar masina sa merg cu ea in laborator nu pe strada unde infuleca cu cel putin 2-3L in plus. Eu am si un Albea omologat cu 168g/km de CO2(adica 6,8L/100km) omologat probabil pe circuit de F1 ca eu nu sar de 5/100 vara si 5,5/100 iarna. Acuma va intreb retoric,merg si eu cu ea la laborator?Poate mai dau jos cateva grame de CO2.

  • ala, miercuri, 24.07.2013 13:45

    @AM_C pentru ca CVT este cu anii lumina in spatele acestei bijuterii 9G. Cauta review-uri si o sa vezi ca un CVT este dezamagire totala comparativ cu o automata moderna