Volvo îşi schimbă motorizările cu o familie de motoare produsă intern
Adio, motoare Ford! Volvo a anunțat astăzi că gama proprie de modele va fi populată începând cu acest an de o familie de motoare produse intern. Acestea vor purta numele Drive-E și au versiuni diesel și pe benzină.
După despărțirea de Ford și preluarea companiei de către chinezii de la Geely, multe voci le cântau prohodul celor de la Volvo, unii analiști susținând la acea vreme că producătorului scandinav va vinde secretele siguranței către Asia, iar apoi va trece în neființă. Lucrurile nu au stat însă deloc așa, ba din contra.
Vorbim, practic, de două motoare de 2.0 litri - unul cu injecție directă pe benzină și unul turbodiesel - care livrează puteri pe o plajă foarte largă datorită diferitelor niveluri de setare ale turbinei și a multiplelor sisteme adiționale de ultimă oră cu care acestea sunt
Conform celor de la Volvo, noile motoare reușesc să afișeze un raport cilindree/putere foarte bun, acestea putând fi echivalate cu unități mult mai mari: "Motoarele noastre Drive-E u patru cilindri vor oferi performanțe mai bune decât actualele unități cu șase cilindri și consumuri mai mici decât actuala generație de unități cu patru cilindri existente în gamă. Dacă pui față în față un motor Drive-E cu orice altă unitate cu șase cilindri, observi o reducere masivă de dimensiuni și greutate în condițiile în care puterile sunt echivalente. Economia de carburant ajunge doar prin această diferență la 10-30%, în funcție de motorul din comparație", susține Derek Crabb, vicepreședintele Diviziei de Dezvoltare a Sistemelor de Propulsie Volvo.
PESTE 300 DE CAI PUTERE
Botezate oficial Drive-E, noile motoare ale suedezilor au patru cilindri și înlocuiesc opt arhitecturi diferite de motoare construite pe trei platforme diferite. Motorul diesel poate livra între 120 și 230 CP, în timp ce motorul pe benzină este construit pentru a dezvolta versiuni care încep la 140 CP și merg până la peste 300 CP. În plus, ambele motoare sunt concepute astfel încât să poată face parte la nevoie dintr-un sistem hibrid de propulsie, un motor electric adițional urmând să îmbunătățească astfel cifrele de putere afișate.
O apariție notabilă pe versiunea diesel a motorului Drive-E este sistemul i-Art, care, spun cei de la Volvo, monitorizează activitatea fiecărui cilindru în parte și adaptează cantitatea de conbustibil injectată în fiecare ciclu. Cu ajutorul unor mini-computere atașate cilindrilor, motorul reușește să consume mai puțin, să emită mai puțin CO2 și să dezvolte un sunet sportiv la sarcină. "Am crescut presiunea de injecție la 2500 de bari și am adăugat tehnologia i-Art, iar rezultatul poate fi considerat un al doilea pas în revoluția diesel. Este o reușită comparabilă cu o altă invenție Volvo remarcabilă, senzorul Lambda pentru convertorul catalitic, care a avut loc în 1976. E o altă noutate absolută la nivel mondial pentru Volvo", spune același Derek Crabb, unul dintre oficialii responsabili de dezvoltarea noii generații de motoare Volvo. Pe lângă i-Art, noile diesel-uri Volvo au la dispoziție, de asemenea, ultima generație a sistemului Twin Turbo, soluții care reduc frecarea și apariția interesantă a unor valve cu ajutorul cărora motorul reușește să se încălzească mai rapid la pornirea la rece.
DIN TOAMNĂ, ÎN GAMA VOLVO
Primele modele ale mărcii care vor beneficia de apariția noilor motoare sunt facelift-urile aplicate recent modelelor S60, V60 și XC60, acestea urmând să primească două unități pe benzină și una diesel. Cele pe benzină vor fi cunoscute sub numele T5 (245 CP) și T6 (306 CP), în timp ce diesel-ul vine sub denumirea D4 și livrează 181 CP. Unitățile T5 și D4 vor fi montate și pe V70, XC70 și S80.
O altă noutate de prim rang este apariția unei cutii automate cu opt trepte care va reprezenta alternativa la transmisia manuală cu șase trepte, aceasta din urmă fiind și ea "modificată pentru a îmbunătăți consumul modelelor echipate", după cum se arată în comunicatul oficial Volvo.
Asta asteptam de ceva vreme, un mare like