Opel Insignia devine cel mai aerodinamic model din segmentul său, cu un coeficient aerodinamic de doar 0.25

Publicat luni, 19.08.2013 15:53 de Mircea Meșter

După ce a anunţat că noul 2.0 CDTi de 120 CP de pe modificatul Insignia va emite doar 99 de grame CO2/km şi va consuma 3.1 litri/100 km, Opel spune că măsurătorile pun modelul de clasă medie în fruntea aerodinamicii segmentului.

Opel a anunţat astăzi că, odată cu noul refresh estetic primit de gama Insignia în această toamnă, modelul de segment mediu al mărcii a devenit cel mai aerodinamic din lume în această clasă. Acest titlu neoficial vine pe fondul apariţiei în gamă a unei versiuni frugale a motorului 2.0 CDTi, de 120 CP, care oficial emite doar 99 de grame CO2/km şi consumă 3.1 litri/100 km în regim mediu mixt.

Conform informaţiilor oficiale venite dinspre cei de la Opel, noul Insignia are un coeficient aerodinamic de 0.25 (0.28 pentru versiunea break Sport Tourer), o valoare neîntâlnită în acest segment la nivel mondial. Pentru a atinge aceste cifre, Opel a dotat Insignia cu o serie de elemente create special în acest scop: scuturi profilate sub maşină, margini mai late ale spoilerului faţă, stoprui redesenate astfel încât curgerea aerului să aibă loc fără impedimente şi un spoiler posterior. În plus, versiunile ecoFLEX ale motorului CDTi de 2.0 litri (120 şi 140 CP) vin cu grilă faţă activă care se "închide" şi se "deschide" automat pentru a permite circulaţia aerului în funcţie de viteza de rulare. "Aerul care circulă prin grila frontală şi care are rolul de arăci componentele motorului înseamnă de obicei până la 8% din totalul forţei de frecare opozabile unei maşini în mers", spun oficialii Opel.

Noul Opel Insignia se lansează împreună cu un interior modificat şi cu o nouă versiune de caroserie în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, care va începe în 10 septembrie. Automarket va testa noul Opel Insignia la sfârşitul lunii septembrie, testul urmând să apară imediat după sesiunea de testare care are loc în Germania.

  • Polish auto, luni, 19.08.2013 17:26

    Sincer mult mai aerodinami pare modelul Astra, dar ma rog poate calculele lor arata altceva.

  • bvean, luni, 19.08.2013 19:32

    ... sigur si Porcul zbura deasupra casei ... consum de 3,1 la o masina de aproape 2 tone ... "noua versiune de caroserie" ... este de fapt vechea (st) doar putin impopotonata Oare pe cine vor sa prosteasca astia cu masiniile lor de kkkkttt

  • lorinczi.thomas, marţi, 20.08.2013 10:09

    Felicitari Opel! La mai multe! Revin la o expresie mai veche: "Nemtii" is the best!

  • Radu, marţi, 20.08.2013 10:27

    Daca ar investi putin in cercetare si ar face caroseria mai usoara..ar fi o optiune perfecta pentru mult mai multi.

  • LEE, marţi, 20.08.2013 14:02

    fostul HONDA ACCORD 2006 avea cx - 0,26 !!!!!!!!!!!

  • Vasilica, marţi, 20.08.2013 14:15

    Audi A2 avea CX 0,24

  • Laurentiu, marţi, 20.08.2013 15:05

    Si da, nu in ultimul rand ARO 10 avea un cx de 0,22

  • lorinczi.thomas, marţi, 20.08.2013 15:08

    @Vasilica: Au mai si fost investiti in A2 multi bani... Aici este vorba de clasa medie (D european), nu subcompacte (B), se explica clar in titlu.

  • un nimeni, miercuri, 21.08.2013 09:38

    Nu pot sa nu observ cata agresivitate exista in randul cititorilor automarket. Acum e vorba despre opel, in alte articole de VW, skoda, Renault, asiatice, europene, etc. Sunt de acord, ca fiecare are un favorit, dar, pana la urma trebuie salutata si evolutia concurentei, ca, fara ea, nu ar exista evolutie, sau asa zisa evolutie ar fi mai lenta. Trebuie sa intelegem ca nu exista o masina perfecta, ci fiecare are atat bubele ei, cat si plusuri. Marca Opel a fost catalogata multi ani, ca o marca slaba. Sunt curios, cati dintre acesti profani, au avut efectiv un opel. Cati l-au condus macar pe o distanta mai mare decat parcarea unui mall? E drept, nu e cea mai buna masina din clasa, dar are plusurile ei. Cel putin de prin 2000 Opel nu mai are problem de caroserie cum s-a intamplat cu generatiile precedente. Problemele mecanice nu au fost mai multe decat media clasei, iar unele motorizari au fost char de top. Si acuma on-topic. Este de laudat efortul inginerilor din Russelheim, in ceea ce priveste faceliftul acestui model. Au rafinat mult designul, iar interiorul l-au schimbat radical. Aveau mare nevoie de scaderea cx-ului, ca sa compenseze masa mai mare a masinii. Din cate am citit in alte publicatii, au modificat si rafinat si dieselul de 2 litrii, impreuna cu motorul otto de aceeasi cilindree. Sa speram ca ambianta interioara va fi una mai rafinata, si ca masina se va conduce la fel dupa cum arata (adica foarte bine)

  • Vasilica, miercuri, 21.08.2013 17:51

    @lorinczi.thomas corect dar la cat se da cu bata in balta inca una ce conteaza era la caterinca daca nu te-ai prins.

  • lorinczi.thomas, miercuri, 21.08.2013 23:03

    @Vasilica: Corect!