BMW i8 costă 126.000 euro în Germania

Publicat marţi, 10.09.2013 10:01 de Sebastian Toma

Reprezentanţii BMW au anunţat preţurile lui i8 de serie pe mai multe pieţe ale lumii. În Germania, modelul costă 126.000 de euro. Disponibilitatea pe piaţa din România este incertă.

BMW i8, supercarul hibrid al nemţilor, a debutat astăzi la Salonul Auto de la Frankfurt. Odată cu lansarea de la prestigiosul eveniment auto, reprezentanţii constructorului german au anunţat preţul de pornire pe piaţa internă, modelul costând 126.000 euro pe piaţa din Germania. De dragul statisticii, vă spunem că, în Regatul Unit, i8 pleacă de la 99.125 lire sterline, pe când preţul de pornire pe piaţa din America de Nord este de 135.700 dolari. Încă de la început, cei de la BMW au spus că

respectivele pieţe vor fi cele mai mari pentru noul i8, cu toate că îl vor vinde pe un total de 50 de pieţe. Din păcate, reprezentanţii BMW nu au putut să ne ofere şi un preţ de achiziţie pentru piaţa din România, pentru că nu a fost stabilit încă dacă acest model va fi oferit şi pe plaiurile mioritice, la fel cum este cazul şi fratelui său mai mic, i3.

Supercarul hibrid al celor de la BMW are patru locuri, o caroserie din fibră de carbon ranforsată cu plastic şi un tren de propulsie construit de la zero. Centrul de greutate al modelului este amplasat la mai puţin de 46 de centrimetri distanţă de sol, iar distribuţia maselor între punţi este de 50:50. Nemţii au păstrat portierele cu deschidere "fluture", ca la conceptul care prefigura acest supercar şi au livrat un model futurist, cu un interior similar cu cel găsit pe alte modele din gama lor.

Motorizarea are trei cilindri în linie, o premieră în gama BMW, iar unitatea livrează 231 CP, nivel remarcabil pentru un propulsor cu o cilindree de 1.5 litri. Sistemul hibrid este compus dintr-un motor electric de 131 CP şi de un acumulator care asigură o autonomie 100% electric de 35 de kilometri. Împreună, cele două motoare asigură o autonomie de 500 kilometri în modul confort şi un timp 0-100 km/h de 4.5 secunde, demn de titlul de "supercar".

Hendrik Wenders, managerul de produs al lui BMW i8, spune că ei ţintesc noul supercar hibrid pentru clienţii de sex masculin care se află în jurul vârstei de 35 de ani, au venituri mari şi sunt mereu la curent cu tehnologia. La fel ca în cazul lui i3, noul i8 va avea o strategie specială de vânzări şi va fi oferit în compania unor servicii nedisponibile clienţilor obişnuiţi de la BMW. Acestea servicii includ comercializarea online sau prin telefon, agentul de vânzări urmând să viziteze apoi clientul la domiciliu sau într-un loc ales de acesta pentru perfectarea trazacţiei. Un alt serviciu luat în calcul pentru BMW i8 se numeşte "360 Degree Electric". În traducere, posesorul unui BMW i8 poate oricând să împrumute un BMW Seria 5 pentru un weekend în vederea deplasării pe distanţe mai lungi.

Via BMW

  • Andi, marţi, 10.09.2013 10:12

    Eu cred ca ma incadrez cat de cat in grupul tinta. Am in jur de 35 de ani, sunt mereu la curent cu tehnologia, dar... nu am venituri prea mari... :D

  • dan_grc, marţi, 10.09.2013 11:36

    Pe negru arata superb, arata ca un veritabil supercar, din pacate nu are si performante pe masura, poate pe viitor cu-n motor clasic.

  • CFRP, marţi, 10.09.2013 11:53

    Plasticul acela care ranforseaza fibra de carbon, este cumva un material compozit si miraculos? Chiar sunt curios ce fel de material plastic se foloseste la ranforsare.

  • BMW, marţi, 10.09.2013 12:00

    Ca design e reusit,dar pe partea tehnica nu vine cu nimic extraordinar. Sunt de parere ca are un pret mult prea mare pentru ceea ce ofera.

  • Brembo, marţi, 10.09.2013 12:04

    La 12600 de Euro s-ar fi vandut bine.Asa,e doar un exercitiu de imagine, un moft pentru oameni de genul Leonardo di Caprio.....

  • BaditzaEx, marţi, 10.09.2013 14:39

    absolut demential !!!, @brembo eu cred, ca nu ti-ai facut revizia la cap, la acesti bani ai parte de tehnologie de ultima ora, este hibrid , Deci nu arunca ecologistii cu PET-uri in tine, consum putin, interiorul este calitativ si arata bestial... cel putin asa se prezinta deocamdata... + pe langa faptul ca n-are concurent Deocamdata ( vezi viitorul Acura NSX ) pare un super-car care impaca si varza si capra ( taxe mici - fiind hibrid , consum mic, autonomie mare - 500km, si un design f exclusivist ) felicitari BMW !!!, se vede ca s-a muncit la acest proiect din toate pct de vedere..., un singur lucru poate '' speria '' rezistenta '' acelui motor in 3 cilindri, dar probabil ( mai ales in ziua de azi si la genul asta de masini ) este o masina creata sa aibe o '' viata '' de 3-5 ani max.

  • BaditzaEx, marţi, 10.09.2013 14:48

    daca as castiga la Loto si ardeo gen Videanu sau Eba mi-as lua un HI 8 din asta nemtzelau si un ceva si un Haudi Nanuk/ Bambuk ala cu V10 TDI care intri cu el si pe plaja la Mamaia si pe munte la Predeal si pe pista de curse ( hopa , aici in rromanika nu exista asa ceva ) - aia din Pipera , de kartinguri MERGE !!! hah-ha-hau

  • (?)_444, marţi, 10.09.2013 14:51

    @Dan Grecu, Asa este inca nu are ''performante pe masura '' si nici ''resurse pe masura '' sa fie cel mai bun. De asta acest brand tot apeleaza la '' Tara Soarelui Rasare '' sper ca intelegi la ce ma refer. Numai bine si ai grija sa nu fi ' desconspirat ' . Salutarile mele domnule Dan Grecu ;)

  • @444, marţi, 10.09.2013 20:20

    Sa nu-ti tai venele cand vei vedea Toyota cu diesel Bmw, Robert de la service.

  • (?)_444, marţi, 10.09.2013 21:18

    Mai anonimule ( oricine ai fi tu ), ma surprinzi chiar. Pana la urma ai realizat cine sunt.Impresionant chiar ! Desi creierul tau nici macar nu se screme,doar incearca sa rumege ceva !

  • Adrian, miercuri, 22.04.2015 17:08

    lasa ca deja se vinde si pe la noi http://www.autovit.ro/bmw-inny-C35073118.html