PSA Peugeot-Citroen va continua colaborarea cu Toyota
Peugeot, Citroen şi Toyota vor colabora în continuare pentru dezvoltarea şi producţia succesorilor modelelor 107, C1 şi Aygo, titrează Automotive News.
Concernul PSA Peugeot-Citroen va continua colaborarea cu japonezii de la Toyota. Potrivit celor de la Reuters, Philippe Varin, CEO-ul PSA, a declarat că va continua colaborarea cu Toyota în cadrul unui interviu acordat celor de la Auto Motor und Sport. Parteneriatul dintre cele două concerne utilizează o uzină din Cehia şi a dat naştere tripletei 107/C1/Aygo. În plus, Peugeot-Citroen şi Toyota oferă trei vehicule utilitare construite pe aceeaşi platformă, anume Peugeot Expert, Citroen Jumpy şi Toyota Hiace. Anumite voci din industrie sugerau că parteneriatul dintre cele două companii urma să fie eliminat din cauza clauzelor contractuale cu General Motors, partenerul de alianţă al concernului franţuzesc, mai ales în contextul în care înlocuitorii celor trei modele erau aşteptaţi să debuteze în decursul anului viitor.
Speculaţiile din industrie au apărut în jurul analiştilor şi a jurnaliştilor specializaţi după ce PSA Peugeot-Citroen şi BMW au renunţat la colaborarea privind motorizările turbo alimentate cu benzină. În afară de colaborarea cu nemţii de la BMW, cei de la PSA aveau un parteneriat cu cei de la Toyota, de unde şi apariţia zvonurilor privind o eventuală renunţare la colaborarea dintre cele două concerne. Însă, alianţa cu General Motors nu îi va împiedica pe francezi să colaboreze cu japonezii de la Toyota pe acest segment, după cum anunţă Philippe Varin.
Uzina Toyota Peugeot Citroen Automobile din Kolin, Cehia, a iniţiat producţia în februarie 2005 şi are o capacitate de 300.000 de unităţi pe an. În primele şapte luni ale anului, cele trei mărci au livrat 108.616 ale celor trei modele pe care le construiesc la fabrica din Cehia. În aceeaşi perioadă a anului trecut, partenerii Peugeot, Citroen şi Toyota au vândut 129.845 unităţi. Dintre cele trei mărci, Peugeot a fost cel mai de succes în vânzarea unuia dintre tripleţii restilizaţi produşi în Kolin, modelul 107 surclasându-şi fraţii atât în primele şapte luni ale anului curent, cât şi în primele şapte luni ale anului trecut.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Si totusi... vine aiurea parteneriatul asta a-troix, cu Toyota. Puteau foarte bine continua pe ideea tripletilor, dar cu 108-C1-Spark. Sau o fi un semn ca afacerea cu GM va pica in cele din urma? In orice caz, dupa mine, PSA e un constructor auto care actualmente se prezinta foarte alunecos, o oferta mai redundanta fiind greu de gasit in industrie. Pana si Fiat-Chrysler incearca o restructurare a gamei de modele si o definire mai clara a profilului marcilor din grup.