BMW Seria 4 Convertible - imagini și informații oficiale

Publicat duminică, 13.10.2013 11:45 de Dragoș Băltățeanu

BMW a dezvăluit oficial versiunea decapotabilă a noului model Seria 4. Acest model înlocuiește oficial Seria 3 Convertible, dar păstrează hardtop-ul pliabil ca sistem de decapotare.

BMW a dezvăluit oficial imagini și date despre noul model Seria 4 Convertible. Este al doilea membru al noii familii de modele Seria 4. Seria 4 Coupe a înlocuit modelul Seria 3 Coupe, marcând și schimbarea metodei de denumire a modelelor BMW. Seria 4 Convertible este varianta decapotabilă a noului coupe, iar prezentarea oficială în fața publicului va avea loc la Salonul Auto de la Los Angeles de luna viitoare. 

BMW nu a vrut să surprindă pe nimeni la capitolul design, Seria 4 Convertible preluând majoritatea elementelor de design ianugurate de fratele său Coupe. În ceea ce privește sistemul de decapotare, BMW a rămas fidel metodei cu hardtop pliabil. Acest sistem a fost folosit și de precedentul model Seria 3 Convertible, iar BMW a considerat că este o metodă bună, în ciuda trendului general al concurenței de a reveni la soft-topurile din material textil. Hard-top-ul folosit de BMW Seria 4 Convertible este alcătuit din trei bucăți și este căptușit cu un strat ce permite insonorizarea mai bună a habitaclului atunci când mașina are hard-top-ul pus. Mașina se poate decapota prin simpla apăsare a unui buton, sistemul având nevoie de 20 de secunde pentru a ascunde hart-top-ul în portbagaj. Convertirea mașinii de la Coupe la Convertible se poate face și în mers la viteze de până la 18 km/oră. 

Atunci când hard-top-ul este pliat în portbagaj spațiul pentru bagaje este redus de la 370 litri la 220 litri, o valoare suficient de mare. BMW Seria 4 Convertible măsoară 4.638 mm lungime și 1.825 mm lățime, în timp ce înălțimea este de 1.384 mm. Ampatamentul are 2.810 mm. Noul model decapotabil din gama BMW va cântări între 1.755 și 1.815 kg.

La capitolul motorizări, BMW propune pentru început doar trei variante. Pentru piața europeană va exista modelul 420d, singura variantă diesel din gama noului model. 420d va folosi motorul de 2.0 litri turbodiesel cu patru cilindri ce dezvoltă 184 CP la 4.000 rpm și 380 Nm între 1.750 și 2.750 rpm. Propulsorul diesel împinge noul model decapotabil de la 0 la 100 km/oră în 8.2 secunde, iar viteza de top este de 235 km/oră.

Pentru cei care își doresc un BMW Seria 4 Convertible pe benzină vor putea alege între două variante disponibile la lansare. Prima este 428i ce folosește un propulsor de 2.0 litri cu patru cilindri supraalimentat ce dezvoltă 245 CP la 5.000 rpm și un cuplu maxim de 350 Nm între 1.250 și 4.800 rpm. BMW 428i Convertible accelerează de la 0 la 100 km/oră în 6.4 secunde, iar viteza maximă este de 250 km/oră, limitată electronic.

Modelul de top propus la lansare va fi BMW 435i Convertible. Sub capota acestui model vom regăsi un motor cu șase cilindri în linie de 3.0 litri ce dezvoltă 306 CP la 5.800 rpm, iar cuplul maxim este de 400 Nm între 1.200 și 5.000 rpm. Este unul din propulsoarele clasice BMW și promite să imprime mult caracter noii decapotabile BMW, cel puțin pâna la sosirea unui viitor M4 Convertible. 435i Convertible are nevoie de 5.6 secunde pentru a atinge prima sută de km/oră, iar viteza maximă este de 250 km/oră. Toate cele trei motorizări pot fi asociate cu cutii de viteze manuale cu șase trepte sau automate cu opt trepte. Toate modelele folosesc, de asemenea, sistemul Start-Stop.

Clienții vor putea alege dintre cele trei linii de design inaugurate deja de BMW Seria 4 Coupe și anume: Sport, Luxury sau Modern. Pentru cei care își doresc un BMW Seria 4 Convertible mai agresiv există și pachetul M Sport.

Noul BMW Seria 4 Convertible sosește în showroom-urile europene în primăvara anului viitor, vânzările urmând să înceapă în luna martie.

Via BMW

  • Mario0406, duminică, 13.10.2013 12:28

    Nu sunt neaparat un fan BMW dar... ceea ce imi place la modelele BMW decapotabile e faptul ca, spre deosebire de alte modele decapotabile, acestea arata precum o berlina. Nu iti dai seama ca tot mecanismul acela retractabil e construit din bucati, e frumos integrat.

  • DAC, duminică, 13.10.2013 12:32

    Arata foarte bine! Bravo BMW!

  • dan_grc, duminică, 13.10.2013 12:38

    Din profil si din spate mi se pare ca nu arata la fel de bine ca varianta coupe, dupa mine stopurile trebuiau sa fie putin modificate, probabil ca-n realitate nu arata rau. Varianta decapotabila este ultima din familia clasei medii a seriei 3, ultima versiune normala, mai raman M3 si M4 si cred ca si-un posibil seria 4 Gran Coupe, o oferta mai mult decat completa.

  • Vasilica, duminică, 13.10.2013 13:18

    Iar corcitura asta de masina va costa enorm doar datorita faptului ca are BADGE pe caroserie, fata de un cabrio normal si cu dotari de acelasi nivel......pfffff

  • tzenu_bmw, duminică, 13.10.2013 15:15

    @Vasilica daca vrei BMW platesti......pana si seria 1 in Romania ajunge la 50k euro........ Intradevar preturile sunt cam piperate insa asta e. On topic......masina e frumoasa a inceput sa-mi placa designu chiar daca la inceput mi sa parut putin 'in your face'

  • @Vasilica, duminică, 13.10.2013 16:27

    Tu nu esti cel care comenteaza de obicei cu acest nick, dupa stil esti binecunoscutul @mafia, mai lipseste "pathetic" din peisaj, pff...ce o fi insemnand si cabrio normal.

  • unul, duminică, 13.10.2013 16:51

    Prin aceasta noua caroserie, care arata foarte bine, Bmw isi consolideaza pozitia in clasa medie, pare de departe ca are cea mai buna si completa oferta, nu ca pe celelalte segmente ar sta rau, dar la seria 3/4 pare imbatabil, sa vedem viitoarele modele de la Mercedes si Audi in primul rand, din pacate doar cei trei concureaza la distanta mare de ceilalti, sper ca vor recupera si cei de la Jaguar si Volvo in primul rand, care au sanse mai mari, mai ales in Europa, fata de competitorii japonezi sau americani, dar si pt Mercedes si Audi va fi foarte greu sa invinga Bmw la aceasta clasa. Singurul segment la care nu este inca cel mai bun Bmw este cel de lux, daca vor reusi cu viitorul seria 7 sa depaseasca clasa S, va deveni producatorul premium suprem, chiar daca nu va avea un supercar, singurul obstacol sa nu domine multi ani de acum incolo il reprezinta insusi Bmw, de la prea mult succes sa nu se "faulteze" singuri, pana acum reusesc.

  • Scorpionul.negru, duminică, 13.10.2013 20:14

    @unul Asa este...BMW stie sa faca masini de clasa medie si mare foarte bune si perfect echilibrate care cu greu pot fi depasite. Seria 7 si S sunt doua limuzine total diferite si dedicate pt. anumiti oameni. Nu va putea fi peste S la capitolul confort si nici nu se vrea asta si nici S-ul nu va avea performnatele, dinamica si stabilitatea unui 7. Ca tehnologie si perfromante o sa fie la fel ca S. Cine vrea confort si eleganta alege S. Cine vrea sa il conduca mai mult isi cumpara 7.

  • Scorpionul.negru, duminică, 13.10.2013 20:28

    ps. La performante ma refer nu numai la 0 - 100 si top speed. Seria 7 are o tinuta de drum mai placuta pt. sofer. E mai rigid si mai sport. Cu siguranta va avea si mai multi cai fata de S-ul nou si sigur mai rapid. Nu mai zic de eficienta care o sa uimeasca pe toata lumea. S-ul e prea moale pt. condus. Dar iti ofera multe alte avantaje pe locurile din spate ceea ce seria 7 nu o face. Mereu a fost asa....pe S class e bine sa ai sofer si sa il cumperi in versiune lunga si cat mai bine dotat, iar 7 sa fie versiune scurta si sa il conduci. Cateva cuvinte care caracterizeaza cele dou modele. BMW 7 = dinamic, eficient, cp multi in raport cu cilindreea, mereu pe primul loc la performante foarte bune si consum redus. S class = cel mai confortabil, cel mai elegant, tehnilogie de ultima ora, senzatie de lux si imagine foarte buna pt. aceasta clasa.

  • unul, duminică, 13.10.2013 20:49

    @Scorpion Stiu ca sunt diferite prin conceptie, dar ma refeream daca vor reusi sa depaseasca S la vanzari, am uitat sa precizez, ceea ce este foarte greu, oricum au cele mai multe sanse fata de restul competitorilor.

  • Dacia Plant, luni, 14.10.2013 00:23

    O fi ok, dar de vreo 2 ani, orice lansare a unei masini in mai multe variante parca nu mai are farmec. Demult eram cu sufletul la gura. Acum am vazut seria 3 sedan, am combinat-o cu seria 6 si deja stiu cum va arata seria 4. Parca nu mai exista originalitate. In rest masina e super dar lipseste acel ceva.

  • unckle, luni, 14.10.2013 10:44

    @DaciaPlant - acel ceva care lipseste este exact acest BMW din garajul meu .. si nu numai dintr-al meu :)

  • Dacia Plant, luni, 14.10.2013 11:56

    @unckle: N-am zis ca e o masina urata, doar nu are personalitate. Parca mai mult ma atrage un E30 imi ofera acel ceva ce acest model nu are.