BMW şi Toyota ar putea dezvolta împreună un urmaş pentru Lexus LFA

Publicat luni, 04.11.2013 18:45 de Bogdan Mirică

BMW şi Toyota au anunţat că intenţionează să dezvolte împreună un model sportiv. Mai multe zvonuri prezic lansarea unui urmaş pentru Lexus LFA, marcând astfel şi revenirea BMW în segmentul supercarurilor convenţionale.

În urmă cu mai bine de doi ani, BMW şi Toyota semnau un parteneriat care îi punea în gardă pe marii jucători din piaţa auto. Detaliile înţelegerii dintre cel mai mare constructor auto al lumii şi primul producător premium la nivel global au fost dezvăluite pe parcurs. Şi se pare că încă mai sunt detalii de aflat.

Pe lângă schimbul de motoare dintre cele două entităţi, BMW şi Toyota plănuiesc împreună şi un model. Acesta este scufundat într-un mister total, mai multe speculaţii încercând să aducă la lumină planurile nipono-germane.

Cel mai recent zvon, lansat de publicaţia australiană Motoring, citează o sursă necunoscută din interiorul companiilor, care susţine că produsul colaborării va fi un succesor pentru actualul LFA. Aceeaşi sursă afirmă că proiectul unui supercar a primit deja undă verde din partea ambelor consilii de administraţie şi urmează să intre în faza de dezvoltare.

Un asemenea supercar ar urma să calce readucă Lexus pe tărâmul modelelor exotice şi să arunce BMW într-o luptă directă cu supercaruri ca Mercedes SLS AMG sau Honda NSX.

De ce Honda NSX? Pentru că şi rodul colaborării BMW-Toyota ar putea fi propulsat de un ansamblu hibrid. Acesta va fi compus din popularul motor V8 de 4.4 litri al companiei bavareze, asistat de un motor electric furnizat de Toyota. Conglomeratul ar urma să fie găzduit de o platformă din fibră de carbon, asemănătoare celei regăsite pe BMW i8.

  • dan_grc, luni, 04.11.2013 19:11

    Daca acest zvon are un sambure de adevar, inseamna ca viitorul supercar comun va fi pe "schelet" de i8 cu motor termic V8 Bmw si motor electric Toyota, acum nu inteleg cum vor accepta japonezii un motor turbo Bmw complet nefiabil, probabil ca va fi modificat "intens", apoi in afara de reducerea unor costuri, nelipsitele reduceri de costuri, Bmw are in momentul de fata i8, care cu-n V8 in locul motoruluide 1.5 litri l-ar transforma intr-un adevarat supercar la performante, ca de aratat oricum arata, deci in afara de un motro electric de la Toyota, de parca nu se puteau folosi actualele motoare electrice de pe i8, daca se va confirma acest zvon, viitorul LFA va fi un i8 cu-n motor electric Toyota si atat, s-au prostit japonezii la faza asta, vor oferi primul supercar nefiabil.

  • Ivanoff, luni, 04.11.2013 19:41

    Citez din publicatia automarket: '' să arunce BMW într-o luptă directă cu supercaruri ca Mercedes SLS AMG sau Honda NSX '', deci dupa acest paragraf, rezulta ca BMW are de castigat ''imagine'' in randul supercarurilor celebre doar datorita japonezilor. Hmmm, Toyota, Toyota, intervii prea mult ca sa ii scoti din mocirla pe nemernicii astia, si pe urma vor arata cat de ''kmekeri'' sunt ei cu ''propriile lor creatii'' (cika) cand colo scrie ''By Toyota '' peste tot.Oricumj va avea tehnologie hybrida de pe conceptul Yaris de 420 CP, care si el la randul sau are de pe modelul de la Le Mans.Oricum , de la anul vor sosii inovatiile Fuel Cell, iar bavarezii vor face iar prostioare......mdea....

  • dan_grc, luni, 04.11.2013 19:54

    P.S: De fapt eu mi-am varsat frustrarile fata de fanii Toyota. Cand ochesc cate o asemenea stire, imi ies ''desconspiratiile'' si incep sa aburesc lumea sau sa jignesc posibili proprietari Lexus, care sunt mult mai versatili si intelectuali decat meltenii cu BMW din Bulgaria. Nu ca as ura Toyota -Lexus, ca doar am la avatar GT-R si Honda NSX , dar imi place mie sa fiu penibil tot timpul si sa am frigiderul plin de craciun. Cand nu se vorbeste de Toyota, arunc cu noroi in fanii Volvo, apoi in Renault-Nissan si tot asa. Dar acum ma bag la somn, fiindca ma simt ametit. Cred ca am incurcat iar pilulele cu pastilele halucinogene. Scuzati !

  • tzenu_bmw, luni, 04.11.2013 20:59

    bmw are un potential supercar.......modelu i8... de ce nu aplica pe acelasi model un motor mai potent si sa fie 'Made by BMW' de ce au nevoie de implicarea brandului Toyota???de ce???/ BMW are toate 'piesele' pt. un supercar....de ce nu le 'combina'....de ce?

  • LauCalin, luni, 04.11.2013 21:25

    Bai, da' io cred ca va iesi ceva foarte tare. Nu pot decat sa le urez succes. Ca bani au, tehnologie au, imagine au... deci spor la treaba! :)

  • LauCalin, luni, 04.11.2013 21:31

    Acum am citit mai atent mesajul lui tzenu... e vorba cel mai mult de bani. Cu siguranta ca si BMW si Toyota au capacitatea sa construiasca fiecare asa ceva. Dar atunci care ar mai fi rostul acestei aliante? Se pare ca schimbul de motoare merge brici daca se merge mai departe si in alte directii. Dar stiti care e faza? Cei care lucraza pentru BMW si pentru Toyota nu prea sunt frustrati si recunosc meritele fiecaruia in anumte domenii. Doar fanii sunt de cu totul alta parere. Dar daca ar fi putini cinstiti cu ei insisi si-ar da seama ca totusi nu e chiar asa. Constructorii stiu sa respecte si sa aprecieze concurenta mult mai bine decat fanii. De-asta mereu am spus ca prin atitudinea lor unii fani fac de ras chiar marca lor de suflet. No, iar imi amintesc de discutiile din trecut cu ultrasii Renault. Oare de ce? :))

  • maserati, marţi, 05.11.2013 09:14

    Abia acum poate Toyota va avea o masina care sa nu fie caruta pe 4 roti ca si celelalte modele ale Toyota.

  • inexorabil, marţi, 05.11.2013 21:47

    Eu înţeleg că, în această simbioză, fiecare tânjeşte după ceea ce-i lipseşte şi observă că există la celălalt, iar pe de altă parte, spectrul reducerii costurilor a devenit o prioritate vitală, dar, totodată, sunt sigur că nici Dan, nici Robert n-ar agrea ideea unui eclectism de genul BMWota. N-ar fi chiar aşa de rău, Lau?? Păi, vorba lui tzenu: ce i-ar lipsi lui BMW ca să-şi plămădească propriul supercar? În privinţa "tehnologiilor verzi", cum de nu înţeleg bavarezii că o firmă amărâtă precum Saab s-a descurcat singură (cazul BioPower) ? Sau Tesla, care a pornit de la zero cu "electricele" şi uite la ce performanţe a ajuns...şi, nota bene, nu dispune de resursele lui BMW! Cât despre Toyota, japii ce vor, în definitiv? Diesel-uri de la alţii, când au avut unele proprii atât de fiabile, de-a dreptul excepţionale? Sau motoare pe benzină? Nu s-au mulţumit cu legendara Supra? Îi pui nişte kituri şi o turbină mare, ca şi lui Buick GN şi Audi S2, iar pe sfertul de milă tustrei i-ar umili pe alde Bugatti, Koenigsegg, SSC etc. Deci, ce-i frământă în esenţă pe constructorii debusolaţi de azi? Angoasele falimentului sau ispita îmbogăţirii?...

  • @BMW-isti, miercuri, 06.11.2013 10:27

    Buna intrebare: de ce are nevoie BMW de Toyota cand ei au un supercar: I8. Dar cati din voi au vazut acest I8 pe strazi ? Ce se stie despre fiabilitatea si manevrabilitatea acestui supercar ? Eu am vazut doar stiri ca ar fi supercar, dar ca sa dovedeasca cineva ca asa este nu prea am vazut. Deci una e sa dai din gura ca faci super masini si alta e sa produci si sa lasi piata sa decida daca e asa sau nu. Pana acum Toyota a dovedit prin Prius ca poate face ceva cu modelele electrice, dupa succesul cu Prius a pus tehnologia si pe Auris si Yaris, iar acum se concentreaza pe FuelCell. Cel mai probail BMW are nevoie de ceva dovedit: fiabilitatea motoarelor Toyota, pentru a produce si ei ceva fiabil si a se ridica de pe ultimele locuri in ce priveste fiabilitatea. O astfel de alianta le-ar creste cota de piata si i-ar ridica de pe ultimele locuri in ce priveste fiabilitatea. Si din cate vad este vorba de un urmas al lui Lexus si nu un viitor BMW, deci cel mai probabil BMW va pune doar sasiul si restul vin de la Toyota.

  • @@BMW-isti, miercuri, 06.11.2013 19:15

    Eu cred ca n-ai citit bine stirea, viitorul supercar comun va avea motor Bmw V8, deci Bmw vrea o masina fiabila cu-n motor de la ei, nu? Toyota va pune doar motorul electric, restul de la Bmw, iar i8 nu este supercar si inca nu se comercializeaza, chiar daca a fost lansat oficial, bai fratilor, deja e nefiabil si asta, intrebarea era dc are nevoie de Toyota pt a face un supercar, in afara de niste economii? Pai nu are nevoie, dar asta e situatia.