Seful de design Fiat: "Nu trebuie să repetăm greşeala pe care am făcut-o cu Multipla"

Publicat marţi, 12.11.2013 11:47 de Sebastian Toma

Lorenzo Ramaciotti, şeful departamentului de design de la Fiat, avertizează designerii auto din întreaga lume cu privire la proiectele cu un aspect controversat, design-ul unor modele fiind periculos pentru vânzările acestora.

Lorenzo Ramaciotti, şeful de design al grupului Fiat, a decis să tragă un semnal de alarmă privind modelele care au un aspect controversat. În cadrul unui eveniment destinat studenţilor la Colegiul de Artă din Londra, care au fost provocaţi să deseneze generaţia din 2020 a lui Fiat 500 şi a lui Fiat Panda, Ramaciotti a vorbit despre Fiat Multipla, unul dintre modelele care au avut ceea ce el numeşte design controversat.

Designerul le-a explicat studenţilor că oportunităţile pe care le prezintă fiecare model trebuie explorate din punctul de vedere al design-ului, cu toate că nu trebuie făcute prea multe provocări la nivelul consumatorului.

"Nu-i suficient să creezi o maşină inteligentă. Trebuie să aibă şi un design inteligent, iar acesta trebuie să arate că omul care o conduce este la fel de inteligent ca echipa de design care a desenat maşina. Trebuie să fie potrivit atât pentru voi, cât şi pentru client", explică Ramaciotti. Tocmai de aceea, şeful de design al grupului Fiat spune că o abordare prea populistă, cum ar fi cea a unei maşini care trebuie să fie plăcută de toată lumea, este la fel de periculoasă precum o maşină care poate să atragă doar un membru al unei familii, nu şi jumătatea lui.

În prezent, proiectul celor de la Fiat vizează 14 echipe a câte patru studenţi, care trebuie să deseneze viziunea proprie a generaţiei 2020 a modelelor Panda şi 500. Echipele trebuie să ia în considerare valorile mărcii Fiat şi identităţile separate ale celor două produse, ca apoi să creeze concepte de interior şi de exterior pentru ambele modele, în încercarea a oferi un design "proaspăt şi neaşteptat" în timp ce prezintă viziunea lor a ceea ce vor dori consumatorii peste şapte ani şi care vor fi tendinţele relevante în acea perioadă.

Via Autocar

  • Mustang, marţi, 12.11.2013 13:31

    De departe Multipla este cea mai urata masina construita vreodata, pana si Pontiac Aztec e mai frumoasa. Nu cred va mai face cineva o masina asa urata, asa ca nu are ce sfaturi sa dea seful de design Fiat la nimeni, pana si un copil de gradinita poate desena ceva mai frumos ! Multipla este o blasfenie adusa designului auto...

  • flavius, marţi, 12.11.2013 14:23

    Greseala Multipla a comiso Renault,cu Lodgy,la care acum ii reduc pretul,pentru revigorarea vanzarilor.

  • ztele, marţi, 12.11.2013 15:17

    @Mustang: pe langa exprimarea incoerenta, 3 minute de google ti-ar fi adus la cunostinta ca designer-ul lui Multipla este Roberto Giolito, Daca citesti articolul cap-coada, o sa realizezi si cine este Lorenzo Ramaciotti.

  • schumi, marţi, 12.11.2013 15:47

    Pt mine cea mai urata masina este Ssangyong Actyon.

  • Scorpionul.negru, marţi, 12.11.2013 20:14

    @Mustang Si cand te gandesti ca au fost multi care au dat bani pe Multipla :))...ciudate gusturi au avut !

  • arhitect, marţi, 12.11.2013 20:46

    povestea cu designul Multiplei, prea avangardist pt vremurile acestea ( masina a aparut in 1998), imi aduce aminte de modernitatea si esenta sculpturii lui Brancusi, neintelese la timpul lor; personal ador acest automobil, pt spatiul, caracterul practic si flexibilitatea interiotului ( incap 6 adulti foarte comod sau 3 ppersoane si un europalet intr-0 masina lunga de 3,99 m ); tot Roberto Giolito a desenat si Fiat 500 ( in maniera retro)

  • @arhitect, miercuri, 13.11.2013 11:00

    La fel a fost si A2 -ul la vremea sa ...mult prea avangardist (atat tehnologic cat si ca design considerat oribil de multi) insa nu a avut acelasi impact negativ in ochii publicului!

  • @admin, miercuri, 13.11.2013 12:52

    ...dar ce legatura are imaginea data cu Multipla? am fost indus in eroare in privinta modelului. De ce?!

  • Sebastian, miercuri, 13.11.2013 12:59

    @ @admin E simplu. Este o fotografie recentă a lui Lorenzo Ramaciotti în compania unui automobil.