Noul Mini - imagini şi detalii oficiale cu a treia generaţie

Publicat luni, 18.11.2013 16:55 de Sebastian Toma

Mini a prezentat astăzi cea de-a treia generaţie a hatchback-ului său lansată sub tutela BMW Group. Modelul păstrează designul tradiţional, dar vine cu multă tehnologie BMW şi trei motoare noi, printre care şi unitatea cu trei cilindri de 1.5 litri.

Mini, celebrul hatchback britanic, a ajuns la a treia generaţie în cei 12 ani de la relansarea sub aripa nemţilor de la BMW Group. Noua generaţie a modelului a debutat în ziua în care se aniversează 107 ani de la naşterea creatorului său, Sir Alec Issigonis, fiind lansat simulan la Saloanele de la Los Angeles şi Tokyo, precum şi la un eveniment special din Marea Britanie.

Noua generaţie a modelului este complet diferită faţă de predecesoarea sa, lansată în 2006. Pe lângă design, avem schimbări la nivelul dimensiunilor, modelul fiind mai lung cu 98 milimetri, mai lat cu 44 de milimetri şi mai înalt cu 7 milimetri. Ampatamentul a crescut cu 28 milimetri, iar ecartamentul faţă a fost mărit cu 42 milimetri, în timp ce distanţa dintre roţile din spate a crescut cu 34 de milimetri.

Noul Mini are mai multe componente comune cu viitoarele modele BMW decât au avut predecesorii săi. Vorbim despre platforma UKL, care va fi folosită şi de modelele BMW cu tracţiune faţă, precum şi de motorizările cu trei cilindri în linie, care vor fi introduse ulterior şi în gama producătorului bavarez. Noua platformă promite să asigure o masă mai redusă pentru Cooper, o manevrabilitate îmbunătăţită şi un nivel superior al performanţelor, totul fără a pierde caracterul modelelor Mini.

INTERIOR

În timp ce caroseria hatchback-ului a crescut, formatul general al interiorului nu a fost modificat. Cele patru locuri oferă acum mai mult spaţiu pentru ocupanţii lor, aceştia având la dispoziţie mai mult spaţiu pentru umeri, cap şi genunchi, alături de un portbagaj mărit cu 51 de litri. Elementele clasice de design găsite la bordul acestui model până în prezent au fost păstrate sub alte forme, iar în jurul acestora au fost integrate noile soluţii tehnice.

Principala schimbare este setul de instrumente de bord montat pe coloana de direcţie. Pe lângă asta, englezii au renunţat la necesitatea introducerii cheii în contact pentru pornirea motorului, fiind necesară apăsarea unui buton montat pe consola centrală pentru a acţiona demarorul. Deasupra acestui buton se află trei comutatoare circulare, folosite pentru a controla sistemul de încălzire şi ventilaţie al lui Mini Cooper. Blocul de comandă al luminilor este montat acum pe bord, iar comenzile pentru geamurile electrice sunt integrate în feţele de uşi.

TEHNOLOGIE

În funcţie de versiunea de echipare, Mini Cooper poate fi echipat fie cu un afişaj TFT cu patru linii, fie cu un ecran mutimedia color cu diagonala de 8.8 inch. Acesta din urmă integrează numeroase funcţii de infotainment şi controlează sistemul multimedia şi face legătura cu sistemele MINI Connected. Aceste sisteme oferă acum suport şi pentru smartphone-urile cu sistem de operare Android, incluzând şi aplicaţii dedicate acestora. Comenzile sistemului de navigaţie sunt intuitive şi acesta poate să fie "învăţat" cu anumite gesturi care să îndeplinească funcţii prestabilite, eliminând necesitatea ca şoferul să se uite la ecran pentru a activa respectivele funcţii. Întregul sistem este bazat pe iDrive-ul de la BMW, compania care deţine marca Mini. Lista de inovaţii şi noutăţi nu se opreşte aici, Mini devenind primul model din segment cu head-up display şi faruri full-LED, oferite opţional.

Tot la partea de tehnologie, enumerăm şi noile moduri de conducere introduse de Mini odată cu a treia generaţie a hatchback-ului lor. Schimbarea între modurile MID, SPORT şi GREEN se face folosind un comutator rotativ la baza selectorului treptelor de viteză şi alterează modul în care maşina răspunde la acceleraţie şi direcţie, precum şi iluminarea ambientală. În premieră în gama Mini a apărut şi un sistem de control dinamic al amortiozarelor, acesta fiind oferite în versiunea de performanţă – Cooper S.

Sistemul respectiv oferă alegerea între o rulare orientată spre confort şi o rulare sportivă. Compresia şi revenirea amortizoarelor sunt reglate prin controlul electric al supapelor electronice de drenaj (EDC) ale telescoapelor.

MOTORIZĂRI

Gama de propulsoare a noului Mini Cooper include trei unităţi, care asigură între 116 şi 192 CP. Motorizarea entry level stă sub capota lui Mini Cooper D, sub forma unui diesel cu trei cilindri în linie şi tehnologie TwinPower Turbo. Propulsorul respectiv are o cilindree de 1.496 centimetri cubi şi livrează 116 CP la 4.000 rpm şi 270 Nm la 1.750 rpm. Consumul mediu declarat al acestei motorizări euro 6 este situat între 3.5 şi 3.8 litri la sută, în funcţie transmisia, jantele şi anvelopele alese de client.

A doua motorizare cu trei cilindri în linie din gama Mini stă sub capota lui Cooper şi este alimentată cu benzină. Unitatea are o cilindree de 1.499 centimetri cubi, oferă 136 CP între 4.500 şi 6.000 rpm şi se mândreşte cu un cuplu maxim de 220 Nm între 1.250 rpm şi 4.000 rpm. În regim de overboost, motorul cu trei cilindri în linie poate să ofere chiar şi 230 Nm. Consumul mixt variază între 4.5 şi 4.8 litri la sută. Versiunea cu transmisie manuală accelerează de la 0 la 100 km/h în 7.9 secunde şi poate să atingă o viteză maximă de 210 km/h.

Cea mai performantă variantă a noului Mini are un motor cu patru cilindri în linie şi poartă denumirea Cooper S. Motorul foloseşte şi el tehnologia TwinPower Turbo de la BMW Group, are o cilindree de 1.998 cmc şi asigură 192 CP între 4.700 şi 6.000 rpm. Cuplul maxim este de 280 Nm, livrat între 1.250 şi 4.750 rpm, urcând până la 3.00 Nm în regim overboost. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h a acestei versiuni de motorizare este realizată în 6.8 secunde cu transmisia manuală, în timp ce consumul mixt variază între 5.4 şi 5.7 litri la sută, în funcţie de transmisia şi combinaţia de jante şi anvelope aleasă. Ne aşteptăm ca o versiune JCW a noului Mini Cooper să fie lansată ulterior.

Via MINI

  • noname00, luni, 18.11.2013 17:02

    Platforma UKL este cumva o platforma cumparata de la Peugeot? Sau construita impreuna cu Peugeot? Eu asta inteleg de la teava de esapament pe partea dreapta.

  • qq, luni, 18.11.2013 17:09

    misto, mai mult la tehnologie si performante. La estetic, dupa parerea mea ca l-au cam stricat, mai ales partea frontala.

  • Alex Seremet (BMW), luni, 18.11.2013 17:30

    @noname00 - nu are legatura cu Peugeot, este o platforma proprie. Aceeasi platforma poate va fi utilizata si de viitoarea generatie BMW Seria 1 (in vreo 5 ani), cea care va utiliza tracțiune față, nu propulsie. De fapt, poate e spus prea mult platformă. E o bază modulară care se adaptează în funcție de model. Iar colaborarea cu Peugeot-Citroen s-a oprit.

  • dfg, luni, 18.11.2013 18:24

    pai fiat scoate pt abarth 500, 180 cai din 1.4l...

  • Scorpionul.negru, luni, 18.11.2013 19:25

    Mi se par exagerat de mari stopurile....parerea mea este ca l-au stricat cu spatele ala. Restu pare o evolutie in bine...dar prefer oricand modelul anterior.

  • tzenu_bmw, luni, 18.11.2013 19:49

    Daca pana acum modelele Mini erau extrem de scumpe(in ceea ce priveste pretul)........acum cu tehnologia pusa pe noul model.....preturile vor fi astronomice...... probabil doar HUD si farurile full-LED vor adauga inca vreo 2500 euro la pretul final....... si binenteles ca probabil toti vor adauga si interior de piele navigatie camera pt. mers cu spatele si alte ghitibusuri.... intr-un final o masina stilata,'unica',interesanta insa destul de scumpa la achizitie(k masina noua)

  • dan_grc, luni, 18.11.2013 21:05

    Pe draq. Daca nu are motor de E39 nu imi place. Vreau sa scrie mare pe el BY BMW Bavaria Motors. Stiu sunt un HATER veritabil , dar asta ma face sa fiu pur fan . @mircea, scrie mare acolo la titlu BY BMW BAVARIA MOTORS, pai ce naiba ori esti jurnalist ori nu.......nshpa. Eu sunt HATER autentic de prost.

  • tupi, marţi, 19.11.2013 00:04

    " ....modelul fiind mai lung cu 98 milimetri, mai lat cu 44 de milimetri şi mai înalt cu 7 milimetri" Pai in stilul asta saracul MINI va ajunge in cativa ani mai mare decat un range rover ?!!!!!!!!

  • davidjupanu, marţi, 19.11.2013 10:42

    cica a treia generatie....mie mi se pare un facelift cam nereusit chiar si la interior....cadranul ala mare rotund din mijloc face ca bordul sa fie in continuare ugly....stiu ca pe partea de motoare si tinuta de drum o sa fie in continuare un as dar in acest segment cred ca conteaza mult si partea de estetica

  • Mircea, miercuri, 20.11.2013 07:47

    Mașina de gay.

  • flavius, miercuri, 20.11.2013 10:33

    As prefera oricand vechiul si clasicul Mini, cu sisteme de siguranta si motorizare de bun simt.Bineinteles la un pret decent.

  • lorinczi.thomas, vineri, 22.11.2013 20:24

    Grila de Aston Martin - Noua Ordine Mondiala:) Sau Ford B-Max|Fiesta sau Tesla Model S?

  • @lorinczi, vineri, 22.11.2013 22:08

    Tu observi cum arata grila primului Mini? Ultima generatie de acolo are inspiratia, nu de la Aston.

  • lorinczi.thomas, duminică, 24.11.2013 11:17

    @@lorinczi: Nu prea seamana. Cum spuneam, seamana cu Tesla Model S, care seamana cu Ford B-Max, care seamana cu grila Aston Martin (sau, daca nu, cu grila hexagonala scoasa acum cativa ani de Hyundai)!

  • @lorinczi, duminică, 24.11.2013 11:37

    Deci nu seamana, dar grila primului Mini sub tutela Bmw cum arata? Adica a 2-a generatie? Nu seamana cu actuala? Ce spui tu acolo de Tesla si de B-max? Daca vrei sa gasesti asemanari este exact invers.