Honda Civic Type R - noua generaţie introduce primul motor VTEC Turbo de 280 de cai putere
Honda Civic Type R se prezintă astăzi în faţa audienţei într-o versiune aproape de producţie, echipată, în premieră, cu noul motor VTEC Turbo de 2.0 litri şi 280 de cai putere.
Honda a dezvăluit astăzi o versiune aproape de producţie a noii generaţii Civic Type R, modelul care va trebui să fure din clienţii etalonului Renault Megane RS.
VIDEO: Renault Megane RS şi VW Golf GTI se întrec pe circuit
Hot-hatch-ul nipon a renunţat la camuflaje şi trădează o caroserie vopsită în negru mat.
Spoilerul frontal a primit prize de aer mai generoase, pasajele roţilor au devenit mai evazate, hayonul s-a ales cu un eleron de mari dimensiuni, iar posteriorul se lasă dominat de un deflector flancat în ambele părţi de ţevi de eşapament duble.
Noutatea absolută se află însă sub capotă, acolo unde Honda oferă primul său motor VTEC Turbo, cu o capacitate de 2.0 litri. Va fi prima unitate turbo, dintre cele trei lansate astăzi de Honda, care ajunge în Europa. Fanii Honda vor fi mulţumiţi să afle că unitatea cu patru cilindri poate oferi o putere totală de 280 de cai. Ceva mai mult decât Renault Megane RS, dar fix la fel ca Opel Astra OPC.
Potenţialul ascuns sub capotă îl mulţumeşte pe Takanobu Ito, preşedintele executiv Honda, care susţine că noul Civic Type R îşi propune să stabilească un nou record de timp pentru o maşină de serie cu tracţiune faţă pe circuitul de la Nurburgring. În prezent, recordul îi aparţine lui Renault Megane RS, care a parcurs cei 20 de kilometri ai Iadului Verde în doar 8 minute şi 7 secunde.
Pe lângă instalarea unui nou motor, cu mult mai puternic decât cel al vechii generaţii, inginerii Honda au pregătit pentru Civic Type R şi un nou şasiu, cu o suspensie revizuită, un ecartament mai mare, un ESP cu o intervenţie recalibrată şi frâne Brembo, ascunse în spatele unor jante de 19 inch.
Versiunea finală a noului Honda Civic Type R ar putea debuta la începutul lui 2014, însă lansarea sa comercială pe piaţa europeană se va face abia în 2015.
Din acest moment motoarele turbo nu vor mai fi criticate de fanii japonezelor.