Honda Civic Type R - noua generaţie introduce primul motor VTEC Turbo de 280 de cai putere

Publicat marţi, 19.11.2013 11:02 de Bogdan Mirică

Honda Civic Type R se prezintă astăzi în faţa audienţei într-o versiune aproape de producţie, echipată, în premieră, cu noul motor VTEC Turbo de 2.0 litri şi 280 de cai putere.

Honda a dezvăluit astăzi o versiune aproape de producţie a noii generaţii Civic Type R, modelul care va trebui să fure din clienţii etalonului Renault Megane RS.

VIDEO: Renault Megane RS şi VW Golf GTI se întrec pe circuit

Hot-hatch-ul nipon a renunţat la camuflaje şi trădează o caroserie vopsită în negru mat.

Nu lipseşte kitul aerodinamic aplicat peste formele clasice, kit menit să îmbunătăţească răcirea motorului, a frânelor şi să ofere mai multă apăsare aerodinamică.

Spoilerul frontal a primit prize de aer mai generoase, pasajele roţilor au devenit mai evazate, hayonul s-a ales cu un eleron de mari dimensiuni, iar posteriorul se lasă dominat de un deflector flancat în ambele părţi de ţevi de eşapament duble.

Noutatea absolută se află însă sub capotă, acolo unde Honda oferă primul său motor VTEC Turbo, cu o capacitate de 2.0 litri. Va fi prima unitate turbo, dintre cele trei lansate astăzi de Honda, care ajunge în Europa. Fanii Honda vor fi mulţumiţi să afle că unitatea cu patru cilindri poate oferi o putere totală de 280 de cai. Ceva mai mult decât Renault Megane RS, dar fix la fel ca Opel Astra OPC.

Potenţialul ascuns sub capotă îl mulţumeşte pe Takanobu Ito, preşedintele executiv Honda, care susţine că noul Civic Type R îşi propune să stabilească un nou record de timp pentru o maşină de serie cu tracţiune faţă pe circuitul de la Nurburgring. În prezent, recordul îi aparţine lui Renault Megane RS, care a parcurs cei 20 de kilometri ai Iadului Verde în doar 8 minute şi 7 secunde.

Pe lângă instalarea unui nou motor, cu mult mai puternic decât cel al vechii generaţii, inginerii Honda au pregătit pentru Civic Type R şi un nou şasiu, cu o suspensie revizuită, un ecartament mai mare, un ESP cu o intervenţie recalibrată şi frâne Brembo, ascunse în spatele unor jante de 19 inch.

Versiunea finală a noului Honda Civic Type R ar putea debuta la începutul lui 2014, însă lansarea sa comercială pe piaţa europeană se va face abia în 2015.

  • UNU, marţi, 19.11.2013 11:24

    Din acest moment motoarele turbo nu vor mai fi criticate de fanii japonezelor.

  • eu, marţi, 19.11.2013 12:51

    a dat domnu sa se trezeasca si astia....buuun!!in sfarsit! As vrea sa vad ceva agregate si pe versiuni normale nu doar pe jucarii d'astea. acu sa vezi laude de la aia care sapt trecuta urlau ca motoarele turbo sunt naspa...ca nu's fiabile... ca car ca mar...

  • mbz, marţi, 19.11.2013 13:55

    2015!!! masina asta trebuia sa apara ''ieri'' nu in 2015, asta daca nu vrea sa ramana iar in spatele concurentei.

  • Ivanoff, marţi, 19.11.2013 14:23

    Nu motoarele turbo sunt problema ci diferenta semnificativa intre nivelul de fiabilitate a produselor japoneze si restul... Si apropos, cand japonezii se pun sa se joace cu turbinele fac ravagii, vezi aici GT-R si Civic-ul de fata si sa nu mai amintesc ca altora le-au trebuit 3 generatii de GTI-uri plus doua R-uri pt a scoate dintr-un 2.0 Turbo o putere care sa se apropie cat de cat de primul Turbo de 2.0 de la Honda...

  • Bloodrave, marţi, 19.11.2013 14:42

    In Sfarsit! O sa fie interesanta lupta in segmentul hothatch. Mai ales ca se va lansa si Seat Leon Cupra + hothatch-urile care sunt deja pe piata. Mai ramane sa vedem si ce pret va avea Type-R-ul.

  • Misha, marţi, 19.11.2013 15:15

    @UNU Alo... De Subaru ai auzit? Numai bate campii!

  • RRR, marţi, 19.11.2013 15:16

    @UNU - probabil vor fi criticate in continuare cele de capacitate mica sau foarte mica – discutiile aprinse pe aceasta tema se refereau la avantajele unui motor mai mare [nu urias] in detrimentul unui turbo. Nu mai intru in detalii pt ca se transforma intr-o discutie interminabila ca intodeauna :) Eu voi prefera oricand pe civicul meu motorul de 1.8 in loc de un motor de 1.0 sau 1.5 la aceeasi putere dar turbo. Cand se vor lansa si celelalte motoare honda ma voi duce sa fac un test drive special pt acest lucru. @eu – „aia de sapt trecuta” nu se refereau la un motor de 280 de cai. Din ce am citit eu prin comentarii era o discutie generala despre motorizari pe masini normale. Si eu daca as vedea in lista de accesorii honda un kit turbo pt motorul de 1.8 imediat as face credit si m-as duce sa-l instalez....dar asta este cu totul alta situatie. @mbz – asta cam asa e.

  • @RRR, marţi, 19.11.2013 16:15

    my friend am o veste buna proasta pt tine , depinde cum o iei mr honda va scoate pe langa acest motor de 2.0 turbo si unul de 1.5 si unul de 1.0 in 3 cilindri turbo

  • noname00, marţi, 19.11.2013 17:08

    @ivanoff - comparatia facuta de tine cu GTI nu tine cont de nivelul pietei in momentul in care s-a lansat Golf 5 GTI (a fost prezentat in 2003). In acel moment Megane RS nu exista, Focus ST avea 173 CP dintr-un motor 2.0 aspirat, Focus RS din punct de vedere al pretului era in alta categorie, si avea 215 CP, iar Civic Type R avea un 2.0 aspirat de 197 CP. In 2003 Golf 5 GTI nu avea nevoie de mai multa putere, o putere mai mare scazand si fiabilitatea motorului, astfel ca au crescut treptat puterea avand date din piata despre fiabilitate. Totusi nu inteleg de ce Golf 7 GTI nu are cel putin 250 CP, dar poate ca s-ar fi apropiat prea mult de Golf R de 300 CP. Noua generatie de Civic Type R va avea 280 CP nu pentru ca au reusit sa scoata mai multa putere dintr-un 2.0 turbo, ci pentru ca au nevoie sa concureze in primul rand cu Megane RS, care are 265 CP, si pentru ca vanzarile vor incepe in 2015, moment in care e posibil ca Megane RS sa aiba mai multa putere. Acum depinde si de pretul la care se va lansa, daca va avea pretul unui Golf R, atunci comparatia cu Golf GTI nu isi are rostul.

  • @Ivanoff, marţi, 19.11.2013 18:23

    Ia spune tu cat de fiabil este Gt-R, cate sute de mii de km rezista un motor de 3.8 si 600 de cai forjat la maxim, va tine o viata, nu? Ce tot latrati fratilor cu fiabilitatea, pana acum o dadeati ca motoare mici supraalimentate este egal fiabilitate foarte proasta, acum va avea si Honda motor cu 3 cilindri de 1 litru si turbo, ala va fi super fiabil, nu? Nu mai e valabil ca motoare mar aspirate si puteri mai mici este fiabilitatea suprema? Acum bravo Honda ca are puteri mai mari din motoare turbo? Ipocrizie curata.

  • @Ivanof, marţi, 19.11.2013 19:48

    Am uitat sa iti zic un lucru. Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jurul meu ma simt mult mai bine -> Ion Creanga

  • @@Ivanoff, marţi, 19.11.2013 19:53

    Baiatu, nu e prima oara cand folosesti citatul asta, nu mai tin minte cui i-ai mai spus asta, dar cred ca nu prea intelegi ce vrea sa spuna Creanga, vrea sa spuna, cu autoironie ca este prost dar se simte mai bine cand vede ca-n jurul lui sunt altii si mai prosti, te-ai prins? Deci daca ii spui cuiva asta facandu-l prost si tu de afli printre cei care sunt in jurul lui, adica mai prost decat el, in acest caz tu fiind primul pe lista:).