Volvo "aruncă" în traficul din Goteborg 100 de maşini experimentale care se pot conduce singure
Dacă treceţi începând din 2014 prin Goteborg, aveţi şansa de a vă întâlni cu cele mai inteligente maşini construite până acum. 100 de Volvo-uri care pot să-şi găsească singure loc de parcare şi să se "conducă" autonom pornesc într-un experiment prin şi pe lângă oraşul suedez.
Volvo şi autorităţile suedeze din oraşul Goteborg au anunţat oficial că proiectul deceniului, care vizează dezvoltarea unor maşini autonome, se află în plin avânt, urmând să debuteze cu un lot de 100 de maşini care-şi vor face drum prin şi pe lângă oraşul de origine al mărcii Volvo. Acestea sunt primele maşini Volvo care pot să se "conducă" singure în trafic atunci când şoferul cuplează "pilotul automat".
Proiectul se numeşte oficial "Drive Me - Self-driving cars for sustainable mobility" şi este fructul colaborării dintre producătorul auto suedez, autorităţile statului nordic, Parcul Ştiinţific Lindholmen şi oficialităţile oraşului Goteborg. Conform primelor declaraţii ale părţilor implicate, experimentul celor 100 de maşini autonome care circulă liber prin Goteborg va fi urmat, în 2017, de vânzarea primelor astfel de modele.
Scopul declarat al celor de la Volvo este de a dezvolta, până în 2020, maşini în care ocupanţii nu vor suferi răni grave sau decese. "Maşinile autonome sunt o parte integrală a Volvo Cars şi a viziunii guvernului suedez de a elimina decesele pe şosele. Iar acest program-pilot este primul pas spre aceste ţinte", a declarat Hakan Samuelsson, preşedintele Volvo. Conform acestuia, testul are mai multe scopuri, cel mai important fiind acela de a aduna opinii şi păreri ale şoferilor care vor lua parte la acest experiment.
Maşinile autonome nu sunt, în viziunea celor de la Volvo, unele care preiau complet controlul maşinii, ci care îl ajută pe şofer să iasă din situaţii des întâlnite în trafic, precum cozile pe bulevarde sau pe autostradă, găsirea unui loc de parcare şi rularea la viteze de croazieră. Astfel, pe lângă faptul că maşinile pot să funcţioneze complet autonom atunci când rulează cu 130 de kilometri pe oră pe autostradă, ghidându-se după marcaje şi după celelalte maşini cu ajutorul unei armate de senzori, acestea sunt capabile să caute şi să ocupe singure un loc de parcare după ce-l lasă pe şofer la destinaţie.
"Scopul este de a pune maşina se descurce în toate scenariile posibile, implicit să iasă de pe şosea sau autostradă şi să găsească de una singură o zonă de siguranţă în care să oprească dacă şoferul este incapabil să preia controlul atunci când este nevoie", spune Erik Coelingh, Specialist Tehnic al celor de la Volvo.
o dovada din ceea ce ar numi americanul "rocket scince" o ocazie din ceea ce ar numi romanul "o prostie dom'le"