Ford Mustang - a şasea generaţie este aici
Ford a dezvăluit astăzi noua generaţie a modelului Mustang, în ambele variante de caroserie, coupe şi cabrio. Muscle-car-ul american, programat să debuteze şi în Europa, se vrea a fi un model global, cu motorizări eficiente şi o suspensie îmbunătăţită.
Ford a dezvăluit astăzi, oficial, noua generaţie a modelului Mustang, muscle-car-ul legendar american, care îşi începe astfel sărbătorirea a jumătate de secol de existenţă.
POVEŞTI AUTO: Ford Mustang - 50 de ani de legendă
Spre deosebire de vechile modele, Ford a decis ca noul Mustang să fie un produs global, gata să fie vândut pe orice piaţă, motiv pentru care lansarea s-a făcut concomitent în şase capitale ale lumii.
Design agresiv cu influenţe tradiţionale
Aşa cum era de aşteptat, noua generaţie vine cu un design mult evoluat, cu un caracter agresiv, sugerat de grila mare trapezoidală, de blocurile optice mai ascuţite, de parbrizul uşor mai înclinat şi de aripile spate extrem de evazate. Posteriorul este dominat de un deflector în care stau înfipte două ţevi de eşapament cromate, fără a altera însă spiritul tradiţional al vechilor modele prin adoptarea unor stopuri sub forma a trei baghete, toate echipate cu lumini LED.
Pentru cei care vor să simtă vântul prin păr, Ford a pregătit şi varianta decapotabilă a modelului, echipată cu un acoperiş textil ce coboară mult linia plafonului faţă de generaţia anterioară.
Interiorul păstrează influenţele aviatice, însă plusează cu materiale superioare calitativ. Instrumentele de bord au fost redesenate, iar în centrul planşei de bord a fost instalat un sistem multimedia ce găzduieşte aplicaţii, MyFord Touch, SYNC şi un sistem audio performant. Nu în ultimul rând, modelul a fost echipat şi cu acces inteligent fără cheie.
Motor turbo Ecoboost cu patru cilindri
Motorizarea entry-level va fi un V6 de 3.7 litri, capabil să livreze 300 de cai şi 365 de Nm. Pentru cei care îşi doresc ceva mai multă eficienţă, dar la fel de multă putere, Ford s-a gândit să aducă sub capota lui Mustang şi un motor turbo Ecoboost de 2.3 litri, cu numai patru cilindri. Fanii muscle-car-urilor adevărate nu au de ce să se îngrijoreze: unitatea livrează 305 cai putere, deci mai mult decât V6-le, şi un cuplu extrem de generos, de 406 Nm. Versiunea de top va fi animată de popularul V8 de 5.0 litri, dispus să ofere 420 de cai şi 528 de Nm.
Resursele sunt transferate, în mod tradiţional, punţii spate. Totul se face fie cu ajutorul unei cutii manuale, fie prin intermediul unei transmisii automate, cu padele montate în spatele volanului.
Suspensie independentă şi launch control
Şi pentru ca ecuaţia să fie pefectă, Ford a decis să modifice radical şi suspensia. Acum vorbim de legături independente pe puntea spate şi de o conexiune MacPherson pe cea faţă. Totul pentru o stabilitate superioară vechilor generaţii şi pentru un ruliu estompat. Conexiunea cu asfaltul se va face prin intermediul unor jante de 19 inch, din aluminiu, oferite standard pe versiunea europeană.
Tot la capitolul ţinută de drum trebuie menţionat şi sistemul electronic de control al stabilităţii (ESP), recalibrat pentru a „exploata la maxim capacităţile dinamice ale maşinii”, după cum se arată chiar în comunicatul de presă.
Şi pentru că Ford a simţit nevoia să ancoreze noul Mustang în progresul tehnologic contemporan, versiunea de top Mustang GT vine echipată în standard şi cu un sistem „launch control”, menit să dozeze rafinat şi eficient cei 538 de Nm la plecarea de pe loc.
Noul Mustang va ajunge în showroom-urile din Statele Unite şi din Australia în toamna anului viitor, urmând ca debutul european să se consemneze oficial abia la începutul lui 2015.
Arata foarte bine,design-ul e modern,dar are si influente retro,pot sa spun ca e cea mai frumoasa masina sport pe care am vazut-o in ultimii ani. Good job,Ford!