Nissan Leaf - modelul electric a ajuns la clientul cu numărul 100.000

Publicat miercuri, 22.01.2014 13:39 de Bogdan Mirică

Nissan Leaf este cel mai popular model electric al prezentului. Maşina japonezilor a reuşit să adune 100.000 de clienţi în trei ani de la debutul comercial.

Dacă Toyota Prius a rămas în istorie ca pionierul tehnologiei hibride de serie, Nissan Leaf are toate şansele de a scrie şi el o pagină importantă în evoluţia industriei auto ca model electric de serie.

Ideea japonezilor de a oferi un automobilcu emisii zero şi un preţ abordabil a dat roade. Nissan a anunţat producţia exemplarului 100.000, la exact trei ani de la debutul său comercial mondial.

Maşina cu numărul 100.000 a ajuns la un tânăr doctor stomatolog din Marea Britanie, după ce exemplarul 99.999 a fost livrat unei femei din Statele Unite.

Disponibil pe 35 de pieţe, Leaf a reuşit să îşi asigure o cotă de piaţă globală de 45%. Este o performanţă impresionantă, asiaticii reuşind să convingă foarte mulţi clienţi care şi-au dorit un cost de deplasare redus şi zero emisii.

Brett Garner, dentistul care a ridicat cheile maşinii cu numărul 100.000 dintr-un showroom britanic, şi-a motivat alegerea: „Am ales un Nissan Leaf pentru că sunt interesat de costurile de exploatare. De asemenea, preţurile mici pentru asigurare, întreţinere şi deţinere au influenţat-o pe soţia medicului. Ea a avut ocazia de a conduce un Leaf închiriat pe o distanţă de aproximativ 800 de kilometri şi costurile deplasării au fost uimitoare. Aşa a ajuns să îşi dorească un Leaf şi pentru familia noastră”, a declarat Garner.

  • gfgh, miercuri, 22.01.2014 14:24

    Bine asa....

  • Inexo-cuantic, joi, 23.01.2014 00:23

    Nu sunt fan, dar trebuie sa recunosc.........sincere felicitari, si Sa auzim numai de bine !

  • razvanis, joi, 23.01.2014 10:43

    Costul ala de deplasare este compensat de devalorizarea catastrofala a masinii cand vine vorba de revanzare, care pana la urma tot banii clientului sunt, nu-i da pe combustibil ii da pe masina, cand tragi linie dupa 5 ani iesi cam tot acolo cu dezavantajul autonomiei ridicole , comparativ cu o masina clasica, in tot acest timp.

  • vianu, joi, 23.01.2014 11:21

    asa e razvanis. Atunci cand cineva isi cumpara masina noua (si electrica) PRINCIPALUL aspect la achizitie este valoarea de revanzare peste 3-5 ani. Nu conteaza aspecte secundare cum ar fi: mod de viata, asteptari, satisfactie, chiar si imagine si in general "chestii" secundare de tipul asta. e ca si cum i-ai critica pe cei ce au dat 500Eu pe primele SSD-uri aparute pe piata. Sau pe primii proprietari de "plasme". Sau....

  • da, joi, 23.01.2014 21:35

    Va avea succes in continuare. Sper sa ajungem si noi macar la jumatate din gradul de civilizatie al britanicilor sau scandinavilor pentru a vedea Nissan Leaf pe strada in Romania. Sper...

  • @razvanis, joi, 23.01.2014 21:52

    Masina deabia are 3 ani de la lansare si tu speculezi o posibila piata in 5 ani pentru revanzare... ma lasi cu asa-zisele "analize"! o dai in ridicol... Masina are un target foarte clar, tu esti cel intr-o ceata totala.