Ferrari California-T, facelift-ul surpriză din Maranello
Ferrari California a primit un facelift subtil, alături de un motor V8 twin-turbo de 560 CP şi 755 Nm. Modelul italian va debuta la Salonul Auto de la Geneva.
Ferrari a prezentat, după mai multe teasere şi luni de zvonuri, un model de serie cu o motorizare turbo. Vorbim despre un facelift aplicat gamei California, botezată acum California T. De la F40 încoace, este primul Ferrari cu motor turbo, iar asta înseamnă mult pentru un constructor care pune preţ pe tradiţie, exclusivitate şi spirit.
Cuplul maxim a crescut cu 49% faţă de unitatea V8 aspirată a lui California, iar cei de la Ferrari spun că au eliminat complet potenţialul unui răspuns întârziat al turbocompresorului. Puterea maximă este de 560 CP, în timp ce cuplul maxim a urcat la 755 Nm. În cazul transmisiei cu două ambreiaje, Ferrari California T asigură un sprint 0-100 km/h în 3.6 secunde, la doar 0.2 secunde de Ferrari 458 Spider. Performanţele de frânare au crescut şi ele, fiind necesari 34 de metri pentru a opri de la 100 km/h, totul cu ajutorul sistemului de frânare carbon-ceramic. Masa lui California a scăzut cu 5 kg, totalizând 1.625 kilograme. Viteza maximă a decapotabilei este de 316 km/h.
Listele de comenzi pentru California T se deschid în luna martie, odată ce modelul debutează la Salonul Auto de la Geneva. Modelul rămâne cel mai ieftin Ferrari, cu toate că nu este deloc lent sau puţin puternic. Îmbunătăţirile nu s-au oprit aici, California T primind amorizoare Magnaride, arcuri noi şi o direcţie recalibrată. Facelift-ul a adus şi o parte frontală inspirată de F12 şi FF, în timp ce profilul este inspirat de legendarul 250 Testa Rossa. Habitaclul a fost actualizat, având la dispoziţie un nou afişaj pentru sistemul multimedia, un afişaj dedicat pentru performanţele vehiculului, o nouă tapiţerie din piele şi butoane pentru comutarea directă a sistemului Launch Control şi a modului "Race", care nu necesită explicaţii suplimentare..
Propulsorul se mândreşte cu un arbore cotit de tip flat-plane, inspirat din motorsport, care elimină necesitatea unor contragreutăţi care i-ar fi inhibat performanţele în favoarea unei scăderi uşoare a rafinamentului. Spre comparaţie, majoritatea motoarelor V8 de serie, indiferent că sunt aspirate sau supraalimentate, au un arbore cotit de tip crossplane. Diferenţa dintre cele două construcţii ale arborelui cotit este modul în care bielele sunt legate de arborele cotit, "metoda" flat-plane fiind legată în două puncte cardinale, fiecare pereche de pistoane având două legături, pe când soluţia crossplane implică o legătură pentru cilindrii opuşi la toate cele patru puncte cardinale. Paradoxal, soluţia crossplane de construcţie a arborelui cotit a fost dezvoltată în anii '20, patentul fiind împărţit de Cadillac şi de Peerless, toate motoarele V8 precedente fiind realizate în formula flat-plane. Soluţia cross-plane este preferată de constructori datorită rafinamentului superior livrat.
Via Ferrari
Nu pot sa cred ca si Ferrari adopta IDIOTENIA de " filozofie de design" specifica masinilor germane, adica aceea ca toate masinile din gama sa semene intre ele. Deja nemtii ne-au plictisit pe toti cu noile modele care sunt cam acelasi model ca design doar ca e mai mic sau mai mare in dimensiuni si cu mai multe sau mai putine optionale. De curind chiar si Mercedes a intrat in "clubul" nemtilor si se pare ca si Lamborghini o va face. Unde este identitatea fiecarui model de masina in parte de alta data ?! Acest California T, nu este altceva decit un F12 Berlinetta, care la rindul lui este un FF (ma refer la partea frontala)... Doar atit mai pot sa zic: CE LIPSA DE INSPIRATIE AU DESIGNERII IN ANUL 2014 !!! :(