Renault Twingo - noua generaţie vine cu motor şi propulsie spate
Renault se pregăteşte să joace din nou tare în segmentul mini. Noua generaţie Twingo are o platformă construită împreună cu Mercedes, motor spate şi propulsie posterioară.
După o serie de speculaţii şi un site care a cronometrat până la ultima secundă debutul mondial, noul Renault Twingo a fost dezvăluit oficial de constructorul francez. Modelul de segment mini, destinat a se bate cu Fiat 500, se bazează pe forme apropiate de cele ale rivalului francez.
Caroserie cu cinci uşi
Cum era de aşteptat, Twingo duce mai departe filosofia de design inaugurată de Laurens van den Acker odată cu instalarea sa în postura de şef al departamentului de creaţie Renault. Partea frontală adoptă blocuri optice noi, dublate de un al doilea set de faruri, rotunde şi ceva mai mici. Totul este separat de o grilă de tip fagure, în mijlocul căreia designerii au aşezat un logo mare Renault, tocmai pentru a da valoare brandului. Grila este dublată de o bară longitudinală de culoare roşie, menită să contrasteze cu albul caroseriei. Partea inferioară a spoilerului găzduieşte proiectoarele.
Liniile roşii se continuă şi în partea laterală, dar şi la nivelul posteriorului. De asemenea, jantele din aliaj păstrează şi ele câteva elemente de culoare roşie. Posteriorul vine cu un hayon complet din sticlă, de culoare neagră, din nou un contrast cu albul caroseriei. Nu lipseşte nici deflectorul fals şi nici eleronul montat în partea superioară a hayonului, două detalii estetice care subliniază spiritul sportiv.
O noutate extrem de importantă este configurarea caroseriei. Ea vine cu cinci uşi şi nu cu trei aşa cum au fost generaţiile anterioare. Al doilea rând de portiere vine cu mânere ascunse în ultimul rând de montanţi. Geamurile vor avea o deschidere laterală, ca în cazul actualului model.
Inspirat de Renault 5 Turbo
Noul Twingo a fost creat de la o simplă bucată de hârtie albă, pe care designerii au creat un model nou, inspirându-se din formele primului Twingo şi a legendarului Renault 5. În comunicatul oficial, se arată că „luneta şi bosajele proeminente sunt create după formele posterioare ale vechiului Renault 5 Turbo, maşină extrem de populară pentru propulsia posterioară”.
Exteriorul va putea fi oferit alături de patru culori „pop”, inclusiv albastru light, alb, galben şi roşu. Ele vor putea fi personalizate cu inserţii de altă culoare, regăsite la nivelul oglinzilor laterale, a bandourilor laterale de protecţie, al grilei frontale şi al decorurilor pentru întreaga caroserie. Practic, noul Twingo mizează pe o mulţime de posibilităţi de personalizare, asemeni rivalilor săi Fiat 500 şi Opel Adam.
Chiar dacă nu a publicat detalii despre interior, Renault a lăsat să se înţeleagă că habitaclul va fi unul vesel şi colorat, gândit complet de la zero pentru a oferi o interfaţă prietenoasă şi versatilitate.
Twingo are acum propulsie spate
A treia generaţie a lui Twingo este dezvoltată pe o platformă complet nouă, care a luat naştere în parteneriat cu Mercedes, ca parte a înţelegerii pe care Daimler o are cu Renault-Nissan. Lucrul la noua arhitectură cu propulsie spate şi motor amplasat posterior a început în 2010 şi a vizat posibilitatea de a găzdui atât noul Twingo, cât şi viitoarele Smart-uri cu două sau patru locuri.
Renault nu a dat detalii despre motorizarea de care va beneficia Twingo, însă, în trecut, Automarket v-a vorbit despre eforturile uzinei de la Mioveni de a pregăti un propulsor 0.9 Tce pentru micul Smart Fortwo.
Viitorul Smart Fortwo va avea un motor pe benzină produs de Dacia la Mioveni
Este, aşadar, logic să ne gândim că fratele francez de platformă, produs al părintelui Renault, va adopta acelaşi motor 0.9 Tce, oferit în mai multe versiuni de putere. Potrivit Renault, chiar dacă noul Twingo vine cu dimensiuni ceva mai compacte, poziţionarea motorului în spate va permite oferirea unui habitaclu mai generos.
Renault va oferi mai multe detalii despre viitorul său motor de oraş în data de 4 martie, cu ocazia deschiderii Salonului Auto de la Geneva, acolo unde micul Twingo va fi vedeta standului francez.
De unde vine numele Twingo
Twingo a luat naştere în 1992, atunci când Renault prezenta modelul de serie în cadrul Salonului Auto de la Paris. Câteva luni mai târziu, în 1993, Renault intra în forţă în segmentul mini. Twingo, o combinaţie a cuvintelor Twist, Swing şi Tango, s-a impus repede ca un produs dorit de publicul feminin.
În momentul lansării, prima generaţie propunea o mulţime de dotări interesante: un panou de instrumente montat în centrul planşei de bord, o banchetă spate care glisa pentru un portbagaj mai mare sau pentru mai mult loc la nivelul picioarelor şi un planşeu care se ridica odată cu deschiderea hayonului.
Twingo era oferit cu un motor de 1.2 litri, cu patru cilindri, ce oferea 55 de cai putere. Mai apoi, motorul a fost îmbunătăţit la 60 de cai putere. Au existat mai multe facelift-uri pentru noua generaţie, unul în 1998, unul în 2000 şi unul în 2004. Producţia modelului european s-a încheiat în 2007 la uzina din Flint, Franţa, însă în Africa de Sud ea a continuat până în 2012.
A doua generaţie Twingo
A doua generaţie a fost introdusă în 2007 şi nu s-a mai bucurat de succesul primului model. Dezvoltat pe platforma lui Clio II, Twingo primea multe îmbunătăţiri structurale pentru a obţine un scor bun la testele EuroNCAP. Caroseria era pusă în mişcare de un motor de 1.2 litri, disponibil în mai multe versiuni de putere: 60, 75 şi 100 de cai.
În 2008, Renault introducea şi versiunea sportivă Twingo RS, care folosea un motor de 1.6 litri şi 135 de cai putere. Rămâne memorabil episodul Top Gear în care Jeremy Clarkson a condus un Twingo RS prin canalizarea din Belfast. După mai multe accidente, maşina sfârşea în mare.
dupa R5 si Clio V6 mai apare un renault cu tractiune spate. de aici si posibilitati nelimitate de distractie si tuning. iti poti imagina chiar un motor de hayabusa in locul celui stock.