BMW Seria 2 Active Tourer: prima tracţiune faţă din istoria BMW debutează pe un monovolum compact

Publicat vineri, 14.02.2014 12:14 de Mircea Meșter

BMW sparge astăzi gheaţa de două ori cu un singur model. Noul BMW Seria 2 Active Tourer este primul model cu tracţiune faţă al mărcii şi devine în acelaşi timp primul monovolum din gamă.

Încă un bastion al industriei auto cade oficial astăzi. După ce Porsche şi Subaru au adoptat motoare diesel, după ce SUV-urile au apărut în gama unor constructori sport şi după ce modelele electrice şi hibride au început să apară în gamele unor constructori cu game dedicate performanţei, BMW îşi calcă pe inimă şi prezintă primul său model cu tracţiune faţă din întreaga istorie a constructorului bavarez.

Este vorba de noul BMW Seria 2 Active Tourer, model care devine în acelaşi timp şi primul monovolum din gama mărcii germane.

Modelul care-i va lăsa cu gura căscată pe mulţi dintre puriştii BMW se prezintă în faţa publicului ca o maşină de familie încadrată în segmentul în care există Renault Scenic sau VW Golf Plus, dar cu atitudinea şi pretenţiile premium pe care le oferă BMW. Restul fanilor BMW care îşi doresc o maşină de familie de calitate superioară care să fie practică, să consume puţin şi să aibă şi sigla mărcii pe capotă au de acum o alternativă îndeajuns de interesantă în oferta mărcii.

În mod evident, BMW susţine că tracţiunea faţă - un adevărat sacrilegiu conform bibliei neoficiale a fanilor BMW - nu înseamnă că modelul nu-şi menţine caracterul dinamic care a reprezentat dintotdeauna marca germană. În plus, motoarele pe care le are la dispoziţie noul Seria 2 Active Tourer sunt reprezentate de versiunile economice ale unităţilor BMW, astfel că vorbim de un BMW care se apleacă mai mult ca niciodată spre zona de confort şi eficienţă decât pe cea de dinamică şi sportivitate. Nu trebuie ignorat nici aspectul practic al modelului german, care vine cu un portbagaj de 468 de litri (1510 litri dacă bancheta fracţionabilă 40:20:40 este rabatată) care are podea dublă.

TREI CILINDRI TURBO DE 1.5 LITRI

Apropo de motoare, lansarea noului model vine cu trei unităţi, două pe benzină şi una diesel. Vorbim în primul rând despre o apariţie în premieră pe gama BMW pe versiunea 218i Active Tourer: un motor turbo cu trei cilindri de 1.5 litri care dezvoltă 136 de cai putere şi 220 Nm de la 1250 rpm şi care îşi făcuse apariţia iniţial pe noua generaţie Mini. Consumul oficial anunţat de BMW pentru această versiune este de 4.9 litri/100 km (5.1 cu transmisia automată cu şase trepte preluată şi ea din gama Mini), iar performanţele sunt interesante: 9.3 secunde pentru 0-100 km/h şi 200 km/h viteză maximă. 

BMW 225i Active Tourer primeşte un motor cu patru cilindri turbo de 2.0 litri care dezvoltă 231 de cai putere şi 350 Nm la 1250 rpm. Această unitate nu poate fi cuplată la o cutie manuală, singura opţiune disponibilă fiind o automată cu opt trepte. Cu 6.8 secunde pentru 0-100 km/h, aceasta este cea mai performantă versiune din gama iniţială de motorizări a lui Active Tourer. Consumul mediu declarat: 6.0 litri/100 km.

În sfârşit, singura versiune diesel este 218d Active Tourer, sub capota acesteia aflându-se un motor de 2.0 litri care scoate 150 CP şi 330 Nm. Consumul mediu anunţat este de doar 4.1 litri, iar acceleraţia 0-100 km/h are loc în 8.9 secunde.

TEHNO-MONOVOLUM COMPACT

La fel ca în cazul tuturor modelelor BMW de generaţie recentă, BMW propune două versiuni de personalizare estetică a modelului lor. Vorbim de Sport şi de Luxury, toamna acestui an urmând să aducă în plus accesoriile sportive ale pachetului M Sport. Tot în toamnă vor apărea în gamă şi versiuni cu tracţiune integrală xDrive.

La nivel tehnologic, noul BMW Seria 2 Active Tourer beneficiază de ultima versiune a pachetului ConnectedDrive, sub umbrela căruia se află toate sistemele infotainment pe care marca germană le pune la dispoziţia clienţilor săi. De exemplu, primul monovolum BMW este şi primul model din gama nemţilor care beneficiază de un sistem Cruise Control adaptiv care controlează nu doar acceleraţia şi frâna, ci şi direcţia, preluând la nevoie traiectoria maşinii din faţă. În plus, Seria 2 Active Tourer promite o altă noutate interesantă: posibilitatea comandării unor sisteme precum Real Time Traffic şi Concierge Service ulterior cumpărării maşinii, în stilul în care un utilizator de smartphone îşi poate instala contracost aplicaţii utile la nevoie. Nici head-up display-ul color nu lipseşte din oferta tehnologică a modelului, acesta fiind însă o versiune ceva mai simplă a celor oferite de BMW de la Seria 3 încolo: informaţiile nu sunt proiectate pe parbriz, ci pe o suprafaţă vitrată verticală aşezată deasupra ceasurilor de bord, în raza privirii şoferului.

POVESTEA ACTIVE TOURER

Monovolumul de serie care a văzut lumina zilei astăzi şi care va fi prezentat în faţa jurnaliştilor la Salonul Auto de la Geneva, în 4 martie, a fost anunţat de un concept pe care BMW l-a dezvăluit în septembrie 2012. Denumit simplu Active Tourer, acesta venea cu un sistem de propulsie hibrid plug-in format dintr-un motor electric şi unul pe benzină. Acesta din urmă era atunci o soluţie inedită, dar acum intră în echiparea de serie a modelului: trei cilindri Turbo de 1.5 litri. Noul BMW Seria 2 Active Tourer împrumută majoritatea elementelor estetice prezente pe concept, singurele diferenţe fiind făcute la nivelul detaliilor.

Conceptul Active Tourer a primit ulterior, în toamna anului trecut, şi o variantă cross. Denumit oficial Active Tourer Outdoor, noul concept suferea câteva schimbări estetice care-l calificau ca pe o maşină de familie care echipată eventual cu tracţiune integrală poate să facă faţă cu brio unor excursii pe macadam. Şi acest al doilea concept dispune de sistemul de propulsie hibrid care-şi făcuse apariţia cu un an înainte.

BMW Active Tourer Outdoor Concept (2013)

BMW Seria 2 Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-Klasse

Noul BMW Seria 2 Active Tourer devine primul rival real pe care Mercedes-Benz B-Klasse îl are pe piaţa monovolumelor compacte premium. Deşi experienţa pe piaţă este un atu pentru modelul Mecedes-Benz, apariţia lui Seria 2 Active Tourer va dinamiza acest segment cumva marginalizat în ultimii ani în Europa după apariţia SUV-urilor compacte. Până la un contraatac al celor de la Audi, cele două modele rămân să se lupte pentru clienţii care-şi doresc o maşină încăpătoare de familie care să aibă capacităţi dinamice ceva mai apropiate de un hatchback decât cele ale unui SUV.

Motor Putere Cuplu Consum 0-100 km/h Vit max Preţ (euro)
BMW 228i Active Tourer L3 Turbo 136 220 4.9 9.3 200 n/a
MERCEDES-BENZ B180 L4 122 200 5.9 10.4 190 24.924
  • Scorpionul.negru, vineri, 14.02.2014 12:36

    Trebuia sa scoata si ei ceva concurent pt. B class. Au pierdut multi clienti din cauza ca au lasat o generatie de B class fara concurenta. Acum e posibil sa le fure multi clienti de B class celor de la Mercedes... Partea tehnica sunt sigur ca e putin mai buna la BMW. Exteriorul mi se pare mai reusit la B class (e mai elegant) dar interiorul seriei 2, e fabulos. Mult peste B. Navigatia aia e mai aratoasa si probabil mai sofisticata ca multe modele de Mercedes superioare (chiar si C si E). Un exemplu de navigatie tip tableta care arata premium 100% nu ca la Mercedes....noile monitoare de la Mercedes au un aspect ieftin si nu sunt legate de bord. Par din afara ca si cum ti-ai pune propria tableta cumparata din MALL in suport pe bord ! Pacat de C class-ul nou ca arata mai bine ca niciodata dar au dat cu nuca in perete cu tableta lor.

  • unckle, vineri, 14.02.2014 13:08

    ok, dar de ce seria 2 ? ... parca numerele pare erau pentru un alt gen de masini ..eh, las' ca ne obisnuim :) ps. masina nu-i rea, dar nici succesuri majore nu o sa inregistreze - MB este bine infipt pe pozitii, atat de bine ca au simtit nevoia sa mai dea drumul "ancorelor" si sa mute clasa A in alta zona.

  • mntsn, vineri, 14.02.2014 14:20

    Real Time Traffic, Concierge Service si Conectivitate smartphone extinsa nu sunt noutati - ele exista deja in oferta curenta BMW, de ex la Seria 4, poate si la altele.

  • Inexo-cuantic, vineri, 14.02.2014 14:25

    Sunt extrem de dezamagit de ''juramintele'' pe care BMW le-a incalcat. Ca si admirator al marcii sunt dezamagit ca au facut rabat la propriile traditii, aducand in gama de modele acest monovolum care nu are nici o legatura cu BMW. Acest seria 2 Active Tourer nu prea pare a fi un model dezvoltat in paralel cu poligonul competitional, pasional pe viu, asa cum nici vanzarile nu vor intrece asteptarile brandului. Bine nu o sa incepem sa ne gandim cum sta acest seria 2 GT pe virajele de pe Cheia sau cat de fasneata sau agila este masina la schimbarile bruste de directie, pt ca in cazul unui monovolum aceste aspecte conteaza poate prea puţin. In concluzie interiorul nici el nu iti da senzatia ca te afli intr-un BMW ( exceptand tableta) ,in afara de cateva elemente, aproape tot interiorul pare lucrat la plictiseala cu ce ii s-a nimerit. Oricum nu sunt eu in masura sa stabilesc toate acestea, ciffrele din vanzari vor spune totul. Sa auzim numai de bine!

  • catalin_ionel, vineri, 14.02.2014 14:50

    in ziua de azi daca nu faci exceptii de la regula nu ramai in picioare, asa ca BMW fac o miscare corecta.

  • Alex.Seremet.BMW, vineri, 14.02.2014 15:07

    Din punctul meu de vedere, la BMW se poate vorbi in egala masura de transformare si traditie. Valorile traditionale sunt recunoscute de toata lumea, asa cum este grila dubla, prezenta pe toate modelele marcii, cu foarte putine exceptii, de mai bine de 80 de ani. Pe de alta parte, marca a evoluat complet. Motoare de avion, motoare de motocicleta, motociclete, masini, masini de lux (in perioada interbelica), masini foarte accesibile (inclusiv BMW Isetta). Ulterior a aparut Noua Clasa, care a dat imaginea BMW-ului actual. Dar transformarile au continuat, ganditi-va la gama X sau BMW i. Personal, acesta consider ca este cel mai frumos aspect al marcii. Ramane de vazut cat de importanta este aceasta transformare si ce impact va avea asupra vanzarilor. Oricum, modelul se lanseaza abia in ultima parte a acestui an.

  • mntsn, vineri, 14.02.2014 15:24

    Unii n-au vazut toata viata lor cum arata pe viu un BMW la interior dar isi dau cu parerea cu un aer sfertodoct si cu expresii parca traduse cu Google Translate din chineza despre interioarele unor masini lansate acum 3 minute. De ce tot postezi bai baiatule daca tu esti pilaf? Ti-a spus o gramada de lume pe aici ca n-ai absolut nicio treaba cu domeniul auto, n-ai niciun sens in exprimare (citeste si tu inca o data sa vezi ce baliverne fara noima ai insirat mai sus)...de ce te incapatanezi? Du-te pe eva.ro sa te linistesti si lasa-ne.

  • mowgli, vineri, 14.02.2014 15:25

    Blasfemie! Daca citeam stirea asta inainte sa ma dau jos din pat, imi luam concediu medical astazi. Nu ma deranjeaza masina in sine, si tractiunea fata. Da aia spate ce are? Nu-i destul ca sunt vreo 2 producatori de masini care ofera RWD la un pret cat de cat? In loc sa apara altii pe piata, vad ca se reduc. Cat despre succesul modelului ramane de vazut, adevaru-i ca asa ziceam toti aici si de X6, pana una alta sunt zile cand vezi mai multe X6-uri pe strazi decat orice alt model BMW, iar BMW foarte rar au scos un esec pe piata.

  • eu, vineri, 14.02.2014 16:29

    2670 kg?, poate 1670 kg...

  • tzenu_bmw, vineri, 14.02.2014 18:36

    Eeee tractiune fata......o prostie tata....da ce sa facem astia de la BMW stiu mai bine decat mine......asta e....... Acest model nu va avea un comportament rutier de un BMW niciodata oricat de mult se chinuie ei sa explice.....Masina arata interesant insa are aspectu clasic de monovolum care dupa mine trage marca(BMW)in jos.....si in plus de asta din nou tractiune fata.....lol Interioru???Nu vad nimic interesant inafara de display.....se pare ca au revenit la bordurile clasice din anii 03'-06' cand acestea nu te 'imbratisau':))))) Sa luam de exemplu modelu 218AT cu motor de 1.5 3cilindri 135 HP.......poi masina are aproape 1700kg daca mai pui ca este o masina de familie si bagi 2 adulti si 2 copii in spate plus niste bagaje si alte chesti de 'picnic' masina asta ajunge la o greutate de 2 tone:))))))) cat un septar..........si pe langa asta mai are aspect si de o Zafira......'driving pleasure' de Renault Scenic si toate astea la un pret care cu siguranta va sari de 40k euro(cu ceva obtiuni de Domne ajuta).......si asa ca un mandru client de BMW o sa-ti dai seama cat de curva a devenit lumea asta Sper sa nu ma judecati gresit......masina nu e neaparat de nota 4 insa vrea sa faca prea multe lucruri 'dintr-o bucata'......vrea sa fie si BMW,vrea sa ne faca sa credem ca e si sportiva,vrea sa fie si o masina de familie si vrea sa fie si o masina cat de cat premium......reuseste cat de cat din fiecare insa nu cred ca e destul... Daca vrei un BMW de familie care sa fie si versatil sa aibe si spatiu pt. o familie sa aibe si un comportament rutier demn de un BMW si sa consume si putin si sa fie si model premium exista acest model de multi ani......se numeste 320D Touring o masina la care cu greu i gasesti un minus....... Pe o scara de la 1 la 10 as da acestui model o nota de maxim 6 toate cele bune.

  • zarnesteanu, vineri, 14.02.2014 22:05

    Mi se pare una din cele mai frumoase interpretari de design pentru clasa de monovolume compacte. La interior insa, tipic BMW, mie unul nu-mi place. Mi se pare mult prea incarcat si in acelasi timp cumva prea retro. Mai ales pentru o familie tanara. Cat despre tractiunea pe fata, daca Mercedes a facut-o foarte bine de ani buni, nu vad de ce n-ar reusi si BMW. Amandoi constructorii erau traditional RWD. E drept ca Benz a avut durerile facerii la inceput dar pe urma au evoulat si s-au pus la punct. La vanzari, mi se pare singrurul concurent serios pentru Mercedes la ora actuala si cu toate ca e nou pe segmentul asta de piata, sunt convins c-or sa aiba succes. Bafta maxima.

  • mm, sâmbătă, 15.02.2014 17:27

    ce sens are sa-ti iei bmw, si aia sa fie o utilitara? Cu i-ul i-am inteles, electricele vor fi viitorul, dar van, hai sa fim seriosi..

  • Mihnea, sâmbătă, 15.02.2014 20:43

    Si uite asa, usor usor, tripleta germana de constructori premium se transforma in tripleta germana de constructori generalisti care au fost candva undeva sus!

  • vianu, sâmbătă, 15.02.2014 22:44

    @Mihnea culmea Merc si BMW sunt si ACUM undeva foarte sus. Cu Audi am ceva indoieli si nu vad de ce multi il tot aseaza pe apendicele asta supraevaluat alaturi de BMW si Mercedes. Acum daca rasfoiesti putin istoria vei vedea ca cei doi au avut si momente mai putin bune. Dar daca atunci faceau concesii (ajungand sa fabrice si sub licenta) acum "se generalizeaza" prin a aborda segmente noi pentru a-si umple si mai mult conturile din banci. Si asta fara sa faca compromisuri de ordin estetic, tehnic, etc. Adica ceea ce vad eu aici, Tourer-ul asta, de care unii sunt nemultumiti ca n'are tractiune fata (de parca unui familist ii trebuie - in primul rand - asa ceva) e dovada clara ca BMW si-a revenit estetic (versiunile X raman totusi niste vome pe roti) stie sa abordeze FWD si stie sa satisfaca nevoile unei familii ori cuplu iubitor de elice albastra cu tot ce presupune asta: tehnica, design interior, feeling si inclusiv bage (adica bani si implicit imagine). Serie 2 Tourer e super facut si mi-ar fi dificil (daca as avea malaiu') sa aleg intre el si Clasa B. Amandoua au designul propriu si original :)) Mercedes clasic si usor greoi, BMW high-tech si sporty asa cum ne-a obisnuit. Dar cum n-am un buzunar plin cu cel putin 25.000Eu ma opresc aici de a-mi mai exprima parerea umila tipica unui calic care doar baleste in fata pozelor.

  • seria 2 active tourer, duminică, 16.02.2014 01:26

    Concurenta vine de la Mercedes si VW. Toate 3 arata bine dar acum depinde de gustul fiecaruia,de preferinte pana la urma.In Bild deja am vazut o poza comaparativa intre acest Bmw si Golf Sportsvan mai ramane B klasse de la Mercedes, nu am analizat amanuntit dar banuiesc ca la pret Vw are un avantaj, celelalte doua corporatii au preturi ceva mai ridicate si sunt dedicate unor oameni cu ceva mai multi bani. Cum am mai spus totul depinde de gust,calitate dar si banii sunt o variabila de luat in seama. Frumos! Ma bucur ca Automarket ofera atatea poze dar si filmulete,mult mai usor de accesat decat pe Bmw.de. Tschus!

  • Mihnea, luni, 17.02.2014 13:47

    @vianu Intr-adevar, acum BMW si Mercedes inca sunt peste ceilalti. Audi nu cred..nici eu nu inteleg de ce sunt atat de bine cotati. Dar..acum 20 de ani sa zicem, era o realizare sa ai un Mercedes/BMW.. era ceva deosebit si un posesor al unei astfel de masini beneficia de un grad de individualism. Acum, deja plaja de clienti e mult mai larga..aproape ca imi pot permite un BMW sa zicem..peste inca 20 de ani ma tem ca plaja de clienti va fi deja pea larga si vremurile individualismului BMW/Mercede vor fi apus..la asta ma refer. Trebuie facute anumite concesii pentru cota de piata/profitabilitate, dar pana la un punct consider eu.

  • Scorpionul.negru, luni, 17.02.2014 15:17

    Asteptam si ceva de la Audi ... o noua generatie de A2 :)

  • Scorpionul.negru, marţi, 18.02.2014 11:36

    Cautati asta pe net ! Who Copied Who? BMW 2-Series Active Tourer vs. Kia Carens MPV

  • gugu1314, miercuri, 19.02.2014 20:45

    Hai sa-mi dau si eu cu parerea! Nu stiu altii cum sunt, dar eu cand vad acest vehicul, la piata chineza ma gandesc! Nu da bine Mini in China, si nu stiu cat vinde Mercedes A si B klasse acolo, dar BMW aveau nevoie de ceva in gama si in segmentul monovolumelor compacte. Marca vinde produsul in China! In Europa marca Mini este bine vazuta, dar in PRC nu prea. Iar platforma tehnica a lui Mini (incluzand aici si Countryman) suporta si alta caroserie. Dupa cum si motorizarile anuntate nu sunt prea pretentioase. Caracterul sportiv al BMW a cam fost lasat deoparte la modelul asta, in perspectiva volumului de vanzari estimat. Nu cred ca vom avea un timp de Nurburgring pentru seria 2 Active Tourer! Va salut!