Nokian prezintă un nou concept de pneu de iarnă: ţinte retractabile, comandate de şofer

Publicat miercuri, 19.02.2014 17:44 de Sebastian Toma

Finlandezii de la Nokian au prezentat astăzi un nou concept de pneu de iarnă. Acesta are ţinte retractabile, comandate de şofer. Soluţia tehnică permite rularea în siguranţă maximă pe gheaţă fără a impune probleme pe asfalt uscat.

Nokian, producătorul finlandez de pneuri responsabil pentru prima anvelopă de iarnă din lume, a prezentat un nou concept de pneu, care ar putea să revoluţioneze industria de anvelope de iarnă. Conceptul este bazat pe anvelopele Hakkapeliitta 8 SUV şi permite trecerea instantanee de la anvelopele de iarnă standard la anvelopele de iarnă cu ţinte.

Anvelopele convenţionale cu ţinte sunt interzise în mai multe ţări din cauza faptului că pot fi dăunătoare pentru covorul asfaltic, dar aceste pneuri promit să rezolve şi această problemă dintr-un foc, deoarece respectivele "ţinte" sunt retractabile, fiind operate la comanda şoferului, doar când este necesar, anume când se conduce pe suprafeţe acoperite cu gheaţă.

Aşa arată anvelopa concept Hakkapeliitta echipată cu ţinte retractabile atunci când ţintele sunt retrase.

Conceptul noilor pneuri vine la 80 de ani de la lansarea primei anvelope de iarnă, dedicată sezonului rece. Reprezentanţii Nokian nu au precizat modul în care funcţionează aceste ţinte retractabile, dar ştim că doar un element al ţintei iese în afară, corpul obiectului metalic rămânând încastrat în metal pe tot parcursul rulajului. La nivel  teoretic, există mai multe posibilităţi de acţionare a respectivelor ţinte, dar finlandezii preferă să-şi păstreze ideile pentru ei până la lansarea versiunii de serie a anvelopelor inovatoare prezentate în acest material.

Anvelopa Nokian Hakkapeliitta 8 este deţinătoarea recordului de viteză pe gheaţă, cu 335.713 km/h. Recordul a fost obţinut la bordul unui Audi RS6 de pilotul Janne Laitinen, în Goful Bothnia. Nokian şi-a îmbunătăţit astfel recordul anterior stabilit în 2012, după ce doborâse recordul deţinut de Bentley de 331.61 km/oră. Pneurile folosite pentru stabilirea acestui nou record sunt anvelope Hakkapeliitta 8 255/35 R20 97T XL. Pentru a ne face o idee ce înseamnă viteza de 336 km/oră, Nokian spune că maşina parcurge 93 metri pe secundă la această viteză.

Via Nokian

  • gigi, miercuri, 19.02.2014 21:12

    Batman....Batman

  • joker, miercuri, 19.02.2014 22:16

    bravo lor f interesanta inovatia jos palaria pentru aceasta marca cu renume care din pacate la noi nu e prea cunoscuta

  • Scrooge, miercuri, 19.02.2014 22:36

    "camasa" in care e amplasata tinta e la nivelul cauciucului nou, probabil fixata in armatura cauciucului . Ce se intampla cu "camasa" (tabla) cand cauciucul se toceste ??

  • Adi, joi, 20.02.2014 10:52

    UltraGrip Extreme .......... am vrut sa-mi cumpar acum 3 ani dar nu am gasit dimensiunea pe care o cautam ci alte dimensiuni. Si asta in Romania. In tarile nordice se vindea de 2 ani. documentat articol.......sau reclama? Sa stim si noi de ce mai citim automarket

  • catalin_ionel, joi, 20.02.2014 12:24

    @ scroge.....camasa de care zici tu se toceste odata cu cauciucul, poate chiar inaintea lui. Camasa si metalul in care este incorporat acel cui foarte dur de videa se tocesc odata cu cauciucul pana cand cuisorul videa se rupe sau cade singur jos. Cand se duc cuisoarele .se duce si anvelopa. CA SA SE DUCA SI CAMESILE TREBUIE SA FI TRECUT DE MULT DE SARMELE ANVELOPEI. Oricum NOKIAN sunt foarte buni si sper ca noul model sa fie acceptat si la noi in tara.............cu toate ca asfaltul nostru se strica din alte cauze

  • Scrooge, joi, 20.02.2014 16:06

    @catalin..... raspunsul tau e partial, ok se poate toci camasa impreuna cu cauciucul, desi tabla mai degraba ar suferi deformari decat tocire. Dar cuiul care iese, si care in pozitie de repaos e foarte aproape de buza cea noua a cauciucului (conform poze), ce facem cu el cand camasa si cauciucul se tocesc si ii ating nivelul de repaos ? Pentru ca in acel moment va avea tot timpul un mic contact cu asfaltul (cand se circula pe el ). Poate are Automarket un raspuns.

  • catalin_ionel, vineri, 21.02.2014 10:49

    @scrooge.........eu cred ca fabricantul o sa joace un pic cu duritatea metalelor, sa le faca in asa fel in cat sa aive o uzura direct proportionala atat camesile cu tabla, cat si cuisorul. Eu circul cu astfel de cuie in prezent si observ ca, camasa cuisorului nu doar se toceste ci are si o deformare.......face un fel de floare ca si o dalta atunci cand o lovesti cu ciocanul....de tabla sa nu mai vorbim ce va pati.........si ma intreb cum va mai fi posibila intrarea lor in aceea tabla sau revenirea lor in stare de repaus...cum se vor mai actiona ............la modelul cel nou, pentru ca o sa se gripeze tot ansamblul. Oricum eu cred ca interesul NOKIAN este sa le omologheze in tarile unde cuiele sunt interzise. CRED CA S-AR DUBLA VANZARILE !!!! . Dar sa le omologheze inainte sa apuce sa se toceasca. Din cauza acestor controverse legale contra rotilor cu tinte este un chin sa te deplasezi dinspre o tara nordica catre restul europei pe timp de iarna, foarte multi renunta sa plece cu masina doar din cauza asta. Eu dau nota 10 stirei si sper ca NOKIAN sa rezolve aceasta problema