Toyota va beneficia de motoare SkyActiv de la Mazda

Publicat marţi, 11.03.2014 13:55 de Sebastian Toma

Toyota şi Mazda vor colabora începând cu anul 2015, titrează Automotive News. Mazda le va furniza celor de la Toyota motorizări SkyActiv pentru viitoarea lor subcompactă, pe care ar putea să o dezvolte pe platforma înlocuitorului lui Mazda2.

Toyota şi Mazda vor colabora începând cu anul 2015, informează cei de la Automotive News. Cei doi constructori japonezi vor împărţi motorizări SkyActiv şi chiar platforma unui model de clasă mică, care va fi înlocuitorul lui Mazda2 şi al lui Toyota Yaris. Colaborarea se referă în principal la fabrica din Mexic a celor de la Mazda, inaugurată recent, care va produce 50.000 de unităţi pentru Toyota din capacitatea totală, de 230.000 de unităţi.

Producţia noului model va debuta după 1 aprilie 2015, dar nu mai târziu de 31 martie 2016. Reprezentanţii celor două mărci au confirmat colaborarea din Mexic, dar au refuzat să furnizeze detalii suplimentare privind efectele acestui parteneriat la nivel global.

Mazda Hazumi - imagini oficiale ale conceptului care prefigurează viitorul Mazda2

Motoarele SkyActiv-G abordează un raport de compresie neobişnuit de ridicat pentru un motor alimentat cu benzină, ceea ce necesită pistoane speciale, cu o configuraţie diferită.

Motorizarea SkyActiv de la Mazda va fi o unitatea de cilindree mică, alimentată cu benzină printr-un sistem de injecţie directă. Primele informaţii nu anunţă şi partajarea unui diesel către cei de la Toyota, care au deja o colaborare cu nemţii de la BMW în acest sens. Cei de la Mazda se aşteaptă la economii de scară semnificative odată cu acest partneriat, deoarece vor realiza volume importante pentru cei de la Toyota, care îi vor ajuta să-şi amortizeze costurile de dezvoltare ale motorizărilor SkyActiv. Până în prezent, nu este clar dacă alte tehnologii SkyActiv, cum ar fi transmisiile şi şasiurile, vor ajunge la partenerii de la Toyota. 

Toyota Verso 1.6 D-4D – primul model japonez cu motor diesel BMW

Mazda îşi continuă extinderea la fabrica din Mexic, care va primi un corp suplimentar în octombrie, complet funcţional, dedicat producţiei de motoare, fiind capabil să construiască orice unitate din oferta actuală a japonezilor. În prezent, uzina Mazda din Mexic produce motorul SkyActiv-G de 2.0 litri, alimentat cu benzină, livrat pe piaţa din SUA sub capota noului Mazda3. Colaborarea dintre Toyota şi Mazda implică o investiţie din partea celei mai de succes mărci japoneze în fabrica Mazda din Mexic, care va fabrica versiunea americană a succesorului lui Yaris.

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • zarnesteanu, marţi, 11.03.2014 15:17

    taiota e intr-adevar o firma traditionalista. Ca intotdeauna, cercetare -> 0, furt intelectual -> 100%. In ultimii ani dupa ce lumea s-a desteptat si si-a dat seama cu cine are de-a face, au mai "adoptat" o solutie ingenioasa. Colaborarea. Colaborare cu BMW, Citroen-Peugeot, GM, mazda si care or mai fi. De la toti cate putin. Sunt curios cat o sa mai suga din "tehnologia" hibrida. Ca altceva nu vad ce mai au de oferit intr-o "colaborare prieteneasca".

  • bbb, marţi, 11.03.2014 15:47

    Țapinar la orizont. Nu te mai oftica atat ca nu ai bani sa cumperi nici roata de rezerva de la o Toyota.

  • mog, marţi, 11.03.2014 16:01

    ai naibii furaciosi, cred ca si locul 1 la vanzari mondiale tot furat e...

  • Blower0, marţi, 11.03.2014 16:30

    @mog , @zarn --- așa sunteți voi. Daca firma favorita nu face decat sa scoata modele "noi" ( care de fapt sunt mix-uri intre modelele "vechi") , ca doar la ei asta e metoda de a face mai multi bani, mazda a implimentat tehnologia. De unde aveti voi informatia asta?? Ca copie tehnologii?? Bmw NICIODATA NU A POMENIT MACAR de astfel de tehnologie. Sau voi lucrati la BMW si aveti furnizori de informatie confidentiala?? Daca MACAR ar fi asa, oricum BMW ar fi facut publica informatia. Logic. E evident ca a-ti inventat voi, asa ca sa stîrniți discutii aici. Chiar credeti ca cei din jur sunt asa prosti?? Voi sunteti prosti, crezind ca cei din jur sunt mai prosti decat voi. Folositi-va timpul facind ceva destept, și nu faceti ce face și BMW/Mercedes...aaa, am uitat, nu va duce capul. ZARNESTEANU : de ce nu proiectezi un colector de admisie cu restrictii mici ?? Ce stai și vorbesti prostii p-aici?? De ce nu te ocupi cu cercetarile, poate obtii un aliaj mai usor si mai dur din care pot fi facute internalele?? La bîrfit ne pricepem toți, așai? Nu comentez nici un comentariu care urmeaza. Sint sigur ca luvruri destepte Nu o sa apara. PS: vreau 100 mîini roșii !!!

  • Alex, marţi, 11.03.2014 16:45

    Potrivit Nikkei, Toyota nu va folosi doar motoare Mazda pentru urmasul lui Yaris ci va prelua integral si platforma total noua dezvoltata de Mazda pentru noua generatie de Mazda 2 . Tot Nikkei afirma ca dupa modelul Subaru ( Toyota este cu aprox. 18 % cel mai mare actionar Fuji Heavy Industries, proprietarul Subaru ), Toyota va cumpara aprox. 20 % din Mazda ( cu acest procent va fi de departe cel mai mare actionar Mazda ) care dupa plecarea celor de la Ford nu mai au un partener global cu care sa imparta cheltuielile de dezvoltare ( cu 1.5 milioane de masini vandute anual, Mazda este totusi un constructor generalist mic ce are nevoie pe termen lung de un partener stabil si puternic ) .

  • mog, marţi, 11.03.2014 17:11

    eram ironic !!!!!

  • Blower0, marţi, 11.03.2014 17:21

    @mog Pentru asta imi cer iertare. Credeam ca ai zis-o serios :D ... Atunci mesajul ii este adresat lui ZARNESTEANU. (asta daca nu e ironie mesaju lui -ceea ce e putin probabil sa fie)

  • mog, marţi, 11.03.2014 18:18

    zarnasteanu asa e el, gica contra. probabil lui nici nu`i plac masinile, e motociclist asa ca`i injura pe toti :)

  • @Blower, marţi, 11.03.2014 19:00

    Ca sa-ti dai seama de ironie trebuie sa ai o oarecare inteligenta, tu spui multe pe aici, dar in fond spui destul de putine.

  • zarnesteanu, marţi, 11.03.2014 19:19

    @banana-banana-din-botswana, nu stiu care-i mai tapinar dintre noi doi. Probabil ca tu esti un domn foarte elegant care-si etaleaza inteligenta in cometariile depre VW. Vezi numai cand te dai jos din honda, aranjeaza-ti repede frunzele de palmier ca-ti iese ghinda la vedere. @Monica Lewinsky zis si blower. Am senzatia ca esti intre doua randuri de programat chip-ul pe Moskvich si ai cazut in pana de inspiratie. Nu te necaji, nici aici pe site n-arati mai multa imaginatie. Trage o pruna-doua, pune gura la un motor de combina si sa vezi ce frumoasa e viata. Apropos, ai pregatit utilajele? Vezi ca incepe imediat semanatul si esti tot pe internet. @mog, e ok. Cred ca 2-3 genuflexiuni, o flotare si o doza zdravana de speranta or sa-ti aduca gradul de inteligenta peste nivelul "zarnesteanu are motocicleta". Altceva nu vad ce te-ar putea scoate din acalmia in care te desfeti.

  • Lache, marţi, 11.03.2014 19:42

    Vrei ,nu vrei,asta este.Pana acum au furat,acum colaboreaza.Oi fi tu destept,dar intelligent esti? Cine ti-a calculat IQ-ul ala de sub 100(cum ai spus) a cam gresit.De ce nu recunosti ca e mai mare decat al meu? Ai mai proiectat ceva intre timp,sau te-ai odihnit .ca sa revii in fortza?

  • mog, marţi, 11.03.2014 20:13

    la fel de posac esti si in viata de zi cu zi? tare trist tre` sa fii, si la propriu si la figurat. deja daca ma iei cu replica "nivelul de inteligenta", e clar ca nu ai culoare in viata ta si atat poti. vezi ca asta denota si ceva fustrare personala, uneori.

  • Blower0, marţi, 11.03.2014 20:15

    @zarnesteanu - vreau 100 miini rosii. PS: Iti trebuie un pic mai multa inteligenta ca sa intelegi cind NU e ironie, si tie de fapt iti pare ca este...Pun pariu ca daca nu scria el asta, aveai sa-l lauzi, ca e "in tabara ta". "am senzatia" - ok. N-am nimic impotriva sa ai niste senzatii. Uneori adevarate, alteori -NU, dar e treaba ta ce crezi si ce nu crezi. Eu tot am senzatia ca esti Monica Lewinsky in persoana

  • LUCCI, marţi, 11.03.2014 21:08

    Azozeeeeel, vezi ca Toyota se doteaza cu motoare naspa de la Mazda si nu le ia pe cele fenomenale de la Peugeot 308.Care, stii tu sigur, e o masina f. fiabila....ca doar are o istorie de 2-3 luni.

  • Marian.Nedelcu, marţi, 11.03.2014 22:08

    Convoc marea adunare. Cine doreste sa vizioneze comentariile celui mai prost din curtea scolii, pe Automarket gaseste sigur si fara speranta. Se cheama ciumflesteanu, si este unul dintre cei mai ametiti oameni pe care putea sa-i ''fete'' Zarnestiul vreodata. Nu va legati de inteligenta lui caci este net superioare unei maimute din lume-a treia. Ca sa critici un lucru trebuie sa fii abil sa depasesti lucrul acela, ori 99% din cei ca tine care comenteaza si critica nu sunt decat oamenii aia care stau o ora sa desfaca busonul de la rezervor pentru ca nu stiu in ce parte se desface, aia care vad mecanica auto doar in poze si filme pe youtube si aia care acasa nu au nici permis sau ciuligi de masini aruncate de nemti.....sincer te sfatuiesc sa te linistesti, pune-ti un prosopel pe cap, ia niste calmante dupa aceeai ia o cheie in mana, demonteaza-ti macar un brat de la masina si apoi monteaza-l la loc.....o sa aflii dupa 14 ore ca nu esti decat un papagal vorbitor si frustrat.....din pat cu laptopul pe picioare e la fel de simplu cum Dzeu a facut lumea in 7 zile ;) . Salutarile mele Salam Alecu cap de porc.

  • vianu, marţi, 11.03.2014 22:11

    discutiile de mai sus imi aduc aminte de o situatie des intalnita in viata reala. Cand dai peste un rahat ce faci? Il Calci? Sau il eviti? Daca il calci te murdaresti. Daca il eviti/il ignori va ramane o "bucurie" si in viitor. E o situatie dificila. On-topic. Miscarile din ultimul timp al celor de la Toyota arata o iesire din hibernarea ce pare sa ii fi cuprins de ceva timp incoace. Cu BMW discuta in termeni de diesel, cu Mazda incearca un down-sizing. Exact ce li se reproseaza celor de la Toyota ca nu sunt in stare sa ofere. Acum 10 minunte am dat peste un documentar interesant pe DaVinci Learning in care se discuta impactul noilor tehnologii in industria auto. Jucatorii? GM si...Toyota. Subiectul? Incercarea celor de la GM sa detroneze Toyota prin aruncarea pe piata a lui Volt pentru a se bate cu...Prius. Intre timp Volt s-a transformat intr-un model "electric" ce se ia la tranta cu Leaf...iar Prius...Prius si tehnologia lui ramane un fel principal pentru japonezi si (inca) o rara avis pentru restul constructorilor.

  • kumite, marţi, 11.03.2014 23:19

    Suflatorule,nu tu ai venit cu ideea "monica....".Las-o mai moale sau ia-te de manuta cu tizul tau.Prea ati inceput sa copiati ideile altora.Ar fi bine sa nu te mai holbezi la planseta si sa pui ceva concret pe hartia de calc.

  • naivu gramat???, marţi, 11.03.2014 23:19

    imi place cum le stii tu pe toate, zici ca esti corespondent de presa la toate marcile, invat tehnologie auto cu tine si nu numai atat, e o adevarata insiruire de informatii, de noutati din lumea automobilistica ce-ti mai face Matiz-ul? spune-mi te rog: are punte rigida sau multi-link? nu ca nu s-ar vedea

  • @ku-minte, marţi, 11.03.2014 23:45

    avem vreun mosh p'aci? nici nu mai stiu cand am vazut ultima oara pe cineva la planseta... stai o secunda, a da, era un coleg aproape de pensie fie vorba intre noi esti, departe de domeniul asta, daca ai mentionat de asa ceva

  • Marian.Nedelcu, miercuri, 12.03.2014 00:33

    @kumite, iar te erijezi in reprezentantul tuturor bah ? is a stupid what you do! Sa-ti zic eu cine cred ca esti, dar lasam asta mai incolo. Fuck you man!

  • Blower0, miercuri, 12.03.2014 00:58

    In primul rind un om normal comenteaza de pe accountul lui. Se refera la @@Blower și la @kumite. In al doilea, eu nu comentez ce a scris @kumite fiindca el habar nu are ce fac eu...auzi? Cind ai scris tu ultimul comentariu pe acest site si cind l-am scris eu???? In tot acest rastimp am facut multe. Tu?

  • kumite, miercuri, 12.03.2014 02:03

    Ai facut multe intre timp? Ce ai facut? Poate ai furat ceva oxigen! Nedelcule,are you gay? Why do you want to fuck me,mate? Cam mult timp consumi cu copy-paste,@mafia!

  • Blower0, miercuri, 12.03.2014 02:38

    Deja pentru fiecare - "multe" inseamna lucruri diferite. Pentru tine vad ca asta inseamna "a fura oxigen"... Doar nu o sa stau aici și-o sa-ți scriu lista cu tot ce am facut , nu? Sau tu chiar la asta te asteptai? FAIL. Referitor la articol ai ceva de spus?

  • Marian.Nedelcu, miercuri, 12.03.2014 02:55

    Desigur ca nu are nimic de spus. Doar el este de pe alta planeta. El are 16 neuroni, doi creieri, 3 Qa*e, pe cand noi suntem niste bieti pamanteni, chiar nu ne ridicam la nivelul lui. El este extraterestru, noi niste bieti oameni. Acum sa il lasam sa viseze, cred ca l-a batut soarele prea mult in cap, are halucinatii, il urmaresc mafiotii noaptea in som si acum vine sa delireze p'aici.....pfff. Hai la culcare origami, ca prea multa engleza ''tocita'' iti topeste ligamentele, adica racordul flexibil al neuronilor este buba la tine, macar Bhemveurile tale preferate se mai repara, dar afectiunile mentale nu pre' ........cu >pre< Ciao !

  • kumite, miercuri, 12.03.2014 03:35

    I do not give a grief about your things,pal.Really ! Despre articol nu mai am nimic de spus.Good job, Toyota! Happy now? Nedelcule,tu cu cine te certi in ultimul comentariu? Ai prieteni imaginari ? Poate lui (cum i-ai zis?) origami ala ii plac bhemveurile,dar mie nu!

  • AndreiRN, miercuri, 12.03.2014 06:30

    Toyota, ca fratele cel mare ajuta Mazda sa porneasca o productie importanta. Mai ales ca Toyota cam functioneaza la capacitate maxima.

  • Pavl, miercuri, 12.03.2014 09:54

    Cred ca e un deal intre 2 constructori la fel de conservatori. Zicea cineva aici ca e vorba de downsizing. Dar ce downsizing a avut loc la Mazda? Ca folosesc tot motoare de 2 l pentru vesiunile pe benzina si 2,2 pentru diesel. Singurii care au facut un oarecare downsizing sunt cei de la Mitsubishi, cu dieselurile de 1.8l si 150 de cp. Marcile europene sau americane (Ford, Opel - GM) deja utilizeaza tehnologii ca Ecoboost sau motoare turbo cu 3 cilindri. Sunt in urma japonezii, dupa parerea mea, iar utilizarea unor artificii de marketing ca Skyactiv nu compenseaza conservatorismul in cercetare.

  • vianu, miercuri, 12.03.2014 10:53

    Si cineva de aici se grabeste cu concluziile :) Rabdare si tutun zice turcu'

  • mog, miercuri, 12.03.2014 11:15

    Pavl, gresesti. SkyActiv nu e doar o chestie de marketing. ar fi fost asa daca nu ar fi reusit sa reduca consumul, noxele, greutatea lui. in combinatie cu o transmisie reusita, un sisterm start stop destept, 2.0 ala de 120 cp iti consuma benzina si elimina noxele cat 1.0 125 cp de la ford. Si am o mica banuiala ca sunt mai fiabile in timp (asta vom vedea totusi) ce nu`ti convine? singurul lor minus sunt taxele/cilindree: rca impozit ... dar asta doar la noi unde se taxeaza cu fundul, nu cu mintea.

  • dan, miercuri, 12.03.2014 11:23

    Ce-mi place mie la romani e ca ei raporteaza totul la infectia de viata pe care o traiesc in tara: x colaboreaza cu y, deci fura. Prin urmare, colaborarea e similara, de fapt, cu furtul in Romania. Stiti cum e vorba aia, hotului de hot ii e cel mai frica. Prin urmare, daca noi aici, in cloaca asta, cand ne gandim sa colaboram cu altul, de fapt, vrem "sa-i facem de la brau in jos", vorba unui ilustru clasic acum in puscarie, si folosim, bineinteles, aceeasi logica si la ce se intampla pe-afara. Reality check, dragii mei compatrioti: afara, astia chiar colaboreaza, PE BUNE. Fara tepe, smen, furt, sustragere, combinatie, smecherie sau alte indeletniciri traditionale de plai mioritic. Mai ales cand e vorba de neamul cu ochi oblici, ca prin Europa cea civilizata, vad ca au inceput baietii sa invete de la "za best" si se fac magarii de nivel inalt pana si pe la fritzi. Asa cum nimeni n-a comentat ca BMW ia tehnologie hibirda de la Toyota, ca Mazda a luat de la Ford, ca Nissan a luat de la Renault, ca la grupul VAG e cam aceeasi masina pe toate clasele si marcile, nici pe consumatorul final intreg la minte, si fara preocupari dubioase cu "cine pa cine face la buzunare", nu-l intereseaza ca Mazda da tehnologie la Toyota. Iar dumneata, senior Zarnesteanu, ai, evident, o problema "speciala" la cutiuta cu japonezele. Iti recomand medicamentatie specializata, repaus la pat, clopotei chinezesti de vant si cd-uri cu sunete de balene.

  • Pavl, miercuri, 12.03.2014 11:29

    @Mog Si ceilalti au reusit sa reduca consumul, masa si noxele de mult timp prin downsizing, carcase de aluminiu s.a.m.d. Si ai si taxe mai mici. SI la transmisii sunt in urma japonezii, dupa parerea mea. Erau multi aici pe site care puneau la indoiala de exemplu fiabilitatea Ecoboost. Iata ca intre timp au castigat de 2 ori motorul anului si sunt bine-mersi. Nu ca nu as prefera o Mazda 6 in locul unui Mondeo sau Passat. Insa motorizarile ar fi un semn de intrebare pentru mine. Si ca versiuni de motorizare si ca performante/litraj.

  • mog, miercuri, 12.03.2014 11:47

    Pavl, e alegerea ta asta si nu o judec. Ce incerc sa`ti explic e ca nu totul se reduce la litraj mic, 3 cilindri si turbo. Mazda, eu consider ca au reusit si altfel. iar faptul ca ei nu au mers pe trend, nu inseamna ca nu au inovat... daca au gresit, doar piata va spune asta si probabil se vor orienta ca si restul, spre motoare turbo mici. posibil sa fi avut in minte si piata americana, care, ca pt marea majoritate a japonezilor si coreenilor, e numarul 1 la vanzari si asta are o mare influenta in dezvoltarea motoarelor, mai ales. Si stii bine, cred, ca decizia de o cumpara o masina nu se reduce strict la motor, sunt mai multi factori...

  • Blower0, miercuri, 12.03.2014 18:22

    @pavl mai mult nu scrie despre motorul anului. Aici e chestie de bani. DOWNSIZING?? Dute bă....downsizing = prostie

  • vianu, miercuri, 12.03.2014 19:44

    @Blower0.... 1. stiai ca downsizing-ul a inceput din momentul in care s-a facut primul motor din lume? :)) 2. poti detalia "chestia de bani"?

  • zarnesteanu, miercuri, 12.03.2014 19:53

    Imi place ca poti sa-ti spui parerea despre o firma oarecare (taiota in cazul de fata), despre practicile si "strategiile" ei si lumea te umple de respect din cap pana in picioare. Aceleasi specimene insa iti pretind cu cutitul la gat respect pana la cer cand injura si se destrabaleaza in comentariile vis-a-vis de firmele care le displac. Ce avem aici? Un @blower, o spoiala de intelectual cu formule de "dute ba ... dowsizing=prostie". Un @mog care nu se vede pe el insusi o acritura dar se ataca la fiecare comment pe care-l fac, chiar persoana lui e ultima mea grija pe ziua de azi. Un @ardeiRN cu acelasi limbaj comunist, gretos si tocit: "Bravo taiota! Uraa! Uraa!" Un @vianu cu izuri de hazna ori de cate ori deschide gura si care crapa de ciuda cand ii intorci spatele si cumperi de la taraba alaturata. La pret mai mare decat a cerut el. Dar mai presus de toti, avem un @mafia, astazi postat ca @marian.nedelcu si care "convoaca marea adunare" (Isi mai aduce cineva aminte de formula asta?) ca marele sef peste cea mai aleasa adunatura. Oameni rasati, intelectuali de clasa si fini observatori ai fenomenului auto. Toti unul si unul, cu un limbaj peste medie, astazi, sub chemarea tartorului sef @mafia s-au grabit sa-si verse obsesiile ascunse la un simplu post pe care l-am facut referitor la taiota. Nu imi place taiota si in general nimic japo sau asiatic. Evit din toate puterile sa am de-a face cu ei, sau sa cumpar de la ei etc. Care e problema voastra? E alegerea mea la fel cum si a voastra e alta. Nu va place ce cititi? E simplu. Treceti mai departe. Daca as sta sa comentez toate tampeniile care le scoateti, ar trebui sa-mi petrec viata pe Automarket.ro. Iar daca unii dintre voi ati ales calea asta, nu inseamna ca si eu o sa fac la fel :).

  • Zarnesprosteanu, miercuri, 12.03.2014 20:22

    Lasa-ne mai intelectualule te rugam lasa-ne cu asiaticele noastre. De ce te obosesti sa scrii toate aberatiile nu spui nimic constructiv. Arunci mereu numai cu norori si cand te sanctioneaza altii tipa neuronu ala din tine si debiteazi si mai multe aberatii. Puti a inteligenta...Du-te si fa un bine site-ului si nu mai posta...

  • Blower0, miercuri, 12.03.2014 21:26

    Hahaha ...@zarn : toți sunt proști!!!! Numai tu ești buchet de trandafiri, cheie de biserică. TOOOOOȚI, absolut, toti sunt niște spurcați, tu esti unicul cu stea in frunte!!!

  • Blower0, miercuri, 12.03.2014 21:31

    @vianu : 1. Nu te-a amagit nimeni? Fiecare firmă și-a urmat calea ei... Downsizing-ul este marketing, asta e. Oamenii de rindu cred ca un volum mai mic + Turbo= consum mai redus.( așa și voi) ----> nu e chiar așa. Cum crezi, ar fi normal un motor 0.4 Quad-Turbo ? Sau unul de 3.5 litri natural aspirat?? 2. Detaliez: toate "competitiile astea" genul "automobilul anului" , "motorul anului" ș.a.m.d , toate sunt supuse banilor. NICI tu, dar NICI eu , nimeni de pe-aici nu știe ce invirteli de bani se fac pe-acolo...cine cui da bani?cit?cum ș.a.m.d... Eu unul nu țin cont de ele...

  • vianu, miercuri, 12.03.2014 22:42

    ce trist e micul rasist si mai trista e tragedia personala a individului (nostru) posesor de Mercedes care isi va lua (peste 20 de ani) un SH al carui tehnologie fuel-cell va fi rodul "colaborarii" cu asiaticii de la nissan. Mi-l inchipui dezamagit, facandu-si hara-kiri sau, mai bine, tragandu-si un glonte'n teasta dupa o doza "sanatoasa" de verde de Paris. Ca si in cazul lui hitler nu ar fi o pierdere. Dimpotriva, ar fi mai multa pace. @Blower0 1. Ai niste cifre exacte prin care poti demonstra (in)eficienta unui motor mic turbo comparativ cu al unui echivalent in putere N/A? Poti pune niste linkuri, masuratori....Si niste dovezi a nefiabilitatii ar fi ok. 2. Corect, competitiile de care spui sunt extrem de subiective. La un moment dat intervine si un fel de adoptare inconstienta a unei idei de tipul "celei mai fiabile masini" sau "cea mai masina a anului", dar nu poti sa invoci o vesnica corupere a juriului. Ramane o chestiune de discutat. Si daca tot pomeneai de 0,4 vs 3,5. Imi inchipui ca un 3,5 ar fi mai voluminos si mai greu, o "rasnita" oferindu-ti avantajul unei mase mai mici si posibilitatea de a-l dispune mult mai inteligent in spatiul dedicat.

  • Blower0, joi, 13.03.2014 00:54

    @vianu : DA, am date, mîine in a 2-a humate azilei ți le arat. O sa-ti arat - motoare americane V8 de volum mare, papa mai putin decat turbo-aspirate cu volum mai mic - europene. Am un file dalvat - îl gasesc și iți scriu..de-asemenea cu normele de poluare/masa automobilului/consum/putere/cuplu/coeficient de aerodinamica/volum motor.

  • kumite, joi, 13.03.2014 00:54

    In loc sa pierdeti timpul pe aici,mai bine treceti la munca,ca sa va adunati banuti pt.masinile pe care le vreti.Le vreti,dar nu le aveti......! Unii le au! Curgerea turbulenta(a se citi" vodca consumata din belsug") da rezultatele scontate!

  • Marian.Nedelcu, joi, 13.03.2014 01:39

    What the fuck ........ again mate? ..name sucks! Lache, or kumite is a shit name. Acum intoarce-te la culcare si .......fuck you.......

  • dan, joi, 13.03.2014 08:59

    @vianu Raspund eu la intrebarea pt blower. Fizica e simpla: mai multe piese in miscare->o mai mare complexitate->creste riscul de a scadea fiabilitatea. Deci nu e neaprat nevoie sa nu fie fiabil, ci e riscul mai mare. De multe ori in viata se dovedeste ca riscul ori duce la castiguri foarte mari, ori la neplaceri foarte mari. Sau amandoua. Iar cu fizica, nu prea e loc de marja, ori faci bine treburile, ori nu le faci. Riscul vine din faptul ca, o data cu criza, lumea e disperata sa nu-si piarda profiturile si, deci, marile companii sunt tentate tot mai mult sa lase calitatea la o parte pt un pret cat mai mic. A doua chestie, eu, unul, am mai invatat la fizica ca nu poti creste puterea fara un consum mai mare. Pur si simplu, cum zice americanul, there is no free lunch. Deci poti pune 5 turbine, ca adaosul de putere de care ai nevoie la un moment dat tot dintr-un consum de combustibil mai mare vine. A, ca eficientizezi arderile si turbina te ajuta la asta cu o presiune mai mare a aerului, si de aici emisiile scad si consumul este si el mai eficient pe turatii mai mici, acolo unde e buba motoarelor pe benzina, sunt de acord. Pai, daca stai sa te gandesti, Mazda a facut acelasi lucru, a eficientizat arderile, numai ca in sens invers. In loc sa puna tuburi, furtunase, melci, rotite si alte angrenaje care costa si necesita reglaje multiple, au marit compresia la un nivel neintalnit pana acum. Si, din ce am inteles, asta e de-abia inceputul. Nu pot sa spun ca mi-a placut Mazda vreodata, nu s-au remarcat cu mare lucru, plus ca au avut si ei partea lor de jena cu Wankel-ul ala care consuma ulei cat un Trabant, dar scuza-ma, de data asta au nimerit-o la fix. De indata ce au luat-o pe drumul asta, nu-i opreste nimeni sa mai reduca din cilindree pe masura ce cresc din ce in ce mai mult compresia. Un 1.5 cu 150 cp, cuplu de aproape de 200Nm si consum mediu real de 5, toate astea fara turbo, nu-mi suna a viitor prea indepartat. Cat despre Toyota, banuiesc, din ce am mai citit si eu, ca sunt foarte preocupati sa investeasca bani gramada in tehnologii hibrid si fuel-cell. Oricum vand pe an mai multi hibrizi decat au vandut vreodata toti ceilalti la un loc, asa ca au demonstrat ceva de-a lungul timpului, zic eu. Asta, plus faptul ca un biet sedan compact din ograda lor e pe locul 1 la vanzari globale de cand circulam noi in tara cu sot si fara sot duminicile.

  • vianu, joi, 13.03.2014 10:21

    merci @dan pentru explicatii... intrebarea (usor si constient infantila) avea o tinta precisa tinand cont de o mai veche discutie pe care a avut-o @Blower0 si cu alte ocazii cu diversi utilizatori. Speram sa vina cu noutati pentru ca de fiecare data omu' a incasat mai multe crosee de dreapta decat directe prietenesti de stanga ;) Solutia Mazdei e o alternativa la turbinutzele lui Ford, Fiat, Renault, etc. Dar pentru ca nu suntem la nivel de lacatusi mecanici sunt sigur ca orice solutie, pe langa avantajele obtinute, prezinta si o doza de compromis acceptat. Ok, rasnitele cu turbina sunt complexe (si de aici problema: multitudinea de furtunase si moristi in miscare, cum ziceai tu) iar motorul cu arderi eficientizate functioneaza la compresii marite "anormal"...e, aici ramane sa identificam si mica buba pe care o poate prezenta acest motor. Cred ca din toata aceasta lupta se va "desprinde" solutia cu cele mai rezonabile compromisuri (depinde, si de ce baricada te afli: producator ori utilizator) dar pana la urma nu putem fi atat de rigizi in mentalitate si sa declaram in gura mare ca motorasele cu turbina sunt o prostie, cele "americane" varful tehnolgic ori incercarile Mazdei pierdere de timp. Personal ma bucura diversitatea si multitudinea de cautari dar ma intristeaza ochelarii de cal ai altora.

  • dan, joi, 13.03.2014 13:02

    @vianu Cea mai mare problema la astfel de motoare cu compresie mare e autodetonarea mix-ului aer-combustibil din cauza calitatii slabe a benzinei. Mazda a rezolvat-o prin mai multe solutii care deja erau disponibile: racire imbunatatita a camerei, injectie extrem de precis directionata, combustie rapida, pistoane "cocosate" din aliaj special care le fac mai rezistente si mai usoare, etc. Aici sunt toate explicatiile: http://altairenlighten.com/wp-content/uploads/2011/12/Mazda-Skyactive-lightweight.pdf Nu dau ei foarte multe detalii, bineinteles, dar esentialul e clar. Din punctul meu de vedere, astfel de colaborari intre companii sunt mai mult decat binevenite, pentru ca solutiile de eficientizare a motoarelor conventionale au devenit din ce in ce mai scumpe, iar cu trend-ul asta spre hibride-electrice ii este foarte greu oricarei companii sa investeasca pe toate "fronturile". E o solutie win-win: Mazda vine cu cercetarea pe conventionale, Toyota cu cea pe hibride, iar ce-o iesi de aici pe viitor este numai in avantajul clientilor. Ar trebui sa procedeze asa mai multe companii, sa se alieze si sa-si imparta task-urile de R&D: tu te ocupi de diesel, tu de benzina, tu de hibride, tu de electrice.

  • mog, joi, 13.03.2014 15:00

    toyota avea nevoie de motoare noi, iar cele de la Mazda, le vin ca o manusa |(destul de conservatoare, litraje decente -1.5/2, aspirate deci fiabile teoretic, etc), singurul lor motor mai nou aspirat e ala de pe lexus lfa care e o bijuterie.

  • Blower0, joi, 13.03.2014 18:14

    @VIANU , raspunsul meu pentru tine. Chiar multumesc pentru intrebare, ca am avut INCA odata ocazia sa ma conving...am cercetat modelele noi si am facut un refresh la datele inregistrate de mine. ATENTIE FANI BMW: Dupa toate test-drive-urile cercetate, mi-am dat seama ca BMW declara cele mai mincinoase date de consum! Convingeti-va singuri din ce urmeaza mai jos! PS: Puteti sa controlati!!! CHIAR VA ROG, sa nu spuneti ca amagesc!!! EXEMPLUL NR1. BMW M6: Conform “Car & Driver Magazine” , “Autoblog.com” , “Automobilemag.com” Motor – V8 4.4 Twin-Turbo Tip Injectie - DIRECTA masa – 1945kg, putere maxima – 560CP, cuplu maxim – 680Nm Consum urban/extraurban(testat) – 16,8/11.8 (l/100km). (Datele oficiale spun 14 litri/100km in regim urban) DODGE CHALLENGER SRT8: Conform “Car & Driver Magazine” , Motor – V8 6.4 natural aspirat, Tip injectie – INDIRECTA (multipoint) Masa – 1920kg, Putere maxima – 470CP, Cuplu maxim – 640Nm, Consum urban/extraurban(testat) – 16,8/10.2( l/100km). (Datele oficiale sunt aceleasi). EXEMPLUL NR2. DODGE VIPER SRT GTS: Conform “Car & Driver Magazine” , “thecarconnection.com” Motor – V10 8.4 natural aspirat, Masa – 1556kg, Putere maxima – 640CP, Cuplu maxim – 813Nm, Consum urban/extraurban(testat) – 18/13 ( l/100km). (Datele oficiale si “thecarconnection.com” - 19/12). Chevrolet Corvette ZR1: Conform “Car & Driver Magazine” , Motor – V8 6.2 , supercharged. Masa – 1521kg, Putere maxima – 638CP, Cuplu maxim –818Nm, Consum urban/extraurban(testat) – 17/12 ( l/100km). (Datele oficiale – aceleasi) (mai influienteaza si masa...) EXEMPLUL NR3. MERCEDES SLS AMG Black Series: Conform “Car & Driver Magazine” , “thecarconnection.com”, “motortrend.com”, “leftlanenews.com” Motor – V8 6.2 , natural aspirat, Masa – 1550kg, Putere maxima – 622CP, Cuplu maxim –634Nm, Consum urban/extraurban(testat) – 18/13.8 ( l/100km). (Datele oficiale sunt aceleasi). MCLAREN MP4-12C: Conform “Car & Driver Magazine”, “motortrend”, “leftlanenews.com” Motor – V8 3.8 , Twin-Turbo Masa – 1496kg, (datele oficiale zic 1375kg; “leftlanenews” declara 1400kg) Putere maxima – 616CP, Cuplu maxim –600Nm, Consum urban/extraurban(testat) – 15.7/10.7 ( l/100km). (Datele oficiale sunt aceleasi). (masa e mai mare pentru SLS, si e ceva mai potent - daca erau egale puterea/cuplul/masa , probabil ca si cifrele de consum se mai egalau...oricum, sunt pe-aproape) EXEMPLUL NR4. BMW M3: Conform “Car & Driver Magazine”, “autocar.co.uk” Motor – V6 3.0, Twin-Turbo Masa – 1595kg Putere maxima – 431CP, Cuplu maxim –550Nm, Consum urban/extraurban (testat)– 16.8/11.7( l/100km). (Datele oficiale zic 12/6.9) MERCEDES-BENZ C63 AMG: Conform “Car & Driver Magazine”, “automarket.ro”, “leftlanenews.com” Motor – V8 6.2, natural aspirat, Masa – 1730kg Putere maxima – 457CP, Cuplu maxim –600Nm, Consum urban/extraurban(testat) – 18.0/12.4( l/100km). (datele oficiale zic 18.2/8.4) (iarasi C63 AMG e mai greu, e ceva mai potent...d-aia si are un consum un pic mai mare...e si normal. Nu e exclus ca daca avea si el 1595kg ca M3 sa aiba chiar un consum mai mic..) EXEMPLUL NR5. Renault Clio : Conform “automarket.ro” , “promotor.ro”, “autoexpress.co.uk”, “autoevolution.com”, “topgear.com”. Motor – L3 0.9 Turbo Masa – 1009kg Putere maxima – 90CP, Cuplu maxim –135Nm, Consum urban/extraurban (testat)– autoevolution.com declara 7/5.5 ; Ceilalti declara cam 5.6/3.9( l/100km). (Datele oficiale zic 5.8/3.8) Peugeot 208: Conform “autoexpress.co.uk”, “um.co.za”, “autocar.co.uk” Motor – L3 1.2 natural aspirat Masa – 1075kg Putere maxima – 82CP, Cuplu maxim –118Nm, Consum urban/extraurban (testat)– topgear.com declara un consum de 4.6/3.2 ; Celelalte: 5.5/3.7( l/100km). (Datele oficiale zic 5.6/3.9). AICI puteti vedea si voi...practic aceeasi putere..diferenta de masa mica....si consum frumos... Si cred ca nu sunt numai acestea.....o sa vina si PART TWO...

  • zarnesteanu, joi, 13.03.2014 19:14

    Dieselul de la mazda are inca probleme de conformitate cu normele americane. Deci toata "tehnologia" asta super laudata nu e totusi ceea ce va baga pe gat marketing-ul. Din cauza asta mazda inca nu poate veni cu un diesel in US. "There are challenges with meeting the emissions standards without after-treatment systems," Barnes said. "We believed our Skyactiv technology can meet it -- and it can -- but the challenge is engineering a car that delivers the kind of performance that a Mazda needs to have and we're unable to do that given where we are right now." Following the delays, Barnes said Mazda engineers are now looking at re-engineering the Skyactiv diesel engine to include either a nitrous oxide-reduction catalyst or a urea after-treatment system to cut NOx emissions. The company is also looking at ways to continue without after-treatment, Barnes said. In its statement, Mazda said a launch timeline for its Skyactiv diesel engine would be announced at a later date closer to launch. Imi place ca unii cad pe spate la o prezentare pdf venita de la firma mama. E doar imaginea unui bebelus indopat cu baby food de un reprezentant de la marketing care renjeste draconic cu capul intors spre aparatul de fotografiat. Daca revezi pasajul ala din pdf, strigau cu gura pana la urechi ca lor nu le trebuie uree sa reduca noxele. Acuma totusirefac motorul sa-l adapteze la uree sau sa-i puna catalizator. Ooops. Mai intai Wankel, acum Skyactive.

  • Lache, joi, 13.03.2014 19:40

    Nedelcule,esti pe invers?Vad ca vrei sa ne faci pe amandoi.Si pe mine,si pe @kumite.Ce ai scris tu acolo(ultimul comentariu) trebuia sa il spui celui cu care imparti patul? Esti bolnav,deviatule!

  • Lache, joi, 13.03.2014 20:07

    Este foarte interesant viitorul mo0toarelor.Atat diesel cat si cele pe benzina. HCCI engines.Homogenous Charge Compression Ignition.@blower,stie despre ce vorbesc.E inginer auto.Eu nu sunt.In motoarele astea ,amestecul de benzina sau diesel, este acelasi tot timpul.Aprinderea este controlata prin modificarea anumitor factori: preincalzirea aerului care intra in admisie ,presiune variabila a boost-ului,controlul amestecului,compresii variabile,volatilitatea combustibilui este variabila.Deocamdata sunt cam greu de realizat pentru modelele de serie.Striu despre Honda ca lucreaza compromise intre motoarele conventionale si cele de mai sus.Hlsi engines.Homogenous lean charge spark ignition.Asta inseamna ca injectorul trebuie pus cam la un metro distantade supapele de admisie.Amestecul de aer-benzina,ca sa fie perfect,are nevoie de timp.Se foloseste un system de preincalzire ca sa controlezetemperatura aeruluiin galleria de admisie.Metoda asta inca nu este fezabila,dar este in cercetare.Au nevoie de ingineri buni pentru cercetare, Eu zic ca asta este sansa ta.Poti sa demonstrezi prin fapte reale,nu prin laude pe automarket! Nu crezi?

  • Lache, joi, 13.03.2014 20:10

    .....Honda lucreaza la un compromise intre motoarele conventionale si cele de mai sus.....HLSI....

  • Marian.Nedelcu, joi, 13.03.2014 20:32

    @ciumflesteanu barbate, nu ti-ai revenit de la perfuziile cu acid acetilsalicilic. Sa-ti transmit un leac babesc : pune o batistuta cu gheata pe cap, inmoaie-ti picioarele in apa fierbinte, respira adanc si zi asa : O sa-mi revin, totul va fi bine iar in curand ma voi intoarce inapoi la dat cu sapa. Insanatosire grabnica Salam Alecu cap de gasca!

  • zarnesteanu, vineri, 14.03.2014 00:37

    Ha-ha-ha. Stiu, adevarul doare, dar trebuie sa vi-l arunce cineva in fata.

  • Blower0, vineri, 14.03.2014 00:49

    @vianu , Și un link aici , cred ca stii engleza.. : http://www.consumerreports.org/cro/news/2013/02/consumer-reports-finds-small-turbo-engines-don-t-deliver-on-fuel-economy-claims/index.htm

  • Marian.Nedelcu, vineri, 14.03.2014 00:52

    HA-HA-HA-HA, stiu, te-ai trezit de pe patul de spital dupa anestezie. Striga o asistenta sa iti creasca intervalul , ca altfel mi-e teama ca va mai dura pana te vei trata asa cum trebuie ciumflestene. Ciaossss!!

  • dan, vineri, 14.03.2014 09:25

    Saracu' Zarnesteanu. A stat toata noaptea sa dea cu manutele rosii. Sa inteleg ca cd-urile alea chill out cu sunete de pasarele si balene n-au functionat. In cazul asta, treci pe Zoloft si Xanax, ca e jale, domnu' troll.

  • Lache, vineri, 14.03.2014 10:51

    @mafia,ai comentat aici sub cel putin 5 nick names .Ai mari probleme .Special needs! Cu cine dormi la noapte? Cu un bou cu coada? Mai vrei sa ma faci? Nu ai nici o sansa! Spor la frecat!

  • zarnesteanu, vineri, 14.03.2014 14:37

    Saracu' dan. Naivitatea e mina de aur pentru departamentul de marketing. Concentreaza-te pe subiect baiatu', nu pe insulte personale. Altfel ajungi ca @mafia si toata gasca de mai sus chemata la marea adunare nationala. Deci zi-mi si mie cu ce am am spus neadevarat pana acum? taiota, honda, si o intreaga pleiada de firme japo s-au ridicat prin spionaj economic in primul rand. Managementul ala grozav a fost si el importat pe de-a intregul din US. Iar in ziua de azi "colaboreaza" pe rupte cu oricine e dispus sa le dea informatie despre tehnologiile moderne. Sunt destule carti despre subiectul asta, chiar si in limba romana. mazda are probleme de certificare la motoarele diesel cu "tehnologia" numita pompos skyactive. Deocamdata NU are voie sa vanda in US pentru ca nu indeplinesc normele de poluare si vrei-nu-vrei sa accepti, in toata "tehnologia" asta vor trebui sa includa elemente clasice de reducere a noxelor. Desi s-au batut cu pumnul in piept ca pot fara ele, de fapt nu trec testele. E o gaselnita noua, si probabil cu timpul vor rezolva problema dar deocamdata sunt intr-un punct mort. Si daca vor fi la fel de inventivi ca la rezolvarea problemelor motorului de pe rx8 atunci "don't hold your breath". Ti-am raspuns pentru ca dintre toti pricolicii de mai sus tu macar ai fluenta in exprimare si un ton normal in comentarii. Totusi, daca nu te controlezi, poti sa ajungi foarte repede si usor in aceeasi mocirla in care se scalda vianu, mafia, bbb, blower si care or mai fi. Atacurile personale necesita inteligenta zero si nu trebuie decat sa pornesti televizorul sa-ti dai seama de asta. Sau sa citesti comenturile de pe Automarket.ro. Iar pentru linistea ta personala, noaptea dorm.

  • ai dreptate D-le Zarnasteanu, vineri, 14.03.2014 15:31

    Nimeni numai e ca tine. Restul "ie" prosti.

  • Blower0, vineri, 14.03.2014 17:46

    Gataaaaaaaa....@zarn , gata....tu ești cel mai luminat, am inteles. Eu sunt in mocirla, toți sunt in mocirlă aici, numai zarn nu e ....e clar... Să ne ierți zarnesteanu, pentru toate prostiile ieșite din noi....mai greșim și noi...e omenește...trebuie totuși sa nu uitam ca tu ești aici cel mai cool, cel mai corect....

  • Blower0, vineri, 14.03.2014 17:47

    @VIANU : Referitor la teste ...așa și n-am ințeles...ce spui?

  • Marian.Nedelcu, vineri, 14.03.2014 17:56

    Ciunga-npar, adica ciumflesteanu, iarte-ne si pe noi ca te-am expus la agravarea bolii mintale ( pe care oricum o aveai ). Cu noi nu te-ai mai odihnit de multe nopti puisor, te sapa ceva la inimioara iar asta este ceva natural cand iti versi orgoliul si frustrarea pe site. Inca odata ne cerem iertare cu totii. Chiar te iubim si speram sa-ti revii cat mai repede dupa tratament, stiu ca esti in carantina dar totul va fi minunat ai sa vezi. Inevitabil va fi bine...........!!!!

  • Blower0, joi, 20.03.2014 01:20

    Așa....tăceți bine....marcați ca spam realitatea. Mda, realitatea e dura uneori, și mulți oameni refuză să vadă adevaru....treaba voastră. Vă amăgiți voi pe voi.

  • Cu capul in nori...., vineri, 21.03.2014 02:22

    Si tu cati ani ai? Crezi ca tu percepi realitatea asa cum este? Tu esti ,cumva,un vizionar? In your dreams,kiddo!

  • Blower0, sâmbătă, 22.03.2014 13:51

    DaCa nu o pricep 100% , o pricep cel putin mai bine decat neuronii tai .Tu mai intii spune ceva referitor la cifrele alea, și dupa asta mai discutăm, kiddo....