Sergio Marchionne: "Piaţa din Europa nu şi-a revenit încă"

Publicat vineri, 14.03.2014 11:54 de Sebastian Toma

Sergio Marchionne contrazice analiştii din industria auto cu privire la previziunile favorabile pentru piaţa din Europa. Directorul companiei italo-americane se aşteaptă la noi scăderi ale vânzărilor pe piaţa europeană.

Sergio Marchionne, şeful Fiat Chrysler Automobile, consideră că piaţa din Europa nu va avea o revenire a vânzărilor de automobile atât de rapidă pe cât prevăd analiştii din industrie. Marchionne spune că este prea devreme pentru ca producătorii de automobile să sărbătorească revenirea vânzărilor, în ciuda a şase luni consecutive de creştere a vânzărilor de automobile noi pe piaţa din Europa de Vest.

Previziunile analiştilor pentru anul curent anunţă o creştere de trei procente a vânzărilor în regiunea respectivă pentru întregul an, dar acestea ar putea fi valori nerealiste, explică Marchionne, deoarece vânzările noi anunţate sunt realizate de flote şi companii de rent-a-car, nu de consumatori persoane fizice.

Oameni cu vocaţie: Sergio Marchionne, magicianul care a construit mariajul Fiat-Chrysler

Sergio Marchionne este conducătorul celui de-al doilea grup auto din Europa după numărul de mărci din portofoliu, Fiat Chrysler Automobiles.

Unii analişti din industrie îi confirmă spusele lui Marchionne, titrează cei de la Automotive News, explicând că unii dealeri înmatriculează automobilele din parcul propriu pentru a creşte artificial vânzările mărcilor, în vederea atingerii ţintelor interne de volum. Această practică este comună în lunile decembrie şi ianuarie, explică analiştii respectivi, care au ales să nu-şi dezvăluie identitatea.

Fiat Chrysler Automobiles, compania realizată în urma unirii Fiat Group - Chrysler Group, şi-a prezentat noul logo

Rezultatele de vânzări publicate de mărcile grupurile Volkswagen, BMW, Toyota şi Hyundai-Kia au relevat un declin mai lent decât media industriei, în timp ce Ford, General Motors, Fiat şi PSA Peugeot-Citroen au scăzut atât în cota de piaţă, cât şi în vânzări pe piaţa din Europa a anului 2013. Singurele concerne care au obţinut o creştere a cotei de piaţă în Europa în decursul anului 2013 au fost Renault şi Daimler, francezii crescând datorită rezultatelor Dacia, în timp ce nemţii au crescut datorită lui A-Klasse şi B-Klasse. Se pare că directorii celor două concerne au intuit din timp potenţialul fiecăruia, Renault-Nissan şi Daimler semnând în 2010 un parteneriat.

Grupul Volkswagen previzionează o creştere a vânzărilor şi pe piaţa din Europa în decursul anului 2014. Întrebat de cei de la Automotive News dacă se vor opri reducerile în Europa, Winterkorn a negat această posibilitate.

Problema pieţei din Europa este supracapacitatea, explică Stephen Odell, CEO-ul Ford of Europe. În cadrul unui interviu acordat celor de la Automotive News, şeful diviziei europene a mărcii Ford spune că fabricile din Europa pot să producă 20 de milioane de unităţi pe an, dar vânzările din această regiune sunt de numai 14 milioane de unităţi pe an, ceea ce obligă producătorii să aplice reduceri semnificative pentru a elimina stocurile sau să efectueze opriri are producţiei.

Şeful Ford Europe: "Producţia de maşini noi din Europa încă depăşeşte cererea"

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • soferu', vineri, 14.03.2014 12:03

    Dacia da fum la toti.

  • P&T, vineri, 14.03.2014 13:08

    Afara e senin!

  • mog, vineri, 14.03.2014 13:41

    nu stiu voua, dar mie inca mi se par scumpe masinile noi. o echipare cat de cat, cu un motor 1.6-2l (diesel eventual) ajunge pe la 18-20k pt clasa compacta, indiferent de producator. e mult...

  • gogu, vineri, 14.03.2014 17:45

    Scumpe ptr. amaratii de romani .Ptr. un occidental se rezuma la 5 salarii medii.La noi???

  • LUCCI, vineri, 14.03.2014 17:52

    Daca VW ar mai taia 10-15% din ,,elanul,, preturilor, ar vinde cu mult mai mult...Ar trebui sa se uite un pic la Ford sau Rematult!

  • flo, sâmbătă, 15.03.2014 06:34

    @gogu Nu e chiar asa .. De ex. Salarul mediu in Germania e cam 2000E/luna. Nu prea iti iei in 5 luni o compacta ..de 20.000 mii.. Daca iti folosesti 1/3 din venituri o iei in aproape 2.5 ani (31 luni). Gandeste-te ca mai ai si alte taxe/impozite/asigurari/revizii care trebuie platite. Nu mai zic de chetuiala cu benzina/motorina. Eu zic ca nu e de mirare ca piata auto stagneaza .

  • C-G-C, sâmbătă, 15.03.2014 10:24

    Din pacate pentru ei, piata auto europeana nu se va redresa prea curand. Exceptand 500, Fiat este sters rau de tot.

  • gogu, sâmbătă, 15.03.2014 18:19

    @flo Calculeaza 1/3 si la salariul romanilor ori consideri ca noi nu avem taxe? Cati ani platesti ??

  • stevee, miercuri, 19.03.2014 11:52

    Piata auto din Europa nu si-a revenit pentru Marchionne.Comparati vanzarile din concernul Chrysler-Fiat cu vanzarile celorlalti producatori si o sa vedeti ca are dreptate...Dreptatea lui!