Mercedes-Benz nu va construi un model mai mic decât A-Klasse

Publicat marţi, 20.05.2014 16:54 de Sebastian Toma

Dieter Zetsche, şeful Daimler AG, a infirmat zvonurile care anunţau intrarea Mercedes-Benz în clasa mică. Directorul companiei nu exclude o subcompactă de la Smart.

Mercedes-Benz A-Klasse nu va primi un frate mai mic, spune şeful Daimler AG. Potrivit Automotive News, un model mai mic decât Clasa A nu îşi are locul în acest moment în portofoliul Mercedes-Benz. În ceea ce priveşte gama Smart, nici măcar şeful concernului Daimler nu a negat posibilitatea lansării unei subcompacte. În cazul unui eventual model de clasă mică de la Smart, şeful Daimler spune că nu a fost luată încă o decizie finală în acest sens. Zvonurile care anunţau fratele mai mic al lui A-Klasse sugerau o lansare în anul 2018 sub numele de X-Klasse.

Lista roşie: Fortwo, Phaeton şi Veyron, vedete în lista modelelor cu cele mai mari pierderi

Aceleaşi voci anunţau o platformă modificată de Renault Clio IV ca bază tehnică pentru viitorul model de clasă mică al nemţilor. Dieter Zetsche le-a explicat jurnaliştilor că o asemenea configuraţie ar fi fost dificil de vândut într-un mod profitabil. Cei de la Mercedes-Benz au deja în oferta comercială un model bazat pe o platformă Renault, respectiv utilitara Citan. Mai mult decât atât, colaborarea dintre Daimler şi Renault-Nissan nu a exclus niciodată împărţirea platformelor, după cum se va întâmpla cu viitorul smart ForTwo şi Renault Twingo. Viitorul ForFour de la Smart ar putea să preia, la rândul său, o platformă Renault, cu toate că acest model va lupta în segmentul în care activează Fiat 500 şi Opel Adam.

Mercedes introduce un diesel Renault de 1.5 litri pe actualul CLA

A treia generaţie a lui Renault Twingo prezintă platforma tehnică a viitoarei game Smart. Aceasta va da viaţă viitoarelor ForTwo şi ForFour.

Presupusul X-Klasse de la Mercedes-Benz avea rolul de a estompa distanţa dintre gama Smart şi Mercedes-Benz A-Klasse, cu un model subcompact cu tracţiune faţă, care să coste mai puţin de 20.000 de euro. Gama X-Klasse ar fi trebuit să includă două versiuni de caroserie şi ar fi rivalizat hatchback-ul de la Mini, ajuns la a treia generaţie şi gama Audi A1. Acum, modelul pe care sursele îl anunţau drept X-Klasse are şanse de a fi introdus în producţie doar în gama Smart, dacă va fi aprobat de consiliul director al Daimler AG.

Renault Twingo împarte 70% din componentele mecanice cu viitoarea gamă Smart

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • Scorpionul.negru, marţi, 20.05.2014 17:26

    Ar fi fost o aiureala totala sa faca ceva mai mic. Umilinta era maxima ! A class si B class dupa mine trebuia sa fie sub sigla Smart !

  • lorinczi.thomas, marţi, 20.05.2014 20:40

    Chiar nu au de ce. Cine vrea, cumpara noul twingo (ca oricum este pe platforma viitorulul Smart Fortwo/Forfour).

  • Dacia Plant, marţi, 20.05.2014 21:43

    Pai si A-class-u nu e Mercedes, nici B-ul. Poate CLA-ul ar trebui sa fie un entry level. Mercedestul adevarat are 4matic sau tractiune spate si incepe de la clasa C in sus. Pentru A, B class exista la concurenti masini mai bune. Si aici nu vorbim de A 45 AMG care are un motor foarte performant. Vorbim de masini normale.

  • P&T, miercuri, 21.05.2014 10:44

    Stai linistit ca A sta foarte bine in zona premium ma refer la platforma tehnica nu motoare de dacie.