Fabrica Bentley se pregăteşte să producă primul SUV al mărcii: 140 de angajaţi noi, investiţie de un miliard de euro

Publicat marţi, 20.05.2014 17:07 de Mircea Meșter

După ce Grupul Volkswagen a decis ca SUV-ul pe care Bentley îl va lansa în 2016 să fie produs în aceeaşi fabrică care asamblează Mulsanne, Continental GT şi Flying Spur, situl de producţie din Crewe se pregăteşte să găzduiască aşteptatul nou model.

Mult-aşteptata apariţie a unui SUV în gama Bentley va aduce cu sine 140 de noi posturi de muncă la fabrica mărcii din Crewe, Marea Britanie. Cele trei linii de modele care se fabrică în acest moment pe benzile de producţie 100% manuală a fabricii brandului englez vor primi astfel o a patra, dedicată unuia dintre cele mai interesante şi inedite modele pe care le-a dezvoltat marca din Cheshire în întreaga sa istorie. Conform unui comunicat de presă emis de Bentley, 90 dintre cele 140 de posturi noi vor fi dedicate inginerilor, restul ucenicilor recrutaţi din rândul cursurilor pe care constructorul de lux le organizează în fiecare an.

O vizită la Bentley: perfecţiunea mâinilor muncite

Investiţia în personal face parte dintr-un plan prin care Volkswagen Group - compania care deţine Bentley - şi-a propus să investească aproape un miliard de euro în următorii trei ani în uzina din Crewe pentru extinderea capacităţii de producţie. În urma acestei investiţii şi a lansării noilor modele, vânzările brandului britanic sunt aşteptate să crească de la 10.120 (2013) la aproximativ 15.000 până în anul 2018.

Cel mai scump SUV din lume

Noul SUV al mărcii Bentley va fi inspirat de conceptul EXP 9, prezentat la Salonul de la Geneva din 2012, însă diferenţele estetice vor fi adânci. Modelul - care a fost deja prezentat într-un teaser publicat de Bentley în această primăvară - a fost deja comandat de 2000 de clienţi care au plasat sume în avans, chiar dacă preţul său va fi unul foarte ridicat.

Conform oficialilor britanici, preţul de pornire pentru noul model Bentley va fi mai mare decât cel de top al celui mai scump model Range Rover în cel mai înalt nivel al său de echipare. Lansarea sa va avea loc cel mai probabil în toamna anului viitor, la Salonul Auto de la Frankfurt, iar comenzile vor fi onorate începând cu anul 2016.

SUV-ul de serie (foto jos) vine cu modificări vizibile faţă de varianta concept prezentată acum doi ani la Geneva.

Pentru a putea produce SUV-ul său 100% manual, după mecanismele deja împământenite la fabrica sa din Crewe, Bentley va importa subansamble şi părţi de caroserie din uzina pe care VW Group o are în Bratislava, locul în care sunt produse Porsche Cayenne, Audi Q7 şi VW Touareg. 

SUV-ul Bentley va avea o viteză maximă de 320 km/h

via Bentley, Automotive News

  • Scorpionul.negru, marţi, 20.05.2014 17:25

    Sper sa il faca din fata ca in poza cu nisipul...altfel o sa arate groaznic !

  • eee, marţi, 20.05.2014 17:39

    bun, deci practic o sa fie facut in Bratislava, la fel ca si Cayenne, Touareg si Q7, numai ca o sa ii puna abtibildele si rotile in Anglia ca sa zica "made in UK"?

  • P&T, marţi, 20.05.2014 17:45

    Daca il fabricau in Slovacia cred ca toata populatia lucra numai in domeniul auto si antivirus altceva aia nu mai produceau. Nedumerirea mea este cum dracu aia reusesc sa atraga investitorii mari iar jegosii astia ne fura si inlatura orice investitor?!?

  • Andrei, marţi, 20.05.2014 20:21

    @ P & T daca te referi la slovaci, aia au cu totul altfel de deschidere, Bratislava e cam la 100 de Viena spre exemplu,altfel de lume e prin partile alea si pe la noi o sa fie mai bine,dar intai prin vestul tarii ex: Arad,Oradea...numai ca la noi e hotie mare...Mercedes trebuia sa produca B klasse la noi,dar daca unii au vrut sa faca castig pe pielea nemtilor nu a mers, au plecat la unguri