Porsche ar putea oferi trei versiuni ale viitorului motor cu patru cilindri, care să asigure între 210 şi 360 CP

Publicat marţi, 03.06.2014 15:48 de Sebastian Toma

Englezii de la Car au venit cu informaţii suplimentare despre motorizarea cu patru cilindri pregătită de Porsche. Aparent, motorul va fi oferit în trei versiuni diferite de putere, care vor avea o cilindree cuprinsă între 1.6 şi 2.5 litri.

Porsche lucrează la o nouă generaţie de motorizări, cu patru cilindri, care vor furniza până la 360 CP, spun englezii de la Car. Citând surse din cadrul mărcii germane, viitoarele motoare vor avea o configuraţie boxer şi vor fi oferite în trei versiuni de cilindree: 1.6 litri, 2.0 litri şi 2.5 litri.

Versiunea entry-level va asigura 210 CP, cea mijlocie va oferi 286 CP, în timp ce vârful gamei de motoare boxer cu patru cilindri este aşteptat să livreze 360 CP, spun englezii de la Car Magazine. Cel mai mic motor din această gamă este previzionat sub capota roadster-ului accesibil vehiculat pentru 2016, în timp ce unităţile de 2.0 şi 2.5 litri ar putea să animeze modelele Cayman şi Boxster.

Porsche confirmă motoarele boxer cu patru cilindri pentru viitoarele Boxster şi Cayman

Toate cele trei versiuni ale motorizării boxer cu patru cilindri vor beneficia de injecţie directă şi, cel mai probabil, de supraalimentare. Versiunile de 2.0 şi 2.5 litri ale motorului boxer cu patru cilindri sunt aşteptate să debuteze alături de transmisii manuale cu şase trepte şi de unităţi PDK cu două ambreiaje şi şapte trepte. Având în vedere data previzionată a debutului, unităţile boxer vor respecta normele Euro 6 şi ar putea fi echipate şi cu sistem Start-Stop. Până la lansarea acestor motorizări, singurul propulsor cu patru cilindri oferit în gama Porsche va fi disponibil sub capota lui Macan, SUV-ul compact al mărcii din Zuffenhausen, care va beneficia de o unitate cu patru cilindri în linie şi supraalimentată, menită pieţelor unde sunt favorizate fiscal motorizările de cilindree mai mică.

Porsche Cayman şi Boxster GTS: 15 CP în plus şi suspensie activă în standard

O caroserie reconstruită după planuri originale a unui Porsche 64, expusă la muzeul Porsche. Modelul avea un motor boxer cu patru cilindri şi era gândit pentru competiţii.

Porsche are în spate mai multe motorizări cu patru cilindri orizontal opuşi, una dintre acestea echipând modelul care este considerat ca fiind primul Porsche din istorie, Porsche 64. Acesta era un model de competiţie construit în doar trei exemplare, bazat pe un şasiu Volkswagen şi echipat cu un motor boxer cu patru cilindri, care asigura în jur de 50 CP şi putea să propulseze vehiculul până la 160 km/h. Caroseria aerodinamică a fost desenată în biroul Porsche în urma testelor în tunelul aerodinamic era gândită pentru o maşină sport cu motor V10 care nu a depăşit stadiul de proiect.

Porsche ar putea lansa un roadster mai ieftin decât Boxster în 2016

Via CarMagazine

  • Dracu, marţi, 03.06.2014 17:30

    Cum vine asta: "O caroserie reconstruită după planuri originale a unui Porsche 64, expusă la muzeul Porsche. Modelul avea un motor boxer cu patru cilindri în linie şi era gândit pentru competiţii." Cum adica motor boxer in linie?

  • vianu, marţi, 03.06.2014 19:12

    la 180* zic

  • Ivanoff, marţi, 03.06.2014 20:28

    @DRACU Las-o asa... Nu vezi cine a scris articolul? Sebi aka Mihaita din Berceni :))

  • Sebastian, miercuri, 04.06.2014 16:58

    @all După cum v-aţi dat seama, era vorba despre o eroare în paragraful respectiv. Mulţumim pentru sesizare.