Circulaţia pe Transfăgărăşan a fost deschisă astăzi, dar Transalpina rămâne închisă tot anul
A doua cea mai înaltă şosea din România a fost deschisă circulaţiei pe timpul zilei. Transalpina, cea mai înaltă şosea din ţară, rămâne închisă pe termen nedeterminat pentru că nu există bariere de protecţie pe marginea acesteia.
Circulaţia pe DN 7C Transfăgărăşan a fost deschisă astăzi, anunţă un comunicat al CNADNR. Celebrul drum, al doilea cel mai înalt din ţară, va fi deschis până la 31 octombrie 2014. Transalpina, cel mai înalt drum din România şi fratele mai mare al Transfăgărăşanului, rămâne închis din motive de siguranţă, autorităţile preferând să închidă preventiv întregul traseu pentru că nu există elemente de siguranţă pe acesta, cum ar fi parapeţi sau marcaje rutiere, în loc să caute o remediere a problemei.
FOTOREPORTAJ: Cu Porsche 911 și Boxster pe Transfăgărășan
Tranfăgărăşanul ajunge la o altitudine de 2.042 metri şi este al doilea cel mai înalt drum din ţară, după Transalpina, care este cu 103 metri mai înalt. Drumul DN 7C Transfăgărăşan are o lungime de 151 de kilometri şi se întinde între comuna Bascov, din judeţul Argeş şi intersecţia cu DN1 între Sibiu şi Braşov, în apropierea comunei Cârţişoara. Trebuie să menţionăm şi că anumite zone ale Transfăgărăşanului au circulaţia restricţionată din cauza căderilor de pietre. În plus, pe sectorul de drum cuprins între kilometrul 104+000 şi kilometrul 130+000 (Bâlea Cascadă) este interzisă circulaţia în intervalul orar 21:00 – 07:00.
Transcarpatica, promisiunea unui drum mai frumos decât Transfăgărăşanul
Şoseaua Transalpina, nominalizată pentru un premiu de excelenţă la Paris
În cazul în care şoferii încalcă interdicţia referitoare la accesul pe sectorul de mai sus al Transfăgărăşanului pe perioada nopţii sau la Transalpina (între km 34+500 Rânca şi km 59+800 Obârşia Lotrului) până la ridicarea interdicţiei, aceştia riscă amenzi de până la 680 de lei. Reprezentanţii CNADNR spun că Transalpina aparţine constructorului, deoarece este în continuare un şantier, chit că nu se mai lucrează, iar răspunderea permiterii accesului şoferilor pe acest segment este prea mare pentru compania de stat, aşa că este de preferat varianta cu interdicţia circulaţiei pentru a preveni orice fel de incident.
Via AGERPRES | BusinessMagazin
chair vroiam sa fac transalpina vara asta cu subarelul, dus intors. ce veste mi`ati dat....pfff