Johan de Nysschen, fostul şef al Infiniti, este în cărţi pentru conducerea Cadillac

Publicat vineri, 11.07.2014 13:17 de Sebastian Toma

La doi ani de la mutarea de la Audi la Infiniti, Johan de Nysschen părăseşte compania japoneză. Deşi nu a fost confirmat oficial, De Nysschen ar putea ajunge la conducerea mărcii Cadillac.

şef al mărcii Infiniti, a anunţat că va părăsi compania japoneză după doi ani de colaborare cu aceştia. Plecarea lui de Nysschen a fost confirmată de Andy Palmer, vicepreşedintele executiv al Infiniti. Palmer a mai adăugat că fostul său coleg şi-a găsit un post în cadrul unei alte companii, dar nu a dezvăluit care este aceasta.

Surse citate de Automotive News relatează discuţii între oficialii General Motors şi De Nysschen, dar purtătorii de cuvânt ai corporaţiei americane au refuzat să comenteze această ipoteză. Acest zvon este plauzibil, din moment ce Bob Ferguson, şeful Cadillac, a anunţat că va părăsi conducerea mărcii în favoarea unui post de lobby pentru industria auto, iar reprezentanţii GM au declarat atunci că vor anunţa înlocuitorul lui Ferguson la o dată ulterioară. Fostul şef al Infiniti este al doilea specialist în restructurări care părăseşte o funcţie de conducere în cadrul concernului Renault-Nissan, după Carlos Tavares.

Infiniti l-a angajat pe designerul lui Cadillac Converj

În cadrul conferinţei de presă organizată pentru anunţarea plecării sale, şeful Infiniti a menţionat o dorinţă puternică de a se întoarce în Statele Unite ale Americii din motive personale. Întreaga familie a lui de Nysschen este localizată în SUA, locul în care se află şi domiciliul său stabil. Înainte de a veni la Infiniti, unde a fost recrutat chiar de Carlos Ghosn în vederea dezvoltării unei strategii de revigorare a mărcii premium nipone, De Nysschen lucra pentru divizia americană a mărcii Audi, pe care o conducea. Abilităţile sale de restructurare a companiilor şi experinţa în domeniul mărcilor premium l-ar face pe acesta un candidat excelent pentru postul de şef al Cadillac, spun analiştii din industrie citaţi de Automotive News.

Interviu cu Johan de Nysschen, noul preşedinte al mărcii Infiniti

Deşi a fost recrutat chiar de Carlos Ghosn, de Nysschen a avut mai multe divergenţe cu şeful Nissan pe fondul aşteptărilor de vânzări exagerate pe care le prezenta şeful Infiniti.

Schimbare de nomenclatură la Infiniti: toate modelele se vor numi Q şi QX

Activitatea lui De Nysschen la Infiniti

Sarcina principală a lui Johan de Nysschen la Infiniti era distanţarea mărcii premium de compania care o deţine, Nissan Motor Co. Primul pas a fost relocarea sediului Infiniti în Hong Kong, o mişcare simbolică menită să sublinieze distanţarea de părinţii de la Nissan, urmat de formarea unei echipe de specialişti dedicaţi Infiniti, deoarece angajaţii mărcii erau nevoiţi să asiste şi la dezvoltarea unor modele Nissan, lucru care nu era pozitiv în viziunea lui de Nysschen. Directorul născut în Africa de Sud a reuşit să semneze un parteneriat cu nemţii de la Daimler, după ce a mărit gama Infiniti şi a schimbat destinul mărcii prin schimbarea tuturor denumirilor modelelor în vederea clarificării destinaţiei acestora.

Autoitalia renunţă la marca Infiniti după doar 4 ani de carieră a mărcii japoneze în România

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • ShelbyV8, vineri, 11.07.2014 13:56

    Cam toate marcile premium au avut in ultimii ani cresteri-record... in afara de Cadillac si Infiniti. Deci vor sa il puna sef pe fostul manager al singurei companii rivale care o ducea mai prost decat ei. Cred ca e o idee geniala a lu' tanti sefa de la General Motors. Imi pare rau ca multi producatori cu contributii enorme in industria automobilismului au ajuns bataie de joc, precum Oldsmobile, Buick sau Pontiac.

  • zarnesteanu, vineri, 11.07.2014 14:57

    @Shelby, Ai dreptate, dar nu uita ca omul a fost doar 2 ani la infiniti. Ceea ce in termeni de crestere a unei firme este insignifiant. Anterior infiniti a fost totusi la Audi care e cu totul alta poveste. Eu unul ma bucur de miscarea asta. In alta ordine de idei, Mary Barra se pare ca si-a suflecat manecile si s-a pus pe treaba. Asa cum se cuvine. Pana in prezent a concediat 8 directori si daca lucrurile merg pe directia asta s-ar putea sa asistam la niste restructurari majore in cadrul GM. Rezultatul acestor restructurari nu va fi vizibil in viitorul imediat apropiat, dar in timp compania ar trebui sa beneficieze pozitiv in urma schimbarii de filozofie. (Sper ca sunt vesti bune pentru@inexorabil :):):) ) Cel mai important, Mrs Barra si-a dat seama ca schimbarile majore trebuie sa vina de la conducere. Si nu doar a inlocui niste oameni, ci aici e vorba de a schimba intreaga atitudine si mentalitate a GM-ului. E vorba de a-ti asuma greselile pe care le-ai facut, si a reactiona imediat la repararea lor. Vechea atitudine de bagat capul in nisip si acoperirea fundului, n-au mers si nu vor merge niciodata. Greseli face toata lumea. Important este ce faci in clipa in care esti in criza si ai o problema. Citeam un articol foarte interesant despre ultimele recall-uri de la GM. In ciuda tuturor aparentelor, vanzarile au crescut apreciabil in ultimele 6 luni, iar perceptia GM ca firma responsabila s-a schimbat radical. Oamenii au mai multa incredere in ei. Faptul ca pe langa contactele de pornire au trebuit sa inlocuiasca milioane de airbaguri produse de takata (japo) impreuna cu o sumedenie de alti constructori auto, au demonstrat ca nu doar taiota sunt preocupati de calitate. Singura problema majora pe care o vad aici este ca americanii, pentru nu stiu care motiv inexplicabil, nu se simt umpluti de respect dupa atatea recall-uri. Se pare ca, in opinia lor, treaba merge si fara asa ceva.

  • dan_grc, vineri, 11.07.2014 16:00

    Mi se pare normal sa fie neintelegeri in cadrul conducerii Infiniti, acum un an au declarat ca prin 2016 spera sa vanda peste 500 de mii de exemplare, cand in 2013 de abia au atins 200 de mii, bineinteles c-au fost destui specialisti pe aici care erau convinsi de atingerea acestei tinte, de ce? Pt ca asa spusese Ghosn.

  • vianu, vineri, 11.07.2014 17:05

    In ciuda aparentelor o crestere de 5% pe piata americana a lui GM e foarte "apreciabila". E de-a dreptul de Cartea Recordurilor... revenind on-topic...Infiniti pierde teren...si daca plecarea lui nea omu' duce de la anu' la cresterea vanzarilor...nu e nici o pierdere. Adica nu asta era bolovanu' care zicea ca Volt e pentru idioti?

  • inexorabil, sâmbătă, 12.07.2014 05:49

    Zărne, mă impresionează optimismul şi entuziasmul tău, dar, dacă ai parcurs topul meu de la profil (neschimbat de 6 luni), sigur ai observat că eu nu privesc spre viitorul cel "luminos". Prefer să mă blochez în "desuetudinea" clasicului...GM a părăsit demult scena istoriei. Doar duetul Corvette-Camaro şi camionetele GMC mai amintesc de cel mai puternic grup auto care a existat vreodată...Ziceai ceva de schimbarea mentalităţii? Eu cred că mai degrabă ar fi nevoie de rescrierea ADN-ului vechii corporaţii! Să fie promovată din nou excelenţa în creaţie profesională, model Fisher Body Division, ceea ce ar presupune din start renunţarea la stilul "sedan european". De pildă, cu ce grile se fălea pe vremuri Cadillac (de la prima vedere te învăluiau într-o aureolă de intelectualism sofisticat) şi ce meschinărie cocălărească propune astăzi (de fapt, BMW mă frapează cu arhitectura mai mult decât Cadillac, ba încă şi Buick-ul cu "gene de Opel" mi se pare mai drăguţ, dacă nu cumva şi noul format al Toyotei). Halal "evoluţie" ! Dacă ar fi să identific autenticitatea în actuala breaslă globalizată, aş menţiona fără ezitare, în primul rând, îndârjirea admirabilă a lui Ferrari de a nu-şi trăda menirea şi, în al doilea rând, pedanţa manoperei lui Bentley. Atât! În definitiv, goana nebună după profituri colosale alungă, fără drept de apel, conceptele consacrate şi inechivoce ale calităţii...Ca să vă edificaţi în acest sens, uitaţi-vă la emulaţia dintre "granzi" pe tema heirupistă cine poate să scoată cât mai multe milioane de maşini pe an. Prin creşterea pieţei, ei înţeleg concedierea simţului măsurii, agăţându-se de argumentul firav al exploziei demografice la scară planetară. Dânşii nu se bazează pe prevalenţa cererii cât pe mirobolantul principiu "Proşti, da' mulţi", sperând să ne aburească cu "ultimele răcnete" ale tehnologiei, cu puzderia de sisteme electronice şi cu niscaiva inserţii şi finisaje "de firmă".

  • inexorabil, sâmbătă, 12.07.2014 14:43

    Am uitat să consemnez opinia pertinentă a lui @ShelbyV8; într-adevăr, piaza rea care a îngropat nişte nume grele, rezonante pentru zestrea culturală a lumii, nu doar a automobilului, se numeşte Renaissance Center. Am mai subliniat şi altădată: o asemenea denumire bombastică denotă o ironie cruntă a sorţii...În condiţiile actuale, ce-ar mai putea renaşte? Când ucizi cu sânge rece, doar nu te arăţi apoi grijuliu să readuci la viaţă. Pe de altă parte, nu vă aşteptaţi ca Mărioara din RC să devină fiara însetată de dreptate care să taie în carne vie "pe criterii de competenţă". Doar se pretează şi dânsa la mai vechea meteahnă politicianistă zisă "rotaţia cadrelor". Sau poate chiar îi aruncă peste bord pe unul şi pe altul, dar ştiţi continuarea clasică: "pleacă Manda, vine Tanda". De fapt, ciolanul pare prea apetisant pentru a fi lăsat din gură...I-au trântit slăbuţului de înger Obama o limuzină pe gustul lui, mai "belea" decât precedenta, şi gata - ce poate fi mai liniştitor, mai ocrotitor şi mai confortabil decât certitudinea de a-l vedea mulţumit pe "cel mai puternic locuitor al planetei" ? Şi, ori de câte ori oficialii cei rotunzi de trai pe vătrai vor fi chemaţi la raport în Congres pentru justa socoteală, aceştia vor veni cu lecţiile bine pregătite de acasă, adică vor mesteca cu făcăleţul limbii aceleaşi clişee melioriste, parcă preluate din arsenalul de propagandă bolşevică, de genul "Nu vă alarmaţi, totul este OK, tovarăşi! Vă putem dovedi lesne ce minunat decurge treaba la noi. GM s-a schimbat în bine!"...Normal că se justifică pe deplin sintagma cu rol de satiră "Obama Communist Motors". Bravo, domnilor doctori docenţi în tehnici de îmbrobodire, pardon, de supravieţuire.