Prima generaţie Volvo XC90 a ieşit astăzi din producţie după 12 ani. Suedezii se pregătesc de al doilea XC90

Publicat vineri, 11.07.2014 18:01 de Mircea Meșter

636.000 de exemplare produse, 12 ani de carieră şi Top Safety Pick+ chiar şi în 2014. Acestea sunt bornele primei generaţii Volvo XC90, model care astăzi ne părăseşte oficial.

Fabrica Volvo din Torslanda, cea mai mare pe care constructorul suedez o are în portofoliu, a produs astăzi ultimul XC90 de primă generaţie, maşină care va ajunge direct în muzeul pe care Volvo îl are în Goteborg. Lansat pe piaţă acum 12 ani şi trecut printr-un facelift la mijlocul carierei de piaţă, modelul este unul dintre cele mai longevive modele de pe piaţă. 

Noua generaţie a SUV-ului suedez va fi lansat în această toamnă la Salonul Auto de la Paris, iar uzina din Torslanda va suferi investiţii majore pentru a putea găzdui producţia noii generaţii, care va începe să fie produsă în ianuarie 2015. 

Conform cifrelor oferite de Volvo, constructorul suedez a produs până astăzi 636.143 de exemplare XC90 de primă generaţie. De altfel, cifrele de producţie au fost întotdeauna mai bune decât prognozele mărcii. De exemplu, deşi marca îşi propunea să construiască 50.000 de unităţi XC90 pe an, fabrica din Torslanda a scos de pe linia de producţie 85.000 de unităţi în 2007-2008, anii de vârf ai industriei auto europene. Cu toate acestea, cea mai mare piaţă pentru XC90 a fost întotdeauna SUA, Volvo reuşind să găsească peste Ocean peste 35.000 de clienţi pentru - pe atunci - unicul său SUV în 2004 şi 2005. 

4 mai 1999. Departe de ochii presei şi ai curioşilor, în deşertul californian, şefii Volvo alegeau varianta finală de design a viitorului XC90. Pe atunci, proiectul purta numele de cod P28.

În momentul lansării sale oficiale, în 2002, Volvo XC90 a rezolvat câteva probleme interesante ale segmentului SUV, fiind primul model din această clasă care aducea un sistem de protecţie a pasagerilor în caz de răsturnare, aribag-uri cortină, pernă ajustabilă pentru copii încorporată în şezutul scaunelor de pe rândul al doilea sau centuri pretensionate pentru toate cele şapte locuri. De altfel, deşi modelul este cel mai bătrân din linia de modele prezentată de constructorii auto în 2014, XC90 a beneficiat la lansare de o platformă atât de avansată, încât modelul suedez a primit chiar şi în acest an distincţia Top Safety Pick+, acordată modelelor care se comportă exemplar la testele de siguranţă din SUA.

Foarte interesant este faptul că deja vechiul Volvo XC90 va continua să fie produs în China, la proaspăt construita uzină din Daqing, dar numele său va fi Volvo XC Classic şi va fi vândut exclusiv pe piaţa chineză.

  • Scorpionul.negru, vineri, 11.07.2014 19:29

    Sa ii fie tarana usoara ca a fost buna la vremea ei :).

  • agoox, vineri, 11.07.2014 19:30

    batranul XC90.

  • arogantul, vineri, 11.07.2014 21:29

    a murit regele, traiasca regele

  • tzenu_bmw, sâmbătă, 12.07.2014 18:10

    @arogantul Regele??? Esti sigur de asta?? In acest segment regele(cu adevarat)e X5...... Sincer XC90 e o masina foarte buna insa nu stiu ce juriu a acordat premiul de Top Safety Pick+ si dupa 12 ani de cariera. Daca era dupa mine nu cred ca acordam acelasi premiu in anul 2014...aceleasi platforme vechi de 12 ani...... Cu siguranta exista in anul 2014 un SUV sau Pick-up care sa beneficieze de o platforma si mai avansata(din cpt. de vedere tehnologic si structural) Deci din nou de ce a primit XC90 in acest an acelasi premiu?? Pot sa pun pariu ca un ML sau un X5(cel putin)de generatie noua sa comporta mai bine in caz de accident....

  • Pt tzenu_bmw, duminică, 13.07.2014 15:07

    Gandire tipica de fan bmw neinformat si foaarte increzator in ceea ce spui, ba chiar te-ai pus in locul juriului, bravo. Faptul ca platforma unei masini a fost folosita timp de 12 ani pana in prezent si inca obtine rezultate exemplare la crash test-uri, ar trebui sa iti dea de gandit. Compara X5 si ML de acum 12 ani cu XC la siguranta si vezi ca iti cu virgula. Este pacat ca multi dintre oameni sunt foarte repede acaparati de niste date pe hartie si nu de fapte reale. Nu incerc sa arunc cu noroi in celelalte marci, pentru ca in ziua de astazi avem SUV-uri foarte eficiente si avansate (Bmw-ul chiar are cel mai bun raport performanta/eficienta dintre toate marcile nemtesti), insa XC-ul actual este o masina depasita din unele puncte de vedere, dar care s-a pastrat foarte bine in timp; Volvo este o marca mai conservatoare destinata unui numar mai restrans de clienti, in special familistilor ce cauta altceva.