Viitorul Toyota Prius va avea în sfârşit acumulatori Litiu-Ion şi, posibil, variantă cu tracţiune integrală permanentă

Publicat marţi, 15.07.2014 13:29 de Mircea Meșter

Noua generaţie Prius, care va ajunge în showroom-uri la începutul anului 2016, va aduce o serie de îmbunătăţiri structurale importante. Printre acestea se numără un sistem hibrid bazat pe acumulatori Litiu-Ion şi o versiune 4x4.

Toyota pregăteşte câteva schimbări structurale interesante în ceea ce priveşte următoarea generaţie a modelului Prius, hibridul care a reuşit să devină unul dintre simbolurile gamei mărcii japoneze. Într-un interviu pe care l-a acordat recent, Koei Saga, directorul biroului de dezvoltare a motoarelor Toyota, susţine că viitorul Prius va beneficia de două elemente tehnice care vor schimba în bine modul în care publicul va primi hibridul nipon.

Este vorba de apariţia unei alternative Litiu-Ion pentru bateria care înmagazinează energia utilizată de motorul electric şi de posibila implementare a unui sistem de tracţiune integrală. Până în acest moment, Toyota a mizat pe o baterie Nichel-Metal pentru modelul său, aceasta urmând să rămână probabil în gama Prius ca alternativă mai ieftină. Singura versiune Litiu-Ion era disponibilă pe versiunea Plug-in a lui Prius.

Noua generaţie Toyota Prius va vedea lumina zilei în toamna anului viitor, probabil la Salonul Auto de la Frankfurt 2015, după ce constructorul japonez a amânat lansarea sa cu o jumătate de an tocmai pentru a pregăti foarte bine noile modificări care-şi vor face loc în gama compactei hibride.

Pe lângă cele două modificări importante, Toyota pregăteşte şi un sistem hibrid mai mic, mai uşor şi mai eficient. Deşi nu există încă informaţii clare legate de soluţiile adoptate de niponi, acelaşi Koei Saga ridică aşteptările tururor afirmând că totul va fi revizuit şi modificat. "Cred că la final vom atinge cifre de consum care vor surprinde pe toate lumea", spune inginerul japonez.

  • Ivanoff, marţi, 15.07.2014 13:59

    Da...si nu prea Nu stiu dc Koei Saga a declarant intocmai cele de mai sus sau s-au mai pierdut la traducere ca japoneza e putin mai grea decat germana insa tin sa va amintesc ca inca din 2011 de la lansarea Priusului PlugIn se utilizeaza tehnologia Li-Ion pt acumulatori lucru care pana una-alta nu sunt convins ca ar fi de departe un mare pas inainte cunoscundu-se faptul ca de 16 ani de la lansarea primei generatii Prius cu acumulatori Ni-MH nu exista NICIUN CAZ in care acumulatorii sa fi cedat sau sa-si fi pierdut din specificatiile tehnice si repet 16ANI !!! Asa ca d-le Mircea, a fi sau a nu fi partinitor se vede si numai din nuante si din exprimari de genul " In sfarsit"... Altfel, sa-ti traiasca TDI-ul!

  • mog, marţi, 15.07.2014 15:15

    ala da, prius 4x4....

  • asm, miercuri, 16.07.2014 10:40

    Corectati titlul articolului! Prius are baterii Li-ion din 2012. http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius_Plug-in_Hybrid Altfel, imi doresc sa vad si la noi cum aduc oamenii SH-uri Prius. :) (daca alea noi sunt cam scumpe...)

  • mog, miercuri, 16.07.2014 11:08

    nou e cam scump pt buzunarele romanilor, asta e cert. insa un sh, cu 4x4 nu zic ca nu ar fi interesant pt multi. dar asta s`ar intampla peste 4-5 ani.

  • LR, miercuri, 16.07.2014 14:31

    Ivanoff, daca nu ai aflat inca, Mircea e prenumele. Ori te adresezi cu "d-le Mester", ori il apelezi simplu, "Mircea". In rest, de acord cu tine.