Jaguar XE, succesorul lui X-Type, va avea o caroserie cu 75% aluminiu şi o versiune cu consum de 4 litri la sută
Englezii de la Jaguar au publicat detalii noi despre viitorul lor model de clasă medie, XE. Competitorul lui Seria 3, C-Klasse, IS şi A4 vine cu o caroserie realizată dintr-un aliaj special de aluminiu şi promite atât versiuni ecologice, cât şi o variantă de performanţă.
Jaguar XE, viitorul model de clasă medie al mărcii britanice, promite o adevărată revoluţie în acest segment, în special în ceea ce priveşte producătorii premium. Englezii au anunţat că vor folosi aluminiu pentru mai mult de 75% din caroseria lui XE, lucru nemaiîntâlnit în rândul unui model premium aparţinând acestui segment.
Pe lângă faptul că este primul model din lume care va folosi noul aliaj de aluminiu "RC 5754", XE va fi primul Jaguar construit la noua fabrică din Solihull a mărcii britanice. Producţia va demara la scurtă vreme de la prezentarea oficială, programată pentru data de 8 septembrie. Noul XE promite să fie un concurent de top în zona premium a segmentului D, disputat în prezent de Audi A4, BMW Seria 3, Mercedes-Benz Clasa C, Lexus IS, Infiniti G37 şi Volvo S60.
Jaguar XE, rivalul lui BMW Seria 3, va fi prezentat în 8 septembrie
Jaguar promite cel mai rafinat sedan de clasă medie din lume
În ceea ce priveşte motorizările noului Jaguar XE, englezii au specificat de la început că vor folosi noua gamă Ingenium pentru acest model. Printre versiunile care ies în evidenţă se numără cel mai economic model al gamei, al cărui tren de propulsie nu a fost încă dezvăluit, care promite să obţină un consum mixt de numai 4.0 litri la sută. Cea mai performantă versiune a lui Jaguar XE, care va primi denumirea XER-S, este aşteptată să primească un motor V8 supraalimentat de 5.0 litri, care îl va face capabil pe modelul britanic să atingă o viteză maximă de peste 300 km/h.
Via Jaguar
In sfarsit, au descoperit aluminul!