Topul vânzărilor auto în primele şase luni ale lui 2014: Toyota, VW Group, GM

Publicat miercuri, 30.07.2014 12:20 de Mircea Meșter

Toyota se menţine pe prima poziţie în clasamentul vânzărilor auto la nivel mondial după prima jumătate a anului în curs. Volkswagen Group (locul al doilea) se distanţează de General Motors şi se apropie ameninţător de Toyota.

După şase luni de la începerea anului 2014, Toyota, Volkswagen Group şi General Motors continuă cursa în trei pentru titlul acordat constructorului cu cele mai multe maşini vândute la nivel mondial. Cu 5.097.000 de unităţi comercializate în perioada ianuarie-iunie 2014, cei de la Toyota deţin însă fără probleme prima poziţie în acest clasament, japonezii fiind singurii care au reuşit să treacă de borna de 5 milioane.

UPDATE: După anunţarea vânzărilor Scania şi MAN, cifra totală a maşinilor vândute de VW Group în prima jumătate a anului este de 5.07 milioane, diferenţa dintre cei grupul german şi Toyota fiind astfel de doar circa 20.000 de maşini.

Pe locul al doilea se află Volkswagen Group, care în primele şase luni au vândut 5.070.000 maşini, în timp ce rivalii de la GM au reuşit să adune 4.92 milioane de unităţi vândute.

Poziţiile primei jumătăţi de an se menţin astfel aceleaşi ca la finalul lui 2013, rezultate de vânzări ale anului trecut indicând Toyota pe locul întâi (9.88 milioane de unităţi), VW Group pe locul al doilea (9.73 milioane de unităţi) şi GM pe locul al treilea (9.71 milioane de unităţi).

Ţinta declarată a celor de la Volkswagen este atingerea primei poziţii în acest top până în 2018, creşterea fiind bazată pe prognozele pozitive de creştere pe piaţa americană. 

Topul celor mai mari constructori ai lumii după vânzări a fost condus timp de 76 de ani de General Motors (1931-2007), Toyota preluând apoi sceptrul cu o singură sincopă, cauzată de tsunami-ul care a devastat coasta estică a Japoniei în 2011. General Motors a revenit în acel an pe prima poziţie, însă americanii au pierdut din nou primul loc în anul imediat următor. Mai mult, GM a ajuns pe trei în acest top în 2013, când Volkswagen Group a depăşit în premieră conglomeratul american şi s-a instalat pe poziţia secundă.

TOYOTA
MOTOR
COMPANY
VOLKSWAGEN
AUTO
GROUP
GENERAL
MOTORS
VÂNZĂRI 2009
milioane maşini (poziţie)
7.8 (1) 6.3 (3) 7.3 (2)
VÂNZĂRI 2010
milioane maşini (poziţie)
8.4 (1) 7.1 (3) 8.4 (2)
VÂNZĂRI 2011
milioane maşini (poziţie) 
7.9 (3) 8.2 (2) 9.0 (1)
VÂNZĂRI 2012
milioane maşini (poziţie) 
9.7 (1) 9.1 (3) 9.3 (2)
VÂNZĂRI 2013
milioane maşini (poziţie) 
9.98 (1) 9.73 (2) 9.71 (3)
VÂNZĂRI 2014 (6 luni)
milioane maşini (poziţie) 
5.097 (1) 5.07 (2) 4.92 (3)
  • mog, miercuri, 30.07.2014 12:26

    si restul topului? is curios unde sunt coreenii de la H-K...

  • mircea, miercuri, 30.07.2014 12:28

    @mog Anul trecut, Grupul Hyundai a vândut 7.56 milioane de maşini la nivel mondial şi se aşteaptă la 7.9 milioane în acest an. Încă sunt departe.

  • Alex, miercuri, 30.07.2014 12:49

    Maine VW Group va prezenta rezultatele financiare pe primele 6 luni din 2014 si totodata cat au vandut in primele 6 luni din 2014 MAN si Scania . Foarte probabil diferenta de 127,000 dintre Toyota si VW Group va fi anulata maine din moment ce in 2014 MAN si Scania se asteapta sa vanda aprox. 300,000 de unitati ( foarte probabil in primele 6 luni din 2014 au vandut aprox. 150,000 unitati ) . Cat despre GM .... in 2013 fara cele 1.7 milioane masini Wulling ar fi fost din punct de vedere al vanzarilor la nivelul Hyundai-Kia sau Renault-Nissan . GM detine doar 38 % din Wulling insa partea cea mai interesanta este ca marea majoritate a masinilor Wulling ( 1.4 milioane ) nu sunt bazate pe platforme GM ci pe licente Mitsubishi din anii 80, de aici si pretul scazut de aprox. 4,000 euro pentru microvanurile Wulling .

  • LEE, miercuri, 30.07.2014 13:07

    Ce ar fi daca Grupul Hyundai-KIA ar cumpara un brand care vinde minim 2 mil masini/an :) atunci sa va vad!

  • mog, miercuri, 30.07.2014 13:26

    nu sunt chiar departe, se pot bate curand pt locul 3 (maxim 2 ani), daca GM incepe sa mai scada putin.

  • Andy, miercuri, 30.07.2014 13:27

    @Alex Asa poti zice ca si GM putea sa le ia fata celor de la VW daca Chevrolet vindea in Europa ca in 2012 (aproape 195.000 de unitati) sau chiar 2013 (aproape 148.000 de unitati) - in Europa Centrala si de Vest, nu vorbim de Rusia, insa cum au decis sa se retraga, in 2014 au vandut ce aveau pe stoc (ca sa nu mai zic ca si din reprezentantele din Romania au disparut de vreo 2 luni). Daca au vandut in primele 6 luni din 2014 15-20.000 de unitati in Europa Centrala si de Vest e mult... Ideea e ca ceea ce conteaza e ceea ce se intampla (asta si la ce zice LEE) si nu "daca" si cu "parca".

  • @ LEE, miercuri, 30.07.2014 13:35

    Pana atunci le-o va lua inainte VW Group .... Lasand deoparte speculatiile din ultima luna legate de Paccar si Fiat-Chrysler ( care foarte probabil au un sambure de adevar in ele ), urmatoarea achizitie VW Group va fi Suzuki ( 3 milioane masini anual ) . In septembrie 2014 vom afla dupa 3 ani de deliberari decizia Tribunalului de Arbitraj de la Londra in procesul Suzuki-VW Group in care japonezii vor sa-si rascumpere cele 20 % din actiuni detinute de VW Group . Tot mai multe voci din presa nipona si germana spun ca Suzuki nu va avea castig de cauza si dupa pronuntarea verdictului ( daca le va fi favorabil ) , VW Group poate sa-si mareasca pachetul detinut in cadrul Suzuki . Insa se pare ca indirect de cateva luni VW Group a cumparat si cumpara masiv actiuni Suzuki . Daca la inceputul anului pachetul de 20 % valora aprox. la fel ca in 2009 cand l-au achizitionat ( 1.7 miliarde EUR ), azi el valoreaza 3 miliarde euro ! Cresterea exploziva a actiunilor nu se datoreaza performantelor Suzuki ci faptului ca cineva cumpara aproape toate actiunile Suzuki disponibile la Bursa din Tokyo . Presa financiara suspecteaza ca intermediarii VW Group care au cumparat actiuni Suzuki sunt doi din cei trei actionari de baza VW Group ( cei trei actionari detin 90 % din actiunile cu drept de vot VW Group ) si anume Porsche Automobil Holding SE si Qatar .

  • Alex, miercuri, 30.07.2014 13:42

    @ Andy . OK ! Faptic maine foarte probabil Martin Winterkorn la prezentarea rezultatelor VW Group pe primele 6 luni va anunta ca VW Group este in primele 6 luni din 2014 cel mai mare constructor din lume . Foarte probabil MAN si Scania au vandut in primele 6 luni mai mult decat diferenta de 127,000 de unitati dintre Toyota Group ( ce include toate diviziile sale ) si VW Group ( ce nu includ vanzarile MAN si Scania ) . Cum ramane totusi cu Wulling ? Nu cumva au fost cumparati ( 38 % ) ca GM sa ramana in ochii observatorilor auto si nu numai la varful ierarhiei mondiale ?

  • Florin, miercuri, 30.07.2014 14:40

    Au aparut si datele VW Group in primele 6 luni inclusiv MAN si Scania . Toyota Group are in primele 6 luni din 2014 un avantaj minim fata de VW Group de doar 31,000 de unitati ( 5,097,000 unitati Toyota Group vs 5,066,000 unitati VW Group inclusiv MAN si Scania ) . La finalul lui 2014 oricare dintre cei doi giganti auto poate termina pe primul loc asadar numaratoarea inversa pana in ianuarie 2015 cand vom afla cel mai mare constructor auto din lume in 2014 poate sa inceapa ....

  • ....., miercuri, 30.07.2014 14:55

    spalti pe creier, inainte erau sute de producatori acum 10, daca considerati asta a fi un lucru bun, succes.

  • inexorabil, miercuri, 30.07.2014 15:08

    NIMIC surprinzator. Locul 3...In automobilism se intampla exact ca in fotbal: daca incerci sa-l pacalesti, te buseste fara mila! Baietii astia fara coloana vertebrala din RC sufera acum consecintele unei macropolitici nechibzuite de lunga durata (1987-2009). In primul rand, n-au avut inspiratia de a analiza cu maxima atentie evolutia ""rivalilor" din Europa si Japonia, astfel incat sa le intuiasca potentialul real si sa riposteze intr-o maniera care sa le taie garantat elanul...Daca i-as caracteriza intr-un singur cuvant, dar sugestiv, as scrie asa: niste americani degeaba! Iarasi trebuie sa fac o paralela cu fotbalul, mai precis cu un truism deseori dovedit in bransa: daca te plasezi de obicei pe primul loc, ajungi sa-i privesti "de sus" pe aspirantii la podium si sa te amagesti ca nu se va schimba nimic niciodata in asa fel incat sa-ti ameninte suprematia...Acum insa nu prea ar exista solutii de redresare, in conditiile in care gafele manageriale continua sa se petreaca (a se vedea Chewoolet afara din Europa) --- perseverare diabolicum! Haideti s-o spunem pe sleau: VAG a urmarit --- in mod constient, organizat si rabdator --- sa acopere (productiv) toate segmentele de piata (calitativ sau nu, are mai putina importanta!!!). Iata atuul nemtilor, care (am subliniat si deunazi) ii va ajuta sa-si ia in primire coroana nu peste multa vreme si sa n-o cedeze...niciodata! Sincere felicitari (anticipat). Una este sa ai cap, alta este sa ai minte si alta sa te folosesti de ea.

  • slVW_83, miercuri, 30.07.2014 15:39

    Pe termen mediu si lung se va da o lupta crancena intre VAG, Toyota si Hyundai-Kia, insa ordinea va ramane aceasta!

  • gogu, miercuri, 30.07.2014 15:44

    pai toyota vinde numai turisme, vag baga si camioane, tractoare, biciclete si alte chestii... poate si carutele din Huedin sau de pa langa Targu Mures, doar doar vor iesi "primu" care este

  • gigi_frana, miercuri, 30.07.2014 16:16

    o sa cumpere VW in curand si fabrici de biciclete, numai ca sa raporteze vanzari record de "unitati"...valabil si pentru GM interesant cum "galbejitii" astia reusesc sa le-o traga constant de cativa ani, fara tzasphe producatori cumparati , fara camioane si altele... nici H-K nu-s departe, cu doar 2 producatori(foarte ironizati in RO- chinezarii,conserve, copii nereusite, gunoaie,etc) vand doar cu 30% mai putin decat cei 9 din VW si cei 7-8 din GM.

  • Andy, miercuri, 30.07.2014 16:51

    @gigi_frana In romania coreenele sunt ironizate din doua motive: 1. La inceputul anilor 90 erau masini low-cost care intr-adevar de multe ori aveau parti copiate sau imprumutate de la producatori mai mari (vezi Daewoo-GM) 2.Dupa 2004-2005 si mai ales dupa 2009, dupa ce au marit calitatea considerabil si au ajuns producatori de volum buget, stil Skoda sau Renault, Hyundai-Kia au vandut destul si in Romania insa majoritatea romanilor, nepermitandu-si o masina noua ci doar una la second in cel mai bun caz, a ramas sa ironizeze marcile coreene desi nu stiau cu ce se mananca. Vulpea cu strugurii. Din cele doua motive rezulta ca foarte multi prefera sa faca pe dracu in 4 (credite, ramanerea fara lichiditati dupa cumpararea masinii sau alte prostii) doar pentru a achizitiona o masina europeana pentru ca da mai bine in fata vecinilor de la bloc si in fata prietenilor sau rudelor. Personal cunosc destui care au preferat o Kia cu care au facut 2-3 concedii din diferenta de bani fata de ceva asemanator de la VW de exemplu si altii care au preferat VW, au ingropat toate economiile in ele (si-au facut chiar si credite) iar acum abia merg anual 2-3 zile la mare si 2-3 la munte (de concedii in strainatate nu mai vorbim ca nu e cazul) si alearga dupa produse ieftine (de la alimente la cosmetice si alte lucruri de zi cu zi).

  • gigi_frana, miercuri, 30.07.2014 17:39

    @Andy...nu vad nicio tragedie in a face credit pentru a lua o masina noua, atata timp cat il faci cu cap, si nu te intinzi mai mult decat e cazul.( max 20% din salariu) Pana la urma, nu toti sunt copii de bani gata, manelisti, interlopi , manageri,etc., ca sa aiba economii de 10-15000 euro sa-i dea pe o masina. Problema apare cand te duci la banca sa ceri banii astia pentru un bemveu sh, si la prima problema cu el, te duci la alta banca sa faci refinantare... In rest ai dreptate,foarte multi inca sufera de idei preconcepute, care dauneaza grav buzunarului...lor.

  • @ gogu & gigi_frana, miercuri, 30.07.2014 17:55

    Vanzarile Toyota Group ( 5,097,000 unitati in primele 6 luni din 2014 ) includ vanzarile marcilor Toyota, Daihatsu ( 1.7 milioane unitati vandute in 2013 ), Lexus, Scion ( a vandut in 2013 cat SEAT ) si Hino ( 250,000 de unitati vandute in 2013 ) . Hino este divizia de camioane Toyota si este foarte popular in Japonia si in S-E Asiei iar Toyota vinde si autobuze si autocare . GM vinde in SUA camioane Isuzu sub brand GMC iar Hyundai-Kia produce si camioane sub brand Hyundai pe care le vor importa si in Europa incepand din 2015 . Daca triseaza cineva, este GM care fara Wulling ar vinde maxim 8 milioane de masini anual .

  • xxx, miercuri, 30.07.2014 22:02

    Clasament facut de dragul statisticilor, nu cred o secunda ca unul dintre noi va cumpara Toyota numai ca a vandut cu 20 000 masini mai mult decat VW. Interesant pentru mine ar fi (daca s-ar putea) care este marja operationala la cei 3 colosi si alti bineinteles

  • inexorabil, miercuri, 30.07.2014 22:11

    Refuz cu îndârjire să apelez la mintea cea de pe urmă, ca să nu realizez că GM (hai să-i zic şi eu aşa, ca voi toţi, dar ştiţi de unde vin iniţialele, nu? Government Motors...preferaţii şi miluiţii lui Obama) a fost prima companie auto de anvergură care a explorat zona promiţătoare a Extremului Orient şi...n-a ieşit mare scofală. Ce cârnaţi! S-o luăm altfel: cum de nu sesizează dânşii că, de exemplu, a înflorit pe plan global pasiunea pentru limuzine sau că a luat amploare nevoia de afaceri de mici proporţii, care reclamă utilitare adaptate noului eşafodaj economic? Frate, cum crezi că poţi fi devastator cu o singură piesă de artilerie (Opel) şi nici aia calibrată bine? O să te prindă din urmă nu numai H-K, ci şi R-N! Ce mai încoa şi încolo: războiul comercial din acest secol demenţial poate fi considerat deja încheiat pentru Maricica & comp. Mai degrabă ar trebui să se gândească la reconversia în producător...exclusivist, care să urmărească nu atât banu' grămadă (cu "producţia de masă" m-am cam lămurit: au pierdut trena...sau trenul, dacă vreţi aşa) cât supravieţuirea în limite decente, trântind câte o splendoare (superlux sau supersport) pentru un bogătan extravagant sau altul. Măcar că n-ar mai râde lumea de gloata aia de manageri guşaţi, tributari unei sărmane viziuni de tip tunel (a purta ochelari de cal, mai pe româneşte). Pe bune că i-aş simpatiza dacă şi-ar schimba profilul!

  • @ gigi_frana, miercuri, 30.07.2014 22:30

    In 2014 marca VW plus marca Audi vor vinde impreuna aprox. 8.2 milioane masini, mai mult decat Hyundai-Kia . No comment .....

  • vabis, joi, 31.07.2014 00:30

    Bai daca habar nu aveti de ce va bagati in seama? Vorbiti ce habar nu aveti gigi_frana(numele spune totul), gogu si or mai fi.Ca VAG are 9 marci si Toyota vinde mai mult decat ei.Daihatsu,Scion,Lexus,Hino asteanu tot la Toyota se pun? Ba da, însa credeti voi ca le stiti pe toate si mancati....nu mai spun ce.Bentley,Bugatti,Lamborghini nu vand cine stie ce dar Toyota are nists vanzari la masinile low-cost din grup....doamne fereste! Indienii si cei din bangladesh cumpara o gramada, China e la o aruncatura de bat, in america vand camionete si suvuri in prostie cei de la toyota.Deci, despre ce vorbim? Despre nimic, motivele pt care sunt primii cei de la toyota sunt evidente dar nu la mintea oricui

  • gogu, joi, 31.07.2014 08:27

    poftim? de cand SUV-ul este camion? si vezi ca este VW Group si doar Toyota nu Toyota group

  • bbb, joi, 31.07.2014 10:35

    Din paate VW a facut un pas gresit odata cu intrarea lor in SUA. Or sa i-a o mare teapa cand or sa-si dea seama americanii ce troace de masini fac cu fiabilitate 10000 km.

  • @ gogu, joi, 31.07.2014 10:51

    Citeste ce scrie la ESENTIAL !!!!! 5.097 milioane de maşini a vândut Toyota în primele şase luni ale acestui an. În calcul sunt incluse toate mărcile deţinute de grupul japonez. Ca o completare, marcile grupului japonez sunt Toyota, Lexus, Daihatsu, Scion si Hino ( CAMIOANE ) .

  • @ gogu, joi, 31.07.2014 11:03

    Daca nu este prezent in Europa nu inseamna ca global Hino ( http://www.hino-global.com/products/index.html ) nu este important . Pe pietele in care activeaza Hino, MAN si Scania lipsesc cu desavarsire, fiind puternice doar in Europa si America de Sud .

  • LauCalin, joi, 31.07.2014 11:10

    Eu nu cred ca in cazul in care Toyota va pierde prima pozitie (si cred ca asta se va intampla sigur pana la sfarsitul anului) japonezii vor face ceva sa ajunga pe primul loc. Daca ne uitam in trecut vedem ca Toyota nu se bazeaza pe clasamente, nu isi doresc mortis sa fie pe primul loc. Isi doreste mult mai mult sa aiba un public fidel, care sa le cumpere masinile si a doua oara si a treia oara. Amintiti-va ca pe Toyota au "doborat-o" un tsunami si un recall si acum controversat. Si in nici un an au ajuns din nou pe primul loc, pentru ca masinile s-au vandut in continurae (e vorba de incredere in marca). @@LEE, eu cred ca daca VW va pune mana pe Suzuki, va face ce vor ei cu japonezii. Pentru ca nemtii sunt razbunatori si orgoliul lor le-a fost "atins" acum cativa ani cand Suzuki si-a bagat... ceva in ce au stabilit cu nemtii (stiti voi, acele motoare diesel care au fost luate defapt de la Fiat, ca nemtii nu aveau nimic interesant). Nu ar fi exclus ca in acest caz Suzuki, pentru ca este vazuta in general ca o marca mai accesibila, sa fie gandita in Europa... spre low cost? Poate fi un motiv pentru care VW tot amana lansarea unui low cost, desi spune ca cerceteaza, analizeaza, calculeaza... si se scarpina la ceafa uitandu-se peste gard, la ce a facut Renault din Dacia.

  • Andy, joi, 31.07.2014 12:00

    @LauCalin in cativa ani se va duce si febra low-cost-ului din Europa (mai ales in vest) deci s-ar putea sa fie un motiv pentru care VW sau alti producatori care au cele mai mari vanzari in Europa sa nu doreasca intrarea in segmentul respectiv ci doar sa tatoneze cu declaratii ca sunt interesati in mare. In Europa de Est low-cost-ul este important si nu prea pentru ca multi prefera un sh iar cei care nu-si permit masina in general nu isi vor permite nici un low-cost de 7-9000 de euro nici pe viitor (cum sunt 30-40% din romani care sunt sub pragul saraciei - majoritatea vin din zona rurala). Asa ca s-ar putea ca Dacia sa ramana mereu singura firma low-cost care a activat vreodata in Europa.

  • @ LauCalin, joi, 31.07.2014 12:37

    VW Group isi doresc Suzuki pentru pozitia dominanta din India ( Suzuki detine 50 % din piata vs 2.5 % VW Group ), pentru pozitia din Japonia ( in Japonia Suzuki vinde cele mai multe masini dupa Toyota Group fiind in fata Nissan si Honda ) si pe piata din S-E Asiei ( gen Indonezia, o tara cu o populatie de peste 200 milioane de locuitori si cu o economie in plin avant unde liderii pietei sunt Daihatsu, Suzuki si Toyota iar VW Group are vanzari minuscule ) . In septembrie vom afla verdictul Tribunalului de Arbitraj de la Londra si implicit daca Suzuki va deveni marca nr 13 din VW Group .

  • vabis, joi, 31.07.2014 13:11

    @ gogu bai lasa corecturile astea infantile.Se pune si Hino ca vand destule camioane

  • @ gogu, joi, 31.07.2014 15:29

    Daca iti este greu sa intelegi in limba romana, poftim stirea in limba engleza : Deliveries for Toyota, including its Hino Motors Ltd. (7205) and Daihatsu Motor Co. units, climbed 3.8 percent to 5.1 million vehicles in the first half, according to a company statement. By comparison, Volkswagen has reported sales of about 5.07 million units, including results for its heavy-truck units.

  • LEE, vineri, 01.08.2014 09:10

    Personal, nu cred ca vor pune mana pe Suzuki. http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group baietii au adunat si vanzarile de la = Neoplan , Ducati, FAW-Volkswagen , Shanghai Volkswagen ??? ========== Toyota are 5 branduri, cum aminteau baietii mai sus..... =========== GM : General Motors produces vehicles in 37 countries under ten brands: Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac, Opel, Holden, Vauxhall, Wuling, Baojun, Jie Fang, UzDaewoo.[5][6] General Motors holds a 20% stake in IMM, and a 96% stake in GM Korea. It also has a number of joint-ventures, including Shanghai GM, SAIC-GM-Wuling and FAW-GM in China, GM-AvtoVAZ in Russia, Ghandhara Industries in Pakistan, GM Uzbekistan, General Motors India, General Motors Egypt, and Isuzu Truck South Africa. ========= Baietii cred ca se pierd intre atatea cifre de adunat.........

  • KK, vineri, 01.08.2014 11:57

    banuiesc ca vw o sa cumpere fabrici intregi de biciclete,utilaje agricole, tenesi, electrocasnice,etc doar doar vor iesi pe primul loc:)

  • @ LEE, vineri, 01.08.2014 13:27

    Ducati care vinde maxim 40,000 de motociclete pe an NU a fost inclus . Neoplan afost cumparat de MAN inainte ca VW Group sa cumpere MAN iar cifrele sale sunt minuscule . Si Hino produce autobuze si autocare iar toate acestea au fost incluse in vanzarile totale Toyota . Argumenteaza de ce crezi ca nu vor cumpara Suzuki ? Personal cred ca atat Suzuki cat si VW Group au aflat din mai 2014 verdictul final tinand cont de declaratiile la scurt timp ale celor doua conduceri . Osamu Suzuki a spus in mai 2014 ca isi doreste ca procesul ce dureeaza de aproape 3 ani ( initial se credea ca va dura maxim un an ) sa se termine indiferent de partea cui va fi favorabil iar tot in mai 2014 Martin Winterkorn care este si CEO-ul Porsche Automobil Holding SE ( cel mai mare actionar VW Group cu aprox. 51 % din actiunile cu drept de vot, a nu se confunda cu Porsche AG constructorul de masini sport detinut 100 % de VW Group ) a spus ca holdingul pe care il conduce are lichiditati de miliarde de euro pe care le va folosi in achizitii strategice complentare cu VW Group . Din acea perioada au inceput sa creasca exploziv actiunile Suzuki , peste 65 % ! Toti rivalii japonezi ai lui Suzuki au avut in acea perioada fluctuatii normale de +/- max 10 % deci este evident ca pretul actiunilor Suzuki a fost influentat decisiv de cineva care cumpara masiv toate actiunile disponibile la Bursa din Tokyo . Pana la pronuntarea verdictului, VW Group nu poate direct sa-si mareasca pachetul de 20 %, insa indirect ( prin Porsche Automobil Holding SE sau Qatar de ex. ) o poate face . Potrivit legilor nipone un actionar are nevoie de 33.4 % din actiuni pentru asi impune propria conducere si foarte probabil ca direct si indirect VW Group detine in prezent minim 40 % din actiunile Suzuki . In aprox. o luna vom afla verdictul Tribunalului de Arbitraj de la Londra asa ca nu mai avem mult de asteptat . P.S. Daca tot pui accent pe Toyota si cele 5 marci ale sale, daca comparam doar marca VW plus marca Audi si Toyota plus marca Lexus, rezultatul final este o egalitate aproape perfecta la nivelul vanzarilor, apox. 8.2 milioane unitati in ambele cazuri .

  • johnny, sâmbătă, 02.08.2014 21:59

    Cred ca ar trebui sa va bucurati pt VW, fiind " de-al nostru", doar suntem in interiorul UE, cu o economie aproape comuna... Nu le va trebui mult nemtilor sa ajunga pe primul loc, eu estimaz ca anul acesta se va intampla. japonezii au asigurata piata clasica insa prea putine sanse de dezvoltare, iar nemtii au intrat slab in Asia si au mari sanse de dezvoltare acolo cat si in SUA. In alta ordine de idei, cifrele sunt fabuloase si diferentele mici intre primii trei, este naiv sa vorbesti ca si cand nu au importanta urmatorii clasati cand discutam de colosi mondiali. Referitor la viitor, cred ca americanii au fost din nou mai destepti si se baseaza tot mai mult pe masinile electrice, ele sunt viitorul, si din pacate europenii nu fac mare lucru la capitolul asta. Nici unul din cei trei producatori nu au facut suficient in sensul asta. le rad in nas un afacerist apropae necunoscut pana nu demult, ma refer la Tesla, dar si cei de la detroit electric. In 30 de ani clasamentul va arata diferit mult si ma tem ca nici unul din cei trei nu va mai fi in top.

  • Azazel, luni, 04.08.2014 01:24

    @@LEE, foarte corect si logic ce spui tu. Si cand te gandesti ca unii spuneau de Martin Winterkorn ca este un patetic (pe langa altii)... Ideea este ca daca VW pune mana pe Suzuki este foarte posibil ca pana la anul pe vremea asta VW sa fie cel mai mare constructor din lume.

  • @ Azazel, luni, 04.08.2014 14:07

    " Creierul " VW Group de peste 25 ani este Ferdinand Piech , Martin Winterkorn fiind locotenentul si mana sa dreapta de la inceputul anilor 80 . VW Group asa cum il stim noi astazi este viziunea lui Ferdinand Piech . Ferdinand Piech a fost votat in 1999 " Managerul Sec 20 in Industria Auto " iar bunicul sau, Ferdinand Porsche a fost votat " Inginerul Sec 20 in Industria Auto " . La sfarsitul lunii trecute, Ferdinand Piech a fost unul din cei 4 sarbatoriti la aniversarea a 75 ani a organizatiei " Automotive Hall of Fame ", alaturi de Keith E. Crain ( editorul Autonews ), J.D. "Dave" Power III ( toata lumea a auzit de J.D Power ) si Alex Tremulis ( post-morten, un talentat designer auto din anii 30-40 ) . Stirea pe larg in link-ul urmator ( http://www.cnbc.com/id/101860755#. ) .