Acciza suplimentară introdusă în preţul carburanţilor a redus încasările ANAF şi consumul intern
Potrivit datelor de încasări ale ANAF, introducerea noii accize pentru carburanţi a dus la scăderea încasărilor cu 387 milioane de lei în al doilea trimestru al anului faţă de primul trimestru, titrează Capital.
Încasările Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală au scăzut cu 387 de milioane de lei în al doilea trimestru al anului curent faţă de primul trimestru al lui 2014, iar cauza acestui deficit este introducerea supraacizei de 7 eurocenţi pe litru în preţul carburanţilor, titrează cei de la Capital.
Preţul carburanţilor a crescut în 2014 din două motive, fără nicio legătură cu valoarea barilului de petrol. Primul a fost creşterea accizelor pe tonă, iar al doilea a fost acciza de 7 eurocenţi pe litru. Noile accize au marcat un salt de la 391 euro la 473.85 euro pe tona de motorină, respectiv de la 467 la 557.91 euro pe tona de benzină fără plumb. În unele staţii de alimentare, anumite sortimente au ajuns să coste şi 7 lei pe litru, în contextul în care majorarea preţurilor nu a avut nicio legătură cu evoluţia internaţională a cotaţiei barilului de petrol, cauza precedentă a scumpirii carburanţilor în anii trecuţi. Partea cea mai proastă pentru consumatorii români este că noile preţuri mărite nu le-au adus niciun beneficiu, neexistând nicio dovadă confirmată a investirii câştigurilor din cei 7 eurocenţi pe litru în investiţiile necesare dezvoltării reţelei de drumuri naţionale şi autostrăzi, aşa cum a fost promis iniţial.
ANALIZĂ: Benzina din România, cea mai ieftină din UE, dar în curs de scumpire
În timp ce consumatorii obişnuiţi nu au avut de ales şi au alimentat în continuare în ţară, transportatorii internaţionali cu sediul în România şi-au redus alimentările din ţară. După 1 aprilie, un reprezentant al unei companii din domeniu anunţa reducerea cu 50% a alimentărilor în România, fiind preferate staţiile din Ungaria şi Austria, cel puţin pentru cursele înspre Vest. Astfel, doar 5% din carburantul consumat de flota companiei respective era cumpărat din ţară, special pentru a evita costurile suplimentare aduse de acciza respectivă.
România este pe locul al şaselea în Europa la scumpirea carburanţilor
Via Capital
Era logic ca va scadea consumul mai ales in cazul utilizatorilor din orase care se pot lipsi de automobil - trafic - nervi - timp pierdut -. Metroul va deveni rege in Bucuresti mai ales ca situatia economica e din ce in ce mai precara (cu toata asa-zisa crestere economica trambitata de Vladimir Ponta). Majoritatea oamenilor din orase umbla in sh-uri, abia isi permit un concediu de o saptamana pe an si se uita dupa produse cu preturi reduse. In mediul rural e si mai dezastru. 40% din populatia Romaniei e sub pragul saraciei.