Noua generaţie a modelului Ford Ka a fost lansată în Brazilia

Publicat miercuri, 13.08.2014 17:00 de Dragoș Băltățeanu

Noua generaţie a modelului Ford Ka a fost lansată pe piaţa braziliană, dar este posibil ca acest model şi varianta sa sedan, numită Ka+, să ajungă şi pe piaţa europeană.

Ford a lansat în America de Sud noua generaţie a modelului Ka. Spre deosebire de actualul model, dezvoltat împreună cu Fiat pe platforma modelului Panda/500, noul Ka beneficiează de o platformă nouă şi de două versiuni de caroserie. Pe lângă hatchback-ul cu cinci portiere, Ford a lansat şi Ka+, un sedan de clasă mică. 

Pentru pieţele din Brazilia şi Argentina, cele două modele vor fi disponibile cu motoare de un litru TI-VCT 12 valve sau 1.5 litri cu 16 valve. Motorul de 1.0 cu trei cilindri este produs pentru prima dată în America de Sud la uzina Camacari, din regiunea Bahia din Brazilia. Ambele variante de caroserie vor fi echipate în standard cu aer condiţionat, geamuri electrice faţă, închidere centralizată şi două airbaguri frontale.

Ca în cazul modelului EcoSport, Ka a fost dezvoltat în Brazilia, dar cu contribuţia echipelor de ingineri din Europa şi Statele Unite ale Americii. Dimensiunile noilor modele nu au fost încă publicate, dar ştim că volumul portbagajului este de 257 litri în cazul noului Ka şi 445 de litri pentru Ka+. 

Pe lângă producţia din Brazilia, noile modele Ka şi Ka+ vor fi produse şi în India, Thailanda şi China şi posibil Africa de Sud. Pe anumite pieţe, cum este de exemplu India, noul model va fi comercializat sub numele Figo.

Există posibilitatea ca acest noul model să fie exportat şi în Europa, cel mai probabil din India. Oficialii Ford of Europe declarau în luna decembrie a anului trecut că vor vinde în următorii ani o versiune de serie a conceptului Ford Ka prezentat în Brazilia.

Actuala generaţie a modelului Ka european a fost lansată în 2008 şi este produsă în Polonia de către Fiat. Dacă noul Ka va ajunge în Europa, acest lucru se va întâmpla cel mai probabil la finalului anului viitor sau chiar în 2016.

Via Just Auto (înreg.)

  • MRC, miercuri, 13.08.2014 21:19

    Cum s-ar zice....s-au tinut de cuvant. Nu credeam ca vor renunta la caroseria mini in 3 usi pentru o caroserie in 4 (5) usi. Daca locul in gama se pastreaza, adica va fi o masina plasata sub Fiesta, in varianta sedan, cred ca ar putea sufla cativa clienti de Logan si Peugeot 301. Vizual, arata ca un.....Ford, fara indoiala. Interiorul....la fel. Cred ca este genul de masina care fie iti place, fie nu. Fara cerinte exagerate si fara pretentii nejustificate. Totusi, cei de la Ford au prezentat cu ceva timp in urma si un concept ce purta numele Escort. Care ar fi mai potrivit pentru Euroapa, oare??

  • LUCCI, miercuri, 13.08.2014 22:46

    Daca nu va ,,bea apa'' dupa B-Max (vizavi de preturi), K+ se va putea lupta cu Loganul, mai ales ca are AC standard iar portbagajul este decent. Acum, depinde numai de sefi daca vor sa vanda acest model in masa.

  • LauCalin, joi, 14.08.2014 11:59

    O alternativa interesanta la Logan si Peugeot 301. Mi-as fi dorit sa fie produs in Romania pentru piata din Europa de Est si o parte din cea de Vest (ca nu cred ca va ajunge masina asta in Marea Britanie sau Tarile Nordice de exemplu)., desi era cam greu. Poate chiar imposibil sa fie fabricat si la noi.

  • lorinczi.thomas, joi, 14.08.2014 22:05

    Ăștia sunt retardați??? Parcă li s-a pus pata pe bordul ăla cretin plin de butoane, criticat la greu.

  • LauCalin, vineri, 15.08.2014 12:16

    Pentru ca e deja de vreo 6 ani pe un model (Fiesta), e mai ieftin si mai accesibil de produs? Chiar si asa bordul arata mai bine ca la Logan sau 301.

  • johnny_Zwee, vineri, 15.08.2014 17:16

    si la noi cand va fi lansat?

  • Mihai, luni, 18.08.2014 11:11

    A apucat un destept sa spuna ca bordul de Fiesta e nasol, si are butoane multe si nu sunt intuitive si vai ce masina cumplita, dupa care toti au preluat ideea fara ca macar sa mearga odata cu masina. Dupa parerea mea e de departe cel mai frumos bord la clasa lui. Am avut o Fiesta un an si m-am obisnuit cu comenzile dupa 2 zile. Nu mi s-au parut deloc complicate sau neintuitive. Pur si simplu e o chestie de obisnuinta. Bordul de Polo e de 10 ori mai anost si mai urat decat bordul de Fiesta. E un bord potrivit pentru o masina de clasa mica, care de regula e condusa de tineri sau de femei.

  • lorinczi.thomas, luni, 18.08.2014 13:36

    Gusturile nu se discuta.